با تکنولوژی تشخیص و بینش کامپیوتری جدید گوگل برای شناسایی اشیا آشنا شوید

دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
شناسایی خودکار اشیا در تصاویر در حال حاضر امر بسیار پیچیده‌ای به شمار می‌رود. حتی در صورتی که یک سیستم کامپیوتری از همراهی الگوریتم‌های هوشمند و یک دستیار انسانی نیز برخوردار باشد، باز هم ممکن است مواردی را در یک تصویر از قلم بیاندازد. اما این احتمال وجود دارد که گوگل بزودی تحولی در این زمینه ایجاد کند.
تبلیغات

 گوگل به تازگی به تشریح سیستم شناسایی و تشخیص جدید خود پرداخته که قادر است اشیا بسیاری را جتی در صورتی که بخشی از آن‌ها پنهان شده باشد در یک صحنه شناسایی کند. کلید دستیابی به این مهم، استفاده از یک شبکه‌ی عصبی بوده که قادر است با سرعت زیادی و بدون نیاز به نیروی پردازشی اضافی زیادی به اصلاح معیارهای مورد جستجوی خود بپردازد.

نتیجه‌ی نهایی، یک سیستم بسیار عمیق‌تر اسکن و شناسایی است که قادر است ضمن تشخیص اشیا بیشتر، حدس‌های بهتری نیز در فرآیند عملکرد خود داشته باشد. این سیستم قادر است مجموعه عظیمی از آیتم‌ها را در اتاق نشیمن خانه‌ی شما شناسایی کند که به مثال عجیب گوگل، حتی یک گربه‌ی در حال پرواز نیز می‌تواند شامل آن باشد! این تکنولوژی هنوز در مراحل پایه‌ای قرار دارد و به پختگی لازم نرسیده اما غول اینترنتی یعنی گوگل، پیشرفت سیستم تشخیص خود را کمک بزرگی به همه‌چیز از جستجویهای تصویری گرفته تا خودروهای بدون نیاز به راننده می‌داند.

بنابراین می‌توان انتظار داشت در آینده، جستجو بر بستر اینترنت آن هم با استفاده از مبهم‌ترین اصطلاحات و آیتم‌ها بسیار ساده‌تر و دقیق‌تر از امروز باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات