تبلت RealPad برای افراد مسن ارایه می‌شود

دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۶
مطالعه 3 دقیقه
«این دستگاه از یک گوشی هوشمند بزرگ‌تر بوده و در عین حال از یک کامپیوتر لپ‌تاپ کوچک‌تر است». این توصیفی است که شرکت AARP برای معرفی محصول RealPad خود به کار بسته. تبلتی که با هدف قرار دادن قشر افراد بالای 50 سال به بازار عرضه خواهد شد و تلاش می‌کند افراد مسن‌تری که تا کنون با این تکنولوژی خو نگرفته‌اند را با خصوصیات خود جذب کند.
تبلیغات

 پست وبلاگی که برای معرفی این دستگاه تدارک دیده شده، به گونه‌ای نوشته شده که انگار مخاطبان آن تا کنون حتی به عمرشان یک دستگاه تبلت هم ندیده و از شکل و شمایل آن خبر ندارند. بنابراین این شرکت چگونه تلاش دارد افراد منزوی از تکنولوژی را به خرید یک تبلت متقاعد کند در حالی که میلیون‌ها تبلیغ اپل برای آپد نتوانسته این تمایل را ایجاد کند؟ اول از همه همانطور که احتمالا تصور آن از ذهنتان گذشته، آیکن‌ها، فونت‌ها و سایر قسمت‌های گرافیکی بکار رفته در RealPad نسبت به استاندارد تبلت‌های بازار درشت‌تر در نظر گرفته شده‌اند و طراحی مختص به خود را دارند. چنین رابط کاربری بهبود یافته‌ای می‌تواند به توان استفاده‌ی بسیاری افراد مسن که بینایی‌شان آسیب دیده کمک شایانی کند.

صد البته که سایر تبلت‌های موجود در بازار نیز امکان افزایش اندازه‌ی آیتم‌های گرافیکی برای خوانایی بیشتر را دارند ولی هیچ‌یک بصورت پیش‌فرض با این حالت ارائه نشده و حس مخصوص بودن را به اینگونه افراد القا نخواهند کرد. مورد بعدی که این شرکت برای فروش تبلت‌های خود بر روی آن حساب ویژه‌ای باز کرده، سرویس پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته است. در کنار این موارد، ابزار RealQuick Fix نیز که قادر است با فشردن یک کلید اشکالات رایج را شناسایی و مرتفع سازد قرار گرفته است. این دو خصوصیت آخر بسیار برای افرادی که از تکنولوژی چندان سر در نمیاوردند بسیار کاربردی خواهد بود. همچنین یک اشتراک یک‌ساله‌ی AARP نیز با خرید این تبلت به خریداران هدیه خواهد شد.

در دستگاهی نظیر RealPad که برای اشخاص مسن و کسانی که فهم عمیقی از تکنولوژی ندارند توسعه یافته، بیش از مشخصات فنی پاسخگویی روان و بدون اشکال بودن است که مورد توجه خواهد بود؛ اما در صورتی که علاقمند به دانستن مشخصات فنی این تبلت هستید، RealPad یک تبلت 8 اینچی میان‌رده اندرویدی به شمار می‌رود که یک پردازنده‌ی 2 هسته‌ای اینتل در کنار 1 گیگابایت حافظه‌ی رم در دل آن جای گرفته است. 16 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی داخلی و رزولوشن 768 × 1024 نیز از دیگر خصوصیات فنی دستگاه مذکور است. تبلت RealPad نیز همچون سایرین، به تجهیزات، ورودی‌ها و پورت‌های عمومی نظیر یک دوربین در جلو و یک دوربین در عقب، وای‌فای داخلی 802.11b/g/n و درگاه microSD مجهز شده است. با در نظر گرفتن مشخصات، قیمت و نیز قشر هدف این دستگاه، جالب است بدانید که آخرین نسخه‌ی اندروید 4.4 کیت‌کت بر روی RealPad نصب شده است.

همانطور که تعداد خریداران متن آیپد نیز نشان داده، جای تردیدی نیست که یک تبلت در مقایسه با لپ‌تاپ و حتی گوشی‌ هوشمند، دستگاهی کاربرپسندتر به شمار می‌رود. به شکل عجیبی، AARP در توسعه‌ی تبلت RealPad خود فکری برای بزرگ‌ترین معضل تازه‌کاران حوزه‌ی تکنولوژی با دستگاه‌های هوشمند نکرده است. یکی از مهم‌ترین مشکلات چنین افرادی با دستگاه‌های هوشمند، نحوه‌ی متصل کردن دستگاه به شبکه‌ی وای‌فای است که در این تبلت شاهد هیچ راهنمای خاصی برای آن نیستیم.

یکی از نقاط قوتی که RealPad قطعا در برابر آیپد خواهد داشت، سطح قیمتی کاملا مقرون به‌صرفه‌ی آن است. AARP از هم‌اکنون دریافت سفارش برای تبلت خود را با قیمت 189 دلار آغاز کرده و فروشگاه زنجیره‌ای والمارت نیز فروش آن را از میانه‌ی ماه میلادی آینده شروع خواهد کرد. البته محدوده‌ی قیمتی پایین‌تر، الزاما موجب موفقیت RealPad در جلب توجه افراد مسن نخواهد بود؛ چرا که فعالیت‌های صورت گرفته در خصوص گوشی‌های هوشمند برای این افراد نیز به خوبی اثباتی بر این مدعا بوده است.

آیا تصور می‌کنید RealPad یک موفقیت برای جذب افراد مسن به سمت تکنولوژی نوین تبلت‌ها خواهد بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات