موتو جی جدید در برابر نکسوس ۵ در برابر گلکسی اس ۵: مقایسه اندازه و مشخصات

دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۸
مطالعه 3 دقیقه
با موتو جی جدید، شرکت موتورلا نشان داد که می‌خواهد رقیبی سر سخت برای فروش نکسوس ۵ مقرون به صرفه باشد. حالا این دو گوشی‌ هوشمند اشتراکات زیادی دارند که مهمترین نقطه شبیه به هم آن‌ها قیمت بسیار مقرون به صرفه است. در ادامه به مقایسه کامل مشخصات این دو گوشی هوشمند مجهز به اندروید خالص گوگل خواهیم پرداخت، پس با زومیت همراه بمانید.
تبلیغات

 هر دو گوشی هوشمند نکسوس ۵ و موتو جی از صفحه نمایش ۵ اینچی، دوربین ۸ مگاپیکسلی، اندرویدی که تضمین دارد به نسخه بعد ارتقا می‌یابد و قیمت‌های پایین بهره می‌برند. در این مقایسه دوست داریم محصول ۵ اینچی دیگری را وارد کنیم تا مقایسه بین ۳ گوشی هوشمند و گرم‌تر برگزار شود. آن گوشی هوشمند سوم گلکسی S5 است که با مشخصاتی تقریبا مشابه، اما قیمتی دو یا سه برابر دو گوشی هوشمند دیگر دارد.

تنها گله‌ای که می‌توان از موتو G در برابر نکسوس ۵ داشت، قد بلند تر بودن این دستگاه است. جایی که گوگل نهایت سعی خود را کرده، نکسوس ۵ با اندازه صفحه نمایش ۵ اینچ نمایی زیبا و متناسب بدست آورد و زیباتر از موتو G ظاهر شود. همچنین نکسوس ۵ تلفنی با ضخامت‌ کمتر و همچنین سبک‌تر از موتو G است. در هر حال موتورولا بر این عقیده بوده که اسپیکر‌های جلویی ارزش تغییر شکل گوشی را دارد و میزان صدای بلندگو‌های استریو موتو جی در نظر مشتری بیشتر مقبول می‌افتد.

موتورولا همچنین در وضوح صفحه نمایش موتو جی نیز کم گذاشته و اندازه رزولوشن این دستگاه در برابر پنل 1080p نکسوس ۵ کمتر است. با این وجود شما برای انجام بسیاری از وظایفی که یک گوشی هوشمند انجام می‌دهد متوجه پایین بودن وضوح تصویر نمی‌شوید و موتو G از تراکم پیکسلی کافی برخوردار است. پردازنده نکسوس ۵ با Snapdragon 800 و حافظه رم بیشتر، باز هم قوی‌تر از موتو جی خودنمایی می‌کند. به علاوه که این دستگاه می‌تواند ویدیو‌های 1080p ضبط کند. اگر بازی‌های 3D و ضبط ویدیو‌های HD را به کنار بگذارید، گوشی هوشمند موتو جی با این حقیقت که حالا از درگاه کارت حافظه میکرو SD پشتیبانی می‌کند می‌تواند در برابر نکسوس ۵ دل از شما برباید. آخرین و شاید مهمترین نکته این  است که نکسوس ۵ در نسخه ۱۶ گیگابایتی با قیمت ۳۵۰ دلار به فروش می‌رسد، در حالی که نسخه ۱۶ گیگابایتی موتو جی تنها ۲۰۰ دلار خرج بر روی دست شما خواهد گذاشت. این قیمت برای این مشخصات بسیار ناچیز و مقرون به صرفه است.

Screenshot from 2014-09-08 124222
New Moto G vs Nexus 5 vs Galaxy S5 specs and size comparison
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات