موتو ۳۶۰ در مقابل جی واچ آر: مقایسه دو ساعت هوشمند دایره‌ای

دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۶
مطالعه 8 دقیقه
دو ساعت هوشمند دایره‌ای مجهز به اندروید پوشیدنی این روز‌ها توجه زیادی را به خود جلب کرده‌اند. کمپانی‌های سازنده‌ این دوساعت هوشمند، در حال کسب اولین تجربه خود از ساخت اینگونه ساعت‌ها هستند. به ما در زومیت بپیوندید تا مشخصات و ویژگی‌های موتو ۳۶۰ و ال جی G Watch R را با یکدیگر مقایسه کنیم.
تبلیغات

نرم‌افزار

moto-360-vs-lg-g-watch-r-12

دو دستگاه دایره‌ای که در بالا می‌بینید، از سیستم عاملی کاملا یکسان بهره می‌برند. گوگل اجازه نداده کمپانی‌ها به شخصی سازی Android Wear بپردازند، به همین خاطر تفاوتی در بین رابط کاربری این دو ساعت شاهد نیستیم. بنابراین در هر دو ساعت شما تجربه نرم‌افزاری یکسانی خواهید داشت. حال آنکه کمپانی‌های مختلف هر کدام اندروید را به شکل دلخواه خود تغییر داده‌اند و بر روی گوشی و تبلت‌های تولید شرکت خود نصب کرده‌اند.

کنترل صوتی

moto-360-vs-lg-g-watch-r-15

کنترل صوتی با گوگل ناو هسته مرکزی نرم‌افزار این دو ساعت را تشکیل می‌دهد. دستگاه‌های اندروید پوشیدنی که تا کنون معرفی شده‌اند همگی سرمایه‌گذاری زیادی بر روی کنترل صوتی کرده‌اند که جی واچ آر ال‌جی و موتو ۳۶۰ موتورلا نیز از جمله همین ساعت‌های هوشمند محسوب می‌شوند.

اندازه

moto-360-vs-lg-g-watch-r-4

شرکت کره‌ای ال جی هنوز ابعاد مختلف G Watch R را منتشر نکرده است، اما می‌توان طول و عرض این ساعت را حدس زد (بر پایه اندازه گیری مورب از روی صفحه نمایش). با فرض درست بودن فرضیات انجام شده، ساعت هوشمند ال جی تقریبا ۲۰ درصد بلند‌تر و به اندازه یک تار مو از موتو ۳۶۰ باریک‌تر است.

کیفیت ساخت

moto-360-vs-lg-g-watch-r-0

موتو ۳۶۰ از روکش کاملا فلزی بهره می‌برد و همچنین G Watch R نیز بدنه‌ای از جنس فلز دارد، اما ال‌جی می‌گوید مقداری پلاستیک نیز در آن به کار گرفته شده است. پشت ساعت هوشمند ال‌جی از پلاستیک ساخته شده است.

بند قابل تغییر

moto-360-vs-lg-g-watch-r-8

هر دو ساعت به شما اجازه می‌دهند بند‌های پیش‌فرضی که بر روی آن‌ها وجود دارد را تغییر دهید و با یک بند استاندارد ۲۲ میلی‌متری جایگزین کنید.

وزن

moto-360-lg-g-watch-r-17

ال جی همچنین وزن G Watch R را اعلام نکرده اما در نگاه نزدیکی که به این ساعت هوشمند داشتیم، وزن آن بر روی مچ دست نسبتا سنگین بود. شاید همین موضوع راه خوبی باشد که شما احساس لوکس و رده بالا بودن را از پوشیدن این ساعت بدست آورید.

رنگ‌ها

moto-360-vs-lg-g-watch-r-2

موتو ۳۶۰ هم‌اکنون در دو رنگ متفاوت وجود دارد. اما جی واچ آر ال جی تنها رنگ مشکی آن موجود است.

صفحه نمایش (اندازه)

moto-360-vs-lg-g-watch-r-6

اگر درصدی که موتو ۳۶۰ صفحه نمایش در اختیار ما می‌گذارد را ۱۰۰ درصد بگیریم، G Watch R ال جی تنها ۷۲ درصد از آن مقدار صفحه نمایش دارد. به طور کلی ساعت موتورولا ۱.۵۶ اینچ صفحه نمایش و جی واچ آر ۱.۳ اینچ اندازه صفحه نمایش دارد.

صفحه نمایش (رزولوشن)

moto-360-vs-lg-g-watch-r-5

هیچکدام از این دو رزولوشنی ندارند که ما را متعجب کند. تراکم پیکسل آن‌ها نیز تقریبا در یک حد است. اما G Watch R تقریبا ۲۰ درصد وضوح بیشتری دارد.

صفحه نمایش (نوع)

moto-360-vs-lg-g-watch-r-7

ال جی می‌گوید صفحه نمایش Plastic AMOLED این ساعت از همان فناوری استفاده می‌کند که پیش از این در فبلت جی فلکس دیده بودیم.

باتری

moto-360-vs-lg-g-watch-r-20

به نظر می‌آید که عمر باتری در هر دو ساعت جای کار دارد. موتو ۳۶۰ از باتری با ظرفیت کمتر بهره می‌برد اما باید دید در عمل چه نتیجه‌ای با خود به همراه خواهد داشت. ال جی همچنین درباره مقدار زمانی که باتری ساعت هوشمند G Watch R دوام می‌آورد صحبتی نکرده و فقط از عبارت «طولانی مدت» در توصیف آن استفاده کرده است.

ضد آب

moto-360-vs-lg-g-watch-r-16

هر دو ساعت مجوز IP67 را که به معنای ضد آب بودن است، دریافت کرده‌اند. آن‌ها تا مدت ۳۰ دقیقه می‌توانند در عمق ۱ متری آب قرار بگیرند و باز هم به خوبی کار خود را انجام دهند.

اندازه گیری ضربان قلب

moto-360-vs-lg-g-watch-r-8

ساعت قبلی ال جی یعنی G Watch از شمارش ضربان قلب بهره‌ای نبرده بود، اما ال جی در ساعت هوشمند جدید خود از آن استفاده کرده است. موتو ۳۶۰ علاوه بر آن یک سنسور پالس  پردازشگر در اختیار دارد.

گوشی‌های سازگار

moto-360-vs-lg-g-watch-r-3

شبیه به باقی ساعت‌های اندروید Wear، این دو دستگاه نیز نیاز دارند با گوشی‌های هوشمندی که از اندروید ۴.۳ به بالا برخوردارند، جفت شوند. هیچکدام از این دو ساعت هوشمند با آیفون یا دستگاه‌های ویندوزفونی کار نمی‌کنند.

ارتباط وایرلس

moto-360-vs-lg-g-watch-r-13

هیچکدام از این دو دستگاه به شبکه‌های بی‌سیم رایج در ابزار‌های مختلف مجهز نشده‌اند. پس نمی‌توانید این ساعت‌ها را جایگزین گوشی هوشمند‌تان کنید.

دکمه

moto-360-vs-lg-g-watch-r-1

هر دستگاه تنها یک دکمه دارد و در هر دو نیز آن دکمه در سمت راست قرار گرفته است. پس هر دو دستگاه با این ظاهر بیشتر شبیه به ساعت‌های سنتی خواهند شد. 

حافظه ذخیره سازی

moto-360-vs-lg-g-watch-r-14

هر دو ۴ گیگابایت حافظه داخلی دارند، که احتمالا هیچوقت نمی‌توانید از همه آن استفاده کنید.

حافظه رم

moto-360-vs-lg-g-watch-r-18

تا کنون هر دستگاه مجهز به اندروید Wear تنها ۵۱۲ مگابایت حافظه رم داشته است، که این دو ساعت نیز استثنا نیستند.

زمان عرضه

moto-360-vs-lg-g-watch-r-11

موتو ۳۶۰ هم‌اکنون نیز در دسترس است اما به علت استقبال زیاد، موتورولا ممکن است مجبور به عرضه محدود آن شود. تاریخی که برای عرضه این ساعت هوشمند تعیین شده بود ۱۴ سپتامبر برابر با ۲۳ شهریور است. ساعت هوشمند ال جی قرار است از سه ماهه چهارم سال جاری میلادی به بازار بیاید.

قیمت

moto-360-vs-lg-g-watch-r-10

مشخص نیست که G Watch R با چه قیمتی به فروش خواهد رسید اما موتو ۳۶۰ قطعا با ۲۵۰ دلار خرج برداشتن، بر روی مچ دست شما حاضر خواهد شد. موتو ۳۶۰ تنها ۲۰ دلار گران‌تر از G Watch است و ۵۰ دلار از گیر ۲ سامسونگ ارزان‌تر است. به نظر می‌رسد برای ساعتی با ظاهری زیبا نیاز نباشد پول زیادی خرج کنید. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات