اچ پی پردازنده‌ی کروم بوک‌های خود را ارتقا داد

یک‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
با اینکه کروم‌بوک‌ها در نمایشگاه IFA 2014 شهر برلین آلمان مظلوم واقع شدند، اما مطمئنا هنوز در بازار محصولات مصرفی الکترونیک حرفی برای گفتن دارند. اچ پی می‌خواهد نسخه‌ای تازه از کروم‌بوک‌های خود را از ماه دیگر در دسترس عموم قرار دهد. با زومیت همراه شوید تا بیشتراز این کروم‌بوک‌ها بدانیم.
تبلیغات

آخرین نسخه از کروم‌بوک ۱۱ و کروم بوک ۱۴ شرکت اچ پی با پردازنده‌های جدید و در رنگ‌های مختلف قرار است به زودی عرضه شود. نکته مهم و قابل ذکر این است که کروم‌بوک ۱۴ جدید قصد دارد جا پای کروم‌بوک ۱۳ شرکت ایسر بگذارد. اچ پی در این کروم‌بوک‌ جدید از پردازنده انویدیا تگرا K1 به جای چیپ‌های اینتلی استفاده کرده، که هم‌اکنون آن را در بسیاری از کروم‌بوک‌های بازار می‌بینیم. 

کروم بوک ۱۴ اچ پی از پردازنده تگرا K1 شرکت انویدیا استفاده می‌کند که قول داده عملکردی عالی را با ۴ هسته‌ ARM همراه با معماری Cortex-A15 در این دستگاه‌های جدید به نمایش بگذارد. پردازنده گرافیکی متشکل از 192 هسته‌  CUDA در کنار عمر باتری بهبود یافته از مشخصات دیگر کروم‌بوک بزرگتر اچ پی به حساب می‌آیند. این شرکت مدعی است که باتری موجود بر روی هر دو دستگاه جدید می‌تواند تا ۸.۲۵ ساعت دوام بیاورد. کروم بوک ۱۱ اما از پردازنده سلرون اینتل دو هسته‌ای مدل N2830 استفاده می‌کند که نسبت به برادر بزرگتر خودش از پردازشگری معمولی‌ و ضعیف‌تر بهره می‌برد.

کروم‌ بوک‌های جدید HP هر دو رزولوشنی برابر 1366 در 768 دارند، البته نمونه کوچکتر، از پیکسل بر اینچ بیشتری برخوردار است. هر دو از حافظه ذخیره سازی داخلی ۱۶ گیگابایت برخوردارند که در نمونه ۱۴ اینچی، کروم‌بوک می‌تواند تا ۳۲ گیگ حافظه ذخیره سازی SSD را پشتیبانی کند. همچنین دو مدل کروم‌بوک جدید در دو حافظه رم متفاوت ۲ یا ۴ گیگابایتی عرضه خواهند شد با این تفاوت که مدل کروم بوک ۱۴ از DDR3 تا 1600 مگاهرتز پشتیبانی می‌کند اما کروم بوک ۱۱ با حافظه 1333 مگاهرتز همراه شده است.

کروم بوک ۱۴ همچنین در رنگ‌های متنوع‌تری نسبت به برادر کوچکتر خود ظاهر خواهد شد. هر دو البته از گزینه آبی رنگ (تصویر بالا) برخوردارند، با این حال کروم بوک ۱۱ علاوه بر آبی تنها در رنگ سفید عرضه خواهد شد، اما کروم بوک ۱۴ در رنگ‌های نقره‌ای، نارنجی یا سبز نیز به زودی قابل خریداری است.

شبیه به بسیاری دیگر از کروم‌ بوک‌ها، لپ‌تاپ‌های اچ پی نیز بسیار مقرون به صرف هستند. کروم بوک ۱۱، شروع قیمت ۲۷۹ دلاری از تاریخ ۱۳ مهر ماه خواهد داشت، در حالی که کروم بوک ۱۴ با قیمت ۲۹۹ دلاری از تاریخ ۳۰ مهر در دسترس قرار می‌گیرد. نظر شما درباره کروم بوک‌های جدید شرکت اچ پی چیست؟ شانس موفقیتی برای آن‌ها قائلید و آیا فکر می‌کنید پردازنده‌ها و رنگ‌های جدید به کمک فروش بیشتر این نوع لپ‌تاپ‌ها خواهند آمد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات