نگاه نزدیک زومیت به هواوی Ascend Mate 7 و Ascend G7

یک‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۳
مطالعه 8 دقیقه
هواوی توانست با رونمایی از Ascend Mate 7 و Ascebd G7 در نمایشگاه IFA، خودی نشان دهد و قدرت طراحی و تولید خود را به رخ رقبا بکشد. این دو گوشی هوشمند از طراحی و مشخصات سخت‌افزاری خوبی بهره می‌برند. اسند میت ۷ را باید حمله‌ای از جانب شرکت هواوی به نوت ۴ شرکت کره‌ای بدانیم. در واقع بهترین گوشی جدید هواوی، اسند میت ۷ است که در رده فبلت‌ها قرار می‌گیرد. در ادامه نگاه نزدیکی به دو گوشی هوشمند معرفی شده توسط شرکت هواوی خواهیم داشت.
تبلیغات

 Ascend Mate 7

از آنجایی که Ascend Mate 7 به صفحه نمایش ۶ اینچی بهره‌ می‌برد، بدنه‌ای بزرگ و غول پیکر دارد و یکی از بزرگان بازار فبلت‌ها به حساب می‌آید. کاری که هواوی توانسته برای کاهش انداره این محصول و قرارگیری راحت در دست انجام دهد، کاهش کناره‌های صفحه نمایش دستگاه است که هواوی برای انجام اینکار از حداکثر تلاش خود استفاده کرده است تا نتیجه‌ آن فقط کمی بزرگتر از نوت چهاری باشد که با صفحه نمایش ۵.۷ اینچ به تازگی رونمایی شده است. 

مشخصات هواوی Ascend Mate 7 بدین شرح است:

  • پردازنده ۸ هسته‌ای Hi3630 Kirin 925 ؛ ۴ هسته از Cortex A15 و فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز و ۴ هسته دیگر از Cortex A7 با فرکانس ۱.۳ گیگاهرتز
  • پردازنده گرافیکی Mail T628MP5 با فرکانس ۶۰۰ مگاهرتز
  • دو نسخه با حافظه رم های ۲ و ۳ گیگابایت
  • دو نسخه حافظه ذخیره سازی ۱۶ و ۳۲ با پشتیبانی از درگاه کارت‌های میکرو SD
  • صفحه نمایش ۶ اینچی با رزولوشن 1080p و پنل IPS-NEO ساخت JDI
  • دوربین ۱۳ مگاپیکسل سونی IMX214 با سنسور BSI و دوربین ۵ مگاپیکسل در جلو
  • باتری ۴۱۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت
  • اندروید ۴.۴.۲ با رابط کاربری EUI 3.0
  • ابعاد ۱۵۷ در ۸۱ در ۷.۹ میلی‌متر
  • ۱۸۵ گرم وزن

پنل صفحه نمایشی که JDI ساخته IPS-NEO نام دارد و نسبت کنترانست 1500:1 را ارائه می‌دهد. مقدار روشنایی صفحه نمایش با این پنل جدید افزایش پیدا کرده و همچنین مصرف انرژی صفحه نمایش کاهش پیدا کرده تا از این پس ۱۵ درصد از مصرف باتری دستگاه کاسته شود. صفحه نمایش دستگاه توانسته ۸۳ درصد از نمای جلویی دستگاه را از آن خود کند که درصد واقعا قابل تامل و زیاد در دسته صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود. هواوی نیز تاکید زیادی بر این موضوع داشت که این صفحه نمایش توانسته در بدنه خود بسیار خوب جا بیفتد و مقدار اندازه صفحه نمایش توانسته ۸۳ درصد از فضای کلی جلویی دستگاه را بپوشاند. به طوریکه برای رسیدن به اولین پیکسل صفحه نمایش از چپ و راست تنها ۳ میلی‌متر فاصله وجود دارد.  همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید حاشیه باریک و طراحی ساده‌ای که هواوی برای این تلفن در نظر گرفته، باعث جذابیت زیاد این گوشی شده است. تلفن بسیار زیبا و خوش ساخت جلوه می‌کند.

پردازنده HiSilicon Hi3630که برای Honor 6 عرضه شده بود، در اسند میت ۷ نیز جا‌ داده شده، با این تفاوت که حالا فرکانس آن ۱۰۰ مگاهرتز افزایش پیدا کرده و معماری Kirin 925 آن نیز با هسته‌های Cortex A15 همراه شده است. هواوی می‌گوید این دستگاه جدید می‌تواند از آنتن‌های FDD و TDD نیز پشتیبانی کند و دستگاه قادر است بین این دو شیوه آنتن دهی جا به جا شود. همچنین گفته می‌شود توانایی بیشتر در آنتن دهی دستگاه و برقراری تماس واضح‌تر در Mate 7 تعبیه شده است.

پردازنده‌های Kirin 925 از جمله جدیدترین پردازنده‌هایی است که شرکت چینی تولید کرده و در این دستگاه با هشت هسته‌ قدرت خوبی را از خود نشان می‌دهد. پردازنده ۸ هسته‌ای هواوی اسند میت ۷ از ۴ هسته Cortex A15 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز و ۴ هسته دیگر از Cortex A7 با فرکانس ۱.۳ گیگاهرتز تشکیل شده است.

Ascend Mate 7

بدنه بزرگ اسند میت ۷، خانه باتری فوق‌العاده بزرگ ۴۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آن است. این ظرفیت باتری در کلاس تبلت‌های ۷ و ۸ اینچی است. هواوی با خالی کردن فضای پشتی دستگاه برای این باتری غول پیکر، در نهایت موفق شده انرژی مورد نیاز دستگاه ۶ اینچی را تامین کند. 

 جنس بدنه هواوی اسند میت ۷ در بیشتر قسمت‌های دستگاه از آلومینیوم است و ضخامتی برابر با ۷.۹ میلی‌متر دارد. با اینکه جنس کلی از آلومینیوم تشکیل شده اما همچنان از توانایی برقراری NFC بهره می‌برد، در واقع حلقه NFC در اطراف دوربین و فلش دستگاه قرار گرفته و با کمک مقدار فضای موجود در بالای دوربین می‌تواند ارتباط صحیح خود را برقرار کند. نمونه‌ای که در نمایشگاه شانس کار کردن با آن را داشتیم دچار خط و خش شده بود و بدنه آلومینیومی کمی آسیب دیده بود.

همانطور که احتمالا اطلاع دارید NFC در پرداخت‌های الکترونیک نقش بسیار مفیدی دارد. تلاش مهندیسن هواوی منجر به کاهش ضخامت گوشه‌ها تا ۳.۵ میلی‌متر شده است، با اینحال بخش بالایی و پایینی اسند میت ۷ هنوز از پلاستیک ساخته شده است. به صورت کلی فبلت جدید هواوی از کیفیت ساخت بسیار بالا و ارگونومی قابل قبول و خوبی برخوردار است.

دکمه‌های تنظیم صدا و پاور هر دو در سمت راست دستگاه قرار دارند؛ دکمه‌های تنظیم صدا در بالا و دکمه پاور در پایین آن‌ها قرار گرفته است. نکته جالب اینجاست که در سمت چپ دستگاه دو حفره قرار دارد، در نگاه اول اینطور به نظر می‌آید که یکی از آن‌ها جایگاه سیم کارت و دیگری درگاه قرارگیری کارت‌های میکرو SD است، اما در واقع درگاه بالایی برای سیم کارت اصلی دستگاه و درگاه دوم نیز به دو منظور قرارگیری سیم‌کارت دوم یا میکرو SD طراحی شده است. پس می‌توان گفت که این فبلت توانایی پشتیبانی از دو سیم کارت را نیز داراست.

Ascend Mate 7

مشخصه اصلی اسند میت ۷ هواوی را می‌توان سنسور اثر انگشت‌خوان آن دانست که جایگیری جدید و جذابی دارد. هواوی تصمیم گرفته این سنسور اثر انگشت خوان را به پشت دستگاه قرار دهد تا از یکنواختی آن در جلوی دستگاه جلوگیری کند و همچنین خلاقیتی را به خرج داده باشد. از لحاظ کارایی این سنسور شبیه به چیزی است که اپل برای اولین بار در آیفون 5s معرفی کرد. سنسوری تک مرحله‌ای که نیازی به کشیدن دست شما بر روی آن ندارد و تنها با قرار دادن نوک انگشت تلاش در شناسایی اثر انگشت شما می‌کند. هواوی می‌گوید خیس بودن یا عرق داشتن انگشت مهم نیست و این سنسور در خواندن اثر دست شما کار خود را به خوبی انجام می‌دهد. کارایی‌های این سنسور برای باز کردن صفحه نمایش حتی در حال استراحت دستگاه و برای گرفتن عکس با دوربین است. دقت تشخیص اثر انگشت دست توسط سنسوری که هواوی در این گوشی هوشمند گذاشته، بسیار بالاست و می‌توان درصد موفقیت آن را نزدیک به ۱۰۰ درصد اعلام کرد. در آزمایشی که انجام دادم سنسور اثر انگشت خوان به خوبی کار می‌کرد اما در این تلفن از این سنسور برای باز کردن قفل گوشی می‌توان استفاده کرد و هنوز هواوی استفاده مناسبی برای آن در نظر نگرفته است. محل قرار گیری سنسور نیز من را یاد وان مکس اچ‌تی‌سی می‌اندازد.

Ascend Mate 7

در بخش نرم‌افزاری این دستگاه با آپدیت ۴.۴.۲ کیت‌کت همراه شده و رابط کاربری EmotionUI ۳.۰ را اجرا می‌کند که نسبت به نسخه‌های قبلی آن پیشرفت‌های شگرف و بزرگی داشته و اکنون به راحتی و روانی بر روی اسند میت ۷ اجرا می‌شود. 

میت ۷ طراحی زیبا، کیفیت ساخت بسیار خوب و امکانات سخت‌افزاری مناسبی دارد. از طرفی هواوی محصولات خود را با قیمت رقابتی وارد بازار می‌کند. به این ترتیب اگر قلم دیجیتال برایتان اهمیت نداشته باشد و نیازی به نرم‌افزارهای سفارشی نداشته باشید، آن‌وقت می‌توانید Mate 7 را به لیست خرید خود اضافه کنید. 

Ascend G7

گوشی هوشمند G7 یک میان رده با صفحه نمایش ۵.۵ اینچی و رزولوشن 720p است که از پردازنده 410 Snapdragon بهره برده است. قیمت ۳۹۰ دلاری این دستگاه گویای میان رده بودن آن است. دوربینی که در اسند میت ۷ به کار رفته، در G7 نیز به کار برده شده تا از لحاظ دوربین این دستگاه کمبودی حس نکند.

مشخصات Ascend G7 از این قرار است:

  • پردازنده ۴ هسته‌ای Cortex A53 از نوع Snapdragon 410 تنظیم شده بر فرکانس ۱.۲ گیگاهرتز
  • پردازنده گرافیکی Adreno 306
  • صفحه نمایش ۵.۵ اینچی با رزولوشن 720p با پنل IPS
  • دوربین ۱۳ مگاپیکسل سونی IMX214 با سنسور BSI در عقب و دوربین ۵ مگاپیکسلی در جلو
  • باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر بر ساعت
  • ضخامت بدنه ۷.۶ میلی‌متر 
  • وزن ۱۶۵ گرم
  • اندروید ۴.۴.۲ با رابط EUI 3.0 

 هواوی برای بار دوم و با به کار بردن پلاستیک در ساخت G7 ثابت کرده که این دستگاه واقعا یک میان رده است و بر خلاف اندازه بزرگی که دارد برای افرادی ساخته شده که مشخصات سخت‌افزاری بسیار بالا و در حد یک پرچم‌دار نیاز ندارند. نکات زیادی درباره این دستگاه وجود ندارد و خود شرکت هواوی نیز در مدت ۱۲ دقیقه معرفی که از این محصول داشت نتوانست محتوای تاثیری گذاری در مورد اسند G7 بیان کند.

جی ۷ از طراحی نسبتا زیبایی برخوردار است و کیفیت ساخت آن نیز در مقایسه با اکثر میان‌رده‌های بازار بسیار خوب است. هواوی در این تلفن از سیستم‌-روی-یک-چیپ Snapdragon 410 بهره برده که ۶۴ بیتی است و بازده بسیار خوبی دارد و احتملا از پردازنده‌های ساخت خود این شرکت بهتر عمل خواهد کرد. از نظر دوربین جلو و پشت هم هواوی کم نگذاشته و از یک ماژول ۱۳ و ۵ مگاپیکسل بهره برده است.

[widgetkit id=1041]

تلفن‌های اسند میت 7 و G7 هر دو در رنگ‌های نقره‌ای، طلایی، مشکی و خاکستری عرضه می‌شوند. Ascend Mate 7 همراه با قیمت ۶۵۰ دلار برای نسخه با رم ۲ گیگابایت و حافظه ذخیره سازی ۱۶ گیگابایت و قیمت ۷۸۰ دلار  برای نسخه با رم ۳ گیگابایت و حافظه ذخیره سازی ۳۲ گیگابایت عرضه می‌شود. این گوشی هوشمند از اواسط مهر ماه ابتدا در کشور‌های چین، هنگ کنگ، انگلیس، آلمان، ایتالیا، فرانسه، اسپانیا و سایر نقاط اروپا  و بعد از آن به صورت جهانی عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات