دایسون بالاخره روبات جاروبرقی شگفت‌انگیز خود، Dyson 360 Eye را رونمایی کرد

شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
پس از قریب به 16 سال تحقیق و توسعه و صرف بیش از 47 میلیون دلار بودجه بالاخره شرکت Dyson موفق شد ربات پیشرفته خود که یک جاروبرقی خودکار است را بسازد.
تبلیغات

دایسون که در زمینه ساخت دستگاه‌های خشک‌کن دست، فن‌های داخلی و جاروبرقی فعالیت دارد بالاخره توانست به آرزوی دیرینه‌اش جامه‌ی عمل بپوشاند.

این کمپانی بریتانیایی در اعلامیه‌ای که به‌تازگی منتشر شده از ساخت ربات جاروبرقی خود با نام Dyson 360 Eye پرده برداشت. جیمز دایسون، مخترع و بنیان گذار این شرکت اعلام کرده:

اغلب ربات‌های جاروبرقی نمی‌توانند محیط پیرامونی خود را ببینند، قدرت مکش بسیار کمی داشته و توان تمیز کاری پایینی دارند. اما ما موفق شدیم با ترکیب قوای بینایی همراه با موتور پرقدرت دیجیتال و فناوری چرخنده به یک ربات جاروبرقی با کارایی بالا برسیم که ابزاری هوشمند برای کاستن از امور روزمره زندگی است.

نام این وسیله نیز از سامانه منحصر به فردی گرفته شده که در ساخت آن به کار رفته است. یک دوربین پانورامای 360 درجه در بالای این ماشین قرار دارد که می‌تواند کل اتاق را ببیند و به کمک امواج فروسرخ قادر است تا نقشه‌ی اتاقی که در آن مشغول به کار است را تهیه کند و به کمک آن وظایفش را به خوبی انجام دهد. این دوربین توان دیداری 30 فریم در هر ثانیه را دارا است و سرعت شاتر دوربین با توجه به حرکات جاروبرقی تنظیم می‌شود. بدین ترتیب می‌تواند با دقتی در حد میلی‌متر همه اتاق را تمیز کند.

dyson-mid

دایسون مدعی است روباتی که ساخته کارایی به مراتب بهتر از دیگر ربات‌های مشابه موجود در بازار دارد. خصوصاً با توجه به بکارگیری موتور دیجیتال V2 و فناوری منحصر‌به‌فرد چرخنده، قادر است بین گرد و غبار و کثیفی تمایز قائل شود. در زیر این ربات برس مخصوصی قرار دارد که از فیبر کربن مقاوم و موهای نایلونی ساخته شده و برخلاف سایر ربات‌های جاروبرقی می‌تواند به خوبی زمین و فرش را تمیز کند. حتی 360 Eye می‌تواند به خوبی انواع مختلفی از کف زمبن را تشخیص داده و تمیز کند.

این ربات می‌تواند تا 0.4 لیتر آشغال و گرد و غبار را در مخزن خود جای دهد و شارژ آن 20 تا 30 دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد و وزنی معادل 2.36 کیلوگرم دارد. کمپانی Dyson حتی برنامک مخصوصی برای ابزارهای iOS و اندروید نیز تدارک دیده که کاربر می‌تواند از راه دور تمیزکاری منزل را در آن ثبت و مدیریت کند.

تاکنون جزئیات بیشتری درباره قیمت جاروبرقی رباتیک دایسون، رقمی اعلام نشده. قرار است این ربات ابتدا در بهار ۲۰۱۵ در بازار ژاپن عرضه شود و سپس راهی سایر بازارهای جهانی شود. نظر شما درباره چنین ابزاری چیست، حاضرید برای یک ربات جاروبرقی چقدر هزینه کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات