اچ‌تی‌سی تلاش برای توسعه‌ی ساعت هوشمند را متوقف می‌کند

شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
این روزها به نظر می‌رسد هر تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمندی یک ساعت هوشمند هم در لیست محصولات خود دارد؛ موتورولا؟ Moto 360 را دارد. ال‌جی؟ دو عدد. سامسونگ؟ اجازه دهید در خصوص سامسونگ توضیح اضافه ندهیم! حال به نظر می‌رسد اچ‌تی‌سی برای عدم ورود به این بازی قانع شده باشد.
تبلیغات

شواهد نشان می‌داد، اچ‌تی‌سی برنامه داشت ساعت هوشمند اختصاصی خود را بزودی رونمایی کند اما اکنون به نظر می‌رسد به لطف هزینه‌های سنگین و کمبود انگیزه، ایده‌ی این ابزارهای پوشیدنی را بوسیده و کنار گذاشته است. وب‌سایت انگجت برای دریافت توضیحات بیشتر با اچ‌تی‌سی تماس برقرار کرده بود که البته مسئولان مربوطه از ارائه هرگونه توضیحات اضافه خودداری کردند.

آخرین گزارش‌ها در خصوص فعالیت اچ‌تی‌سی حاکی از آن هستند که این شرکت در حال آماده‌سازی نمونه‌های اولیه از ساعت هوشمند خود بوده که از یکی از صفحه‌نمایش‌های Mirasol کوالکام در آن‌ها بهره برده است. این صفحه‌نمایش‌ها نمونه‌های رنگی با مصرف انرژی بسیار پایین هستند که سطح خوانایی بسیار بالایی را در روشنایی روز فراهم می‌کنند. البته همانطور که مشاهده می‌کنیم تولیدکنندگان مختلف چندان رغبتی به استفاده از این نمایشگرها در گجت‌های خود نشان نداده‌اند و ظاهرا عاقبت، اچ‌تی‌سی نیز از تلاش خود منصرف شده است. البته همانند همیشه این شایعات را باید اندکی با دیده‌ی غیرجدی نگریست اما در صورت صحت داشتن این مساله، به طور قطع اچ‌تی‌سی تصمیم صحیحی اتخاذ کرده است.

سپاهی از ساعت‌های هوشمند مجهز به Android Wear در نمایشگاه IFA 2014 معرفی شدند و اپل نیز ساعت هوشمند اختصاصی خود را در چنته دارد؛ و تمام این‌ها در حالی است که هنوز اصلا مشخص نیست که عموم مردم علاقه‌ای به بستن این دستگاه‌ها بر روی مچ دستان خود نشان خواهند داد یا خیر. برای اچ‌تی‌سی و سایر شرکت‌هایی که مجبور به سبک-سنگین کردن گزینه‌های پیش‌ روی خود هستند، حرکت برنده احتمالا این خواهد بود که در این مرحله وارد بازی نشوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات