تلویزیون‌های جدید فیلیپس با نور پردازی اطراف خود،‌ شما را غرق در فیلم‌های سینمایی می‌کند

جمعه ۱۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۷
مطالعه 3 دقیقه
این روزها اغلب تولیدکنندگان تلویزیون‌ها به سمت تولید محصولاتی با پشتیبانی از رزولوشن 4K گام برداشته‌اند، فیلیپس نیز در پی همین موج پرده از تلویزیون‌هوشمند اندرویدی خود برداشت. این تلویزیون که Philips 8900 نام دارد، یک تلویزیون ۵۵ اینچ خمیده است که از سیستم‌عامل اندروید بهره گرفته است.
تبلیغات

با استفاده از این تلویزیون هوشمند اندرویدی می‌توان در گوگل‌پلی به جستجوی اپلیکیشن‌ها، بازی‌ها و محتوای مناسب باب میل خود گشته و از آن‌ها استفاده نمایید. اما تلویزیون فیلیپس قابلیت‌های دیگری نیز دارد که این محصول را بسیار خاص‌تر کرده است. فیلیپس در این تلویزیون از فناوری اختصاصی AmbiLight سه‌طرفه بهره برده که با استفاده از آن، تلویزیون‌های فیلیپس علاوه بر نمایش تصاویر، جلوه‌های نوری متناسب با تصویر را در محیط منتشر خواهند کرد. بطوریکه برای مثال دیوار پشتی تلویزیون نیز با پخش تصویر، روشن شده و رنگ‌های متناسب با آنچه که تلویزیون نمایش می‌دهد، بر روی آن‌ها نقش می‌بندد. علاوه بر این، تلویزیون فیلیپس دارای رفرش‌ریت ۱۰۰۰ هرتز است که موجب نمایش نرم و روان تصاویر مخصوصا تصاویر فیلم‌های اکشن یا ورزشی می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این تلویزیون می‌توان به کنترل موضعی نور پنل (Micro Dimming Pro)، روان‌کننده‌ی پخش تصاویر و همچنین افزایش دهنده‌ی رزولوشن تصاویر اشاره کرد. ضمناً فیلیپس ۸۹۰۰ قادر است تا تصاویر سه‌بعدی را نیز پخش کند. فیلیپس برخلاف سامسونگ و ال‌جی دلیل خاصی برای استفاده از پنل‌های نمایشی خمیده عنوان نکرده و فقط ظاهر زیبا را دلیل اصلی استفاده از این فناوری می‌داند. همچنین باید به پایه‌ی نواری انحنا دار این تلویزیون نیز اشاره کرد که زیبایی خاصی را به آن بخشیده است.

علاوه بر این تلویزیون، فیلیپس پرده از مدل ۹۱۰۰ در اندازه‌های ۵۵ و ۶۵ اینچی خود برداشته که یک تلویزیون اولترا اچ‌تی‌ اندرویدی است و از ویژگی‌هایی چون رفرش ریت ۱۰۰۰ هرتزی و نور محیطی چهار طرفه بهره می‌برد. تلویزیون‌های اولترا اچ‌دی فیلیپس به جز نسخه‌ی خمیده به‌همراه بلندگوهای ۵۰ واتی عرضه می‌شوند و با استفاده از امکانی که فیلیپس در تلویزیون خود قرار داده می‌توان موسیقی در حال پخش از Spotify را روی تلویزیون با استفاده از تلفن‌هوشمند کنترل کرد.

همچنین فیلیپس از تلویزیون‌های نسبتاً ارزان قیمت ۷۹۰۰ نیز پرده برداشت که شامل نمونه‌های ۴۹ و ۵۵ اینچی می‌شود. این نمونه‌ها نیز از سیستم‌عامل اندروید بهره گرفته ولی در مورد سایر ویژگی‌ها کمی ضعیف‌تر از نمونه‌های پیشین هستند. از جمله‌ی قابلیت‌های این سری می‌توان به نور محیطی دو طرفه و رفرش‌ریت ۶۰۰ هرتزی اشاره کرد. همچون سایر تلویزیون‌های جدید فیلیپس، این سری نیز از حاشیه‌های بسیار باریکی بهره می‌برد.

PhilipsInt

فیلیپس در این نمایشگاه با معرفی UHD 880، که دستگاه پخش‌کننده‌ی این کمپانی است، به صف سایر تولیدکنندگان این ابزار‌ها یعنی سامسونگ و سونی پیوست. دارندگان تلویزیون‌های فیلیپس که نمونه‌های تولیدشده از سال ۲۰۱۳ به بعد را خریداری کرده‌اند، می‌توانند از این پخش‌کننده استفاده کنند. USH 880‌ از کدک HEVC یا همان H.256 پشتیبانی می‌کند که کدک استاندارد مورد استفاده توسط سرویس‌هایی چون Netflix است. فیلیپس این سیستم را با استفاده از نسل آتی سیستم‌عامل اندروید، یعنی اندروید L روانه‌ی بازار خواهد کرد که از طریق آن می‌توان به اپلیکیشن‌های موجود در فروشگاه گوگل دسترسی داشت. از جمله‌ی سایر ویژگی‌های این تلویزیون باید به وای‌فای، اترنت، USB و HDMI 2.0 اشاره کرد. فیلیپس این ستاپ‌باکس را ابتدای سال آتی میلادی با قیمت ۲۴۹ دلاری روانه‌ی بازار اروپا خواه کرد. در صورتی که کاربران یکی از تلویزیون‌های ۸۰۰۰ یا ۹۰۰۰ فیلیپس را خریداری کنند، می‌توانند یک دستگاه UHD 880 بصورت رایگان دریافت کنند. هر ۳ سری تلویزیون 4K فیلیپس، در سه‌ماهه‌ی پایانی سال جاری راهی بازار روسیه و اروپا خواهند شد، اما هنوز اطلاعاتی از قیمت این محصولات منتشر نشده است.

کلیه اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی Zoomit.ir/ifa-2014/ دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات