سونی: طول عمر باتری را قربانی استفاده از نمایشگر 2K نمی‌کنیم

پنج‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
نمایشگرهای 1080p امروزه بصورت استاندارد در گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما به تازگی شاهد عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند با رزولوشن 2560 در 1440 هستیم. حالا سونی توضیح می‌دهد که چرا از نمایشگرهای 2K در اکسپریا Z3 استفاده نکرده است.
تبلیغات

این در شرایطی است که بسیاری از افراد معتقدند چنین رزولوشنی برای نمایشگرهای گوشی‌های هوشمند مورد نیاز نیست. پیش از معرفی رسمی اکسپریا Z3 بسیاری از افراد انتظار داشتند تا این گوشی هوشمند هم نمایشگری با رزولوشن QHD داشته باشد که البته این امر اتفاق نیفتاد و سونی دراکسپریا Z3 از همان نمایشگر Z2 استفاده کرد.

Calum MacDougall مدیر بازاریابی برند اکسپریای سونی معتقد است با توجه به کاهش عملکرد و ماندگاری باتری استفاده از نمایشگرهای 2K به صرفه نیست. او در این مورد می‌افزاید:

اگر قبول کنیم که یکی از کلیدی‌ترین نکات در رضایت مشتریان ماندگاری بالای باتری است و اگر بپذیریم که سونی با توجه به فناوری بالای خود و نمایشگرهای فول اچ‌دی می‌تواند کیفیت تصویر بالایی را به کاربر ارائه دهد، در این صورت ما بین استفاده از نمایشگر 2K و ماندگاری بالای باتری، دومی را انتخاب کردیم.

در واقع این امر نکته مهمی محسوب می‌شود چرا که نمایشگرهای QHD به انرژی پردازشی بیشتری نیاز دارند از طرفی در این گونه نمایشگرها پیکسل‌ها تعداد بیشتری داشته و نسبت به نمایشگرهای با رزولوشن کمتر نزدیک‌تر به هم قرار می گیرند، به همین علت روشن کردن این پیکسل‌ها سخت‌تر می‌شود. چراکه عبور نور پس‌زمینه گوشی از این پیکسل‌های متراکم و با تعداد بالا سخت‌تر است و بنابراین این نمایشگرها همواره تاریک‌تر از نمایشگرهای با رزولوشن کمتر هستند. البته کاربر می‌تواند نور پس‌زمینه گوشی خود را افزایش دهد ولی این امر موجب مصرف بیشتر باتری می‌گردد. این موضوع به خوبی در LG G3 قابل مشاهده است، جی ۳ از صفحه نمایش QHD بهره می‌برد و شدت روشنایی آن در مقایسه با LG G2 کاهش یافته است.

در مجموع سونی اعتقاد دارد در نمایشگرهایی با سایز گوشی‌های هوشمند نیازی به رزولوشن بالاتر نیست، همچنین مصرف باتری با استفاده از رزولوشن 2K بالاتر می‌رود که به صرفه نیست و در نهایت سونی معتقد است فناوری X-Reality و استفاده از پنل‌های IPS کیفیت بالای تصویر را مهیا می‌سازند بنابراین دیگر نیازی به این رزولوشن‌های بالا نیست.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا با استدلال سونی موافق هستید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات