فبلت جدید هواوی با نام Ascend Mate 7 همراه با سنسور اثر انگشت‌خوان معرفی شد

پنج‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۹
مطالعه 6 دقیقه
هواوی یکی از شرکت‌های چینی است که به دلیل تقاضای زیاد بازارهای آسیایی‌، فبلت‌های زیادی را تولید می‌کند. حال این کمپانی مدل دوم فبلت ۶.۱ اینچی Ascend Mate را به برلین آورده تا در نمایشگاه IFA 2014 رونمایی کند.
تبلیغات

می‌توان مهمترین ویژگی اسند میت ۶ اینچی شرکت هواوی را اسکنر اثر انگشت واقع در پشت این دستگاه عنوان کرد. هواوی بر خلاف مدل‌های مرسومی که اسکنر اثر انگشت خوان را در جلوی گوشی می‌گذارند و با کشیدن انگشت بر روی آن، سنسور فعال می‌شود، تصمیم گرفته از سنسور یک‌بار لمسی شبیه به آیفون 5s استفاده کند.

Huawei-Ascend-Mate-7

گوشی هوشمند Acend Mate 7 تا ۱۵۵ میلی‌متر ارتفاع، ۸۸ میلی‌متر عرض و ۷.۹ میلی‌متر ضخامت و ۱۸۵ گرم وزن دارد. بدنه این دستگاه از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده و طراحی آن را می‌توان شبیه به برادر بزرگترش یعنی مدیا پد ۷ اینچ دانست. البته این موضوع به این معنی نیست که ظاهر دستگاه غول پیکر به نظر خواهد آمد، هواوی نیز تمام سعی خود راکرده که با الماس کنار‌های دستگاه را به شکلی برش بزند که ارگونومی محصول حفظ شود و در دست کاربر به راحتی بنشیند. نکته‌ای که این بار نسبت به نسل قبل تفاوت زیادی را نشان می‌دهد، صفحه نمایش 1080p با پوشش گوریلا گلس و  تراکم ۳۶۸ پیکسل در هر اینچ است که پیشرفت بزرگی برای این شرکت محسوب می‌شود. چرا که تلفن‌های قبلی این شرکت عموما به صفحه‌نمایش 720p مجهز شده بودند. این صفحه نمایش زاویه دید بسیار عالی را به کاربر ارائه می‌دهد.

huawei-mate-7-fingerprint

سنسور اثر انگشت خوانی که در پشت دستگاه حضور دارد می‌تواند برای باز کردن قفل دستگاه استفاده شود (حتی در استراحت گوشی) به علاوه اجازه دسترسی به اپلیکیشن و فایل‌های قفل شده نیز با این سنسور قابل انجام است. خوشبختانه هواوی توانسته جایگاه این سنسور را بسیار عالی تنظیم کند و سنسور نیز به اندازه کافی سریع و بی‌اشتباه عمل می‌کند (می‌توانید تا ۵ انگشت به حافظه آن وارد کنید). هواوی حتی ادعا می‌کند که این اثر انگشت خوان می‌تواند انگشت‌های عرق کرده و خیس را بخواند، با این وجود مسلما انگشت شما نباید زیاد خیس باشد.

Huawei-Ascend-Mate-7 2

یکی از معدود تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند در چین که خودش می‌تواند چیپ‌های پردازشی محصولاتش را تولید کند، هواوی نام دارد. شرکت هواوی چیپ پردازشی Kirin 925 را برای Mate 7 تدارک دیده است. پردازنده ۸ هسته‌ای که ۴ هسته آن بر فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز A15 و ۴ تای دیگر بر فرکانس ۱.۳ گیگاهرتز A7 تنظیم شده‌اند. حافظه رم ۲ یا ۳ گیگابایت، پردازنده گرافیکی Mail T628، مودم LTE Cat 6 با حداکثر سرعت دانلود ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه و موتور امنیتی که اطلاعات رمزنگاری شده اثر انگشت شما را نگهداری می‌کند، از دیگر ویژگی‌های فبلت جدید هواوی است. هواوی مدعی است که موتور امنیتی که در اسند میت ۷ به کار برده به وسیله اپلیکیشن‌های جانبی قابل دسترسی نیست و به علاوه، اطلاعات توسط امضا‌های مخصوص سیستم به ثبت می‌رسند. به این معنی که این اطلاعاتِ محرمانه، فراموش شدنی در کارشان نیست یا اینکه توسط اپلیکیشن‌های مخرب قابل دزدیدن یا تغییر نیستند. توصیفاتی که هواوی از اسند میت ۷ در این موراد می‌کند تقریبا شبیه به کاری است که پردازنده A7 اپل برای نگه داری اطلاعات اثر انگشت آیفون 5s انجام می‌دهد.

huawei-mate-7-comparison

با بدنه غول پیکری که Mate 7 دارد، هواوی توانسته باتری پر ظرفیت ۴۱۰۰ میلی آمپر بر ساعت را در درون این گوشی هوشمند تعبیه کند که ظرفیت بالایی محسوب می‌شود، به ویژه زمانی که قرار است انرژی هسته‌های پردازشی کم مصرف پردازنده Cortex-A7 را تامین کند. حتی پردازشگر نیز می‌تواند حالت‌های قدرت خود را کم و زیاد کند، بنابراین کنترل کردن مصرف زیاد باتری مودم LTE این دستگاه نیز جالب خواهد بود. متاسفانه هواوی تکنولوژی‌های شارژ سریع را در فبلت بلند اندام خود قرار نداده و پر شدن ظرفیت باتری از صفر تا ۱۰۰ درصد، در حدود ۳.۵ ساعت به طول می‌انجامد.

Huawei-Ascend-Mate-7 3

7 Mate از دوربین ۱۳ مگاپیکلسی ساخت شرکت سونی و نسل چهارم سنسور‌های BSI و دیافراگم f/2.0 به همراه دوربین جلویی 5 مگاپیکسل بهره می‌برد.هر دو دوربین تعدادی زیادی از حالت‌های عکس برداری و محدوده متنوعی از فیلتر‌ها را به دارنده دستگاه پیشنهاد می‌کنند. از دیگر مزایای سنسور اثر انگشت این دستگاه، لمس بلند مدت بر روی آن و گرفتن عکس است که برای عاشقان سلفی ویژگی کم نظیری محسوب می‌شود. دوربین اصلی (همان جایی که NFC دستگاه نیز قرار دارد) نیز تمام حالت‌های فوکوس دوربین را با تمرکز‌های چندگانه ارائه می‌کند. شبیه به قابلیتی که در دیگر گوشی‌های هوشمند رده بالا دیده‌ایم، در میت ۷ نیز می‌توانید پس از گرفتن عکس، نقطه فوکوس عکس  را تغییر دهید. ویژگی جذاب دیگر دوربین این فبلت "Online Translation" نام دارد که به شما اجازه می‌دهد بخش از یک متن را عکس بگیرید و ترجمه آن را در بالای آن متن دریافت کنید. 

huawei-mate-7-fingerprint-enroll

رابط کاربری EMUI 3.0 و اندروید ۴.۴ کیت‌کت نیز از ویژگی‌های نرم‌افزاری این دستگاه است. جایی که رابط کاربری مخصوص هواوی پیشرفت‌های شگرفی را به خود دیده و باگ‌های بسیاری از آن رفع شده است. ظاهر نرم‌افزاری این دستگاه بسیار ساده و مینیمالیست است و حتی می‌توانید پوسته‌های مخصوص هواوی برای این رابط کاربری را دریافت و نصب کنید. همچنین قابلیت نصب ویژگی‌های یاری رسان دیگر مثل کنترل‌های حرکتی (بر عکس کردن گوشی برای بردن به حالت سکوت، کم شدن صدای زنگ همراه با بالا بردن آن و برقراری یا دریافت تماس زمانی که گوشی را به سمت گوش خود می‌برید)، شخصی سازی نوار ناوبری دستگاه، گام‌ شمار داخلی و ویژگی کار با یک دست (کوچک کردن شماره‌گیر، به چپ یا رسات بردن کیبورد برای نوشتن راحت‌تر با یک دست و ... ) با نام "One-hand UI" نیز از دیگر ویژگی‌های نرم‌افزاری این دستگاه جدید و عالی هواوی است.

Huawei-Ascend-Mate-7 4

گوشی هوشمند Mate 7 شرکت هواوی به زودی به کشور‌های اروپایی می‌رسد و بعد از آن، عرضه این فبلت در کشور‌های آسیایی شروع می‌شود. این فبلت در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای و طلایی عرضه خواهد شد. اما هواوی تصمیم دارد این فبلت را بر اساس مقدار حافظه رم و مقدار حافظه ذخیره سازی به دو نسخه تبدیل کند. نسخه‌ای که دارای حافظه رم ۲ گیگابایت و حافظه ذخیره سازی ۱۶ گیگابایت است حدودا ۶۶۰ دلار و نسخه‌ای که دارای حافظه رم ۳ گیگابایت و حافظه ذخیره سازی ۳۲ گیگابایت است (هر دو مدل از کارت‌های میکرو SD برای ارتقا حافظه پشتیبانی می‌کنند) ۷۹۰ دلار قیمت خواهد داشت.

نظر شما درباره فبلت جدید هواوی چیست؟ قیمت بالای این فبلت‌ها از شرکت هواوی بعید به نظر می‌رسید، اما نظر شما در این باره چیست؟ در بخش نظرات دیدگاه خود را با در میان بگذارید.

کلیه اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی zoomit.ir/ifa-2014/ دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات