لنوو از دو سیستم-تبلت All-in-One و یک لپ‌تاپ میان رده رونمایی کرد

پنج‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۶
مطالعه 3 دقیقه
لنوو چند سالی است که در حال تولید تبلت‌های بزرگ شبیه به کامپیوترهای All-in-One است اما اگرچه این دستگاه‌ها باتری داخلی دارند، ولی بخاطر وزن‌شان چندان نمی‌توان آن‌ها را قابل حمل به حساب آورد. برای نمونه دستگاه Horizon PC با صفحه‌نمایش 27 اینچی خود حدود 7.7 کیلوگرم وزن دارد. با در نظر گرفتن این مساله، لنوو به تازگی دو مدل جدید از این خانواده را معرفی کرده که هر دو کوچک‌تر، سبک‌تر و برای حمل و نقل مناسب‌تر هستند.
تبلیغات

 نمونه‌ی جمع و جورتر این دو مدل جدید، Horizon 2s نام دارد که از یک صفحه‌نمایش 19.5 اینچی برخوردار بوده و حدود 2.5 کیلوگرم وزن دارد که از این نظر تقریبا هم‌وزن با بسیاری از لپ تاپ‌های 15 اینچی موجود در بازار به شمار خواهد رفت. مدل دوم اما، که اندکی بزرگ‌تر و البته مقرون به‌صرفه‌تر است Horizon 2e نام داشته و به صفحه‌نمایش 21.5 اینجی مجهز شده که وزن تقریبی 4.5 کیلوگرمی را برای آن به همراه داشته است.

جدای از وزن تقریبا دو برابری مدل دوم، عمر باتری هر دو دستگاه تقریبا مشابه یکدیگر بوده و در حالی که مدل Horizon 2e قادر است ۳ ساعت با باتری کار کند، مدل اول یعنی Horizon 2s عمر باتری 2.5 ساعتی را برای کاربر فراهم خواهد کرد. در مجموع انتخاب مدل رده‌بالاتر در میان این دو یعنی Horizon 2s بخاطر وزن کمتر منطقی‌تر خواهد بود گرچه از نظر مشخصات هر دو در سطحی نزدیک به هم قرار داشته و ضمن برخورداری از رزولوشن 1080p، پردازنده‌ی Core i5 اینتل، و حافظه‌ ذخیره‌سازی هیبریدی به انتخاب کاربر آن‌ها را همراهی خواهد کرد. تنها مزیت مدل سنگین‌تر در قیمت ارزان‌تر آن نهفته است که برچسب 749 دلاری بر روی آن نقش بسته در حالی که مدل سبک‌تر، 949 دلار قیمت خواهد داشت. همچنین در صورتی که به گرافیک مجزا اهمیت می‌دهید مدل سنگین‌تر از این خصوصیت پشتیبانی خواهد کرد. هر دو دستگاه در پاییز امسال عرضه خواهند شد و به صورت دقیق‌تر، 2s از همین ماه جاری و 2e پس از آن در اکتبر روانه‌ی بازار خواهد شد.

لنوو همچنین در کنار این دو سیستم All-in-One از یک لپ‌تاپ میان‌رده‌ی جدید نیز رونمایی کرده که Edge 15 نام دارد. همانطور که از نام این دستگاه مشخص است، با یک لپ‌تاپ 15 اینچی سر و کار داریم که لولای آن برای قرارگیری در حالت  Stand Mode لنوو قابلیت چرخش خواهد داشت اما نمی‌تواند بصورت کامل تا شده و در حالت تبلت قرار گیرد. در مجموع می توان این لپ‌تاپ را چیزی مابین رده‌ی مطرح Yoga و سری پایی‌رده‌تر Flex به حساب آورد که این مدل دوم نیز همچون Edge 15 فاقد قابلیت چرخش 360 درجه‌ی لولا است. مشخصا مشخصات فنی این دستگاه قوی‌تر از آن چیزی خواهد بود که در لپ‌تاپ‌های پایین‌رده‌ی لنوو شاهدش هستیم. از نظر قیمت نیز این دستگاه با قیمت پایه‌ی 899 دلار عرضه می‌شود که احتمالا ارزش صفحه‌نمایش 1080p لمسی، بدنه ی فلزی، حداکثر 8 گیگابایت رم، انتخاب میان SSD و هارد هیبریدی و حداکثر قدرت پردازشی Haswell Core i7 CPU را خواهد داشت. البته برای بدست آوردن برخی از مشخصات ذکر شده احتمالا باید هزینه‌ی بیشتری را متحمل شوید.

[widgetkit id=1031]

این لپ‌تاپ از ماه آینده‌ی میلادی توسط لنوو عرضه خواهد شد.

کلیه اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی zoomit.ir/ifa-2014/ دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات