لنوو از تبلت هیبریدی جدید ThinkPad Helix با طراحی باریک‌تر و طول عمر بالاتر باتری رونمایی کرد

پنج‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۳
مطالعه 3 دقیقه
حالا نوبت به لنوو رسید تا محصولات جدید خود را در برلین معرفی کرد. یکی از محصولاتی که غول چینی به IFA آورده، کامیپوتر تبدیل شدنی ThinkPad Helix است؛ یک ابزار هیبریدی که قرار است هم تبلت شما باشد و هم لپ‌تاپ. هلیکس بسیار شبیه به یوگا است با این تفاوت که طراحی آن کمی با یوگا فرق می‌کند و از آن مهم‌تر تبلت و داک صفحه‌کلید از هم جدا می‌شوند.
تبلیغات

تبلت هیبریدی هلیکس از یک صفحه نمایش لمسی با پشتیبانی از فناوری دیجیتایزر بهره می‌برد که به فشار قلم حساس است و کاربر می‌تواند از آن برای طراحی، نقشه کشی، یادداشت برداری، نقاشی و غیره استفاده کند. پردازنده‌ی این تبلت در کلاس اولترابوک‌ها است و از این بابت بخوبی می‌توان از آن به عنوان جایگزین لپ‌تاپ نیز استفاده کرد.

لنوو نه تنها طراحی ظاهری هلیکس را نسبت به نسل قبل بهبود بخشیده بلکه طراحی سیستم خنک‌کننده آن را نیز تغییر داده تا این لپ‌تاپ، بتواند بدون فن کارکند، تا نه تنها صدای اضافی سیستم کاهش یابد بلکه انرژی مصرفی نیز کاهش بیابد و طول عمر باتری افزایش یابد.

لنوو برای ارائه نسخه‌ی جدید هلیکس تا زمان عرضه‌ی پردازنده‌های Core M اینتل صبر کرده است. این تراشه‌ها که جزو خانواده Broadwell محسوب می‌شوند، امکان باریک‌سازی لپ‌تاپ را مسیر می‌کند و نیاز به فن برای خنک کردن پردازنده را حذف می‌کند. در واقع یکی از مزیت‌‌های مهم پردازنده‌های کم مصرف Core M امکان ساخت PCهای بدون فن ویندوزی است.

خوشبختانه این پردازنده‌ها بر خلاف پردازنده‌های کم قدرت اتم، قدرت پردازشی بالایی دارند و قادرند بسیاری از نیازهای کاربر را رفع رجوع کنند. از این رو می‌توان از هلیکس برای انجام امور جدی و اداری نیز بهره برد.

helix lenovo

هلیکس جدید لنوو تنها ۸۱۶ گرم وزن و ۹.۶ میلی‌متر ضخامت دارد. علاوه بر باریکی و سبکی، دیگر بهبود در این محصول مربوط به طول عمر باتری بالاتر است که به لطف پردازنده قدرتمند و کم‌مصرف و البته بدون نیاز به فن Broadwell میسر شده است. هلیکس زمانی که داک صفحه کلید آن متصل شده باشد، قادر است تا ۱۲ ساعت بدون نیاز به شارژ دوام بیاورد که نسبت به ۱۰ ساعت نسل قبل یک بهبود قابل ملاحظه محسوب می‌شود.

هلیکس قرار است از مهرماه روانه بازار شود. صفحه‌کلید فیزیکی این محصول، مغناطیسی است تا به سادگی به تبلت متصل شود. طراحی لولای اتصال صفحه کلید به تبلت نیز به شکلی است که کاربر بتواند همچون یوگا از هلیکس نیز در زوایای مختلف استفاده کند.

لنوو از یک صفحه نمایش 11.6 اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ در این لپ‌تاپ بهره برده است که روشنایی آن ۴۰۰ نیت گزارش شده است. کاربر می‌تواند این محصول را به همراه پردازنده Core i5 یا Core i7 و با شروع قیمت ۹۹۹ دلار با صفحه کلید و قلم تهیه کند. نسخه‌ی گران قیمت این محصول نیز با قیمت ۱۲۰۰ دلار روانه بازار می‌شود.

کلیه اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی Zoomit.ir/ifa-2014/ دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات