لنوو Vibe Z2، اولین تلفن‌هوشمند 64 بیتی خود را معرفی کرد

پنج‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
لنوو یکی از کمپانی‌های چینی قدرتمند در زمینه‌ی تولید انواع ابزار‌های الکترونیکی است که پس از کسب موفقیت در بازار پی‌سی‌ها حال برای کسب سهمی در خور در بازار تلفن‌های‌هوشمند نیز دندان‌تیز کرده است. شاید روشن‌ترین دلیل برای چنین پنداری را باید در خرید کمپانی موتورولا جستجو کرد که سال گذشته‌ی میلادی اتفاق افتاده است. به‌هر حال این کمپانی اولین تلفن‌هوشمند اندرویدی ۶۴ بیتی خود را در IFA 2014 معرفی کرد.
تبلیغات

 همانطور که گفتیم کمپانی لنوو امروز در جریان برگزاری نمایشگاه IFA 2014 برلین، پرده از چندین تلفن‌هوشمند برداشت که از جمله‌ی آن می‌توان به Vibe Z2 و همچمین Vibe X2 اشاره کرد. Vibe Z2 را باید پرچمدار این کمپانی نامید که لقب اولین تلفن‌هوشمند اندرویدی ۶۴ بیتی لنوو را به خود اختصاص داده است. این تلفن‌هوشمند از پردازنده‌ی چهارهسته‌ای ۶۴ بیتی کوالکام بهره می‌برد که فرکانس کاری آن ۱.۴ گیگاهرتز است. لنوو این پردازنده‌ را در بدنه‌‌ای به ضخامت ۷.۸ میلی‌متر جای داده است. استفاده از تراشه‌ی ۶۴ بیتی به‌معنای همراهی این تلفن‌هوشمند با جدیدترین نسخه‌ی اندروید، یعنی اندروید L‌ است، هرچند هنوز این امر مشخص نیست، اما یقیناً باید به‌واسطه‌ی وجود پردازنده‌ی ۶۴ بیتی، استفاده از اندروید L را حداقل در بروزرسانی‌ها ثانویه محتمل بدانیم. صفحه‌ی نمایش مورد استفاده نمونه‌ای ۵.۲ اینچی با رزولوشن ۷۲۰P است که با حافظه‌ی داخلی ۳۲ گیگابایتی، دو اسلات برای تعبیه میکرو سیمکارت، باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و دوربین ۱۳ مگاپیکسلی همراه شده است.

lenovo-k920-2

 اما این همه‌ی ماجرا نبوده و لنوو تلفن‌هوشمند Vibe X2 را نیز معرفی کرد که از صفحه‌ی نمایش ۵ اینچی با رزولوشن فول‌اچ‌دی بهره می‌برد. تراشه‌ی مورد استفاده در این تلفن‌هوشمند متعلق به مدیاتک بوده و تراشه‌ی جدید True8Core این کمپانی است. اما زیبایی این تلفن‌هوشمند در طراحی ۳ لایه‌ی ظاهر آن نهفته که با سه‌رنگ مختلف که روی هم قرار گرفته‌اند، خودنمایی می‌کند. این تلفن‌هوشمند نیز همچون Vibe Z2 از دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در پشت تلفن‌هوشمند بهره می‌برد.

Lenovo-Vibe-Z2-Pro-image2

Vibe Z2 و Vibe X2 به ترتیب با قیمت‌های ۴۲۹ و ۳۹۹ دلار از ماه اکتبر روانه‌ی بازار چین خواهند شد و سپس به تدریج در سایر بازار‌های بین‌المللی از جمله آسیای جنوب شرقی، اروپای شرقی و آمریکای لاتین حضور خواهند یافت. هنوز خبری از فروش این محصول در بازار‌های آمریکا مخابره نشده است.

کلیه اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی Zoomit.ir/ifa-2014/ دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات