Vivosmart گارمین، ترکیبی از یک ساعت‌هوشمند و دست‌بند تناسب اندام

پنج‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۹
مطالعه 3 دقیقه
تاکنون کمپانی‌های مختلف فعال در زمینه ی فناوری محصولات بسیاری را در حوزه‌ی ساعت‌های‌هوشمند و دست‌بند‌‌های هوشمند تناسب اندام ارائه کرده‌اند، هرچند شمار بسیار انگشت شماری از این محصولات ویژگی هر دو محصول ساعت‌های‌هوشمند و دست‌بند‌های‌هوشمند را در خود داشته‌اند. اما ویوواسمارت گارمین محصولی نو در این حوزه است.
تبلیغات

شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شود که بسیاری از محصولات دارای چنین قابلیت‌هایی هستند و برای مثال از گیر فیت یا گیر ۲ سامسونگ نام ببرید، اما نکته اینجاست که علی‌رغم وجود چنین قابلیت‌هایی در هر دو محصول، برای استفاده از ویژگی‌هایی چون دریافت تماس‌های دریافتی، وجود یک تلفن‌هوشمند تولید شده توسط سامسونگ ضروری است و همچنین سنسور‌های ضربان قلب مورد استفاده نیز چندان دقیق نیستند. از این‌رو نمی‌توان هنوز محصولی را در حوزه‌ی دست‌بند‌های سلامتی یافت که برخی از اصلی‌ترین ویژگی‌های ساعت‌های‌هوشمند را نیز داشته باشد. گارمین در جریان برگزاری نمایشگاه IFA 2014 برلین پرده از دست‌بند Vivosmart خود برداشت که قیمت آن ۱۷۰ دلار است. این دست‌بند هوشمند قابلیت نمایش متن، ایمیل‌ها، تماس‌های برقرار شده، قرار ملاقات‌های تقویم، اعلانیه‌های بازی و کنترل‌های مورد نیاز برای پخش موسیقی را دارد. در حال حاضر این ساعت‌هوشمند یکی از بهترین و پرکاربردترین دست‌بند‌هایی است که در حال حاضر به بازار ارائه شده است.

 شاید در اولین نگاه این دست‌بند را کمی به FuelBand نایکی شبیه بدانیم. گارمین دست‌بند هوشمند خود را که از یک ساختار پلاستیکی تقریباً پهن بهره می‌برد، در پنج رنگ اصلی به بازار عرضه می‌کند که نمایشگر OLED‌ نیز در داخل آن جای خواهد گرفت. همچون سایر دست‌‌بند‌های هوشمند تناسب اندام، Vivosmart نیز قابلیت‌هایی چون شمارش تعداد قدم‌های کاربر، محاسبه‌ی کالری، مسافت طی شده و حتی تعداد ساعاتی که کاربر در خواب می‌گذراند را دارا است. این دست‌بند هوشمند دارای موتور ویبره‌ای است که می‌تواند کاربر را از خواب بیدار نماید. از طریق ورد به حساب‌کاربری MyFitnessPal در اپلیکیشن ارتباطی گارمین که برای اندروید و iOS ‌توسعه داده شده، می‌توان اعداد کالری غذاهای مورد استفاده را نیز محاسبه کرد. این دست‌بند هوشمند قادر است تا برای ۷ روز بدون نیاز به شارژ شدن به کار خود ادامه دهد.

گارمین دست‌بند هوشمند تناسب اندام خود را بسیار جان سخت ساخته است، بطوریکه Vivosmart را می‌توان تا عمق ۵۰ متری آب مورد استفاده قرار داد، در حالی که بهترین نمونه‌های موجود در بازار ضدآب نبوده و در صورت برخورداری از این ویژگی نیز تنها تا ۵ متر می‌توانند در برابر نفوذ آب مقاومت نمایند. گارمین در دست‌بند هوشمند خود برخی از قابلیت‌های کاربردی سایر محصولات خود از قبیل Vivofit و Forerunner 15 را تعبیه کرده است. برای مثال باید به نواری اشاره کرد که روی صفحه‌ی نمایش قرار دارد و زمانی که شما برای یک ساعت بصورت ساکن در محلی نشسته باشید، نمایش داده می‌شود. این نوار تا زمانی که شما بلند نشده و شروع به حرکت نکیند، همچنان روی صفحه‌ی نمایش نقش خواهد بست. همچون سایر محصولات گارمین، این دست‌بند هوشمند با سنسورهایی چون سنسور ضربان‌سنج قلب و همچنین سنسور سنجش سرعت دوچرخه نیز قابلیت کار دارد که باید بصورت جداگانه تهیه شود، اما به‌نظر می‌رسد تمامی موارد جانبی ذکر شده به‌همراه این دست‌بند هوشمند ارزش خرید را داشته باشد.

گارمین اعلام کرده که علاقمندان می‌توانند این دست‌بند هوشمند تناسب اندام را از امروز پیش‌خرید نمایند و پس از میانه‌های ماه جاری میلادی دست‌بند خود را تحویل بگیرند. این دست‌بند هوشمند در دو نسخه به بازار عرضه می‌شود که نمونه‌ای از آن همراه با سنسور ضربان‌سنج بوده و قیمت آن نیز ۲۰۰ دلار خواهد بود. به واقع می‌توان این دست‌بند هوشمند تناسب اندام را محصولی خواند که ارزش هزینه‌ی پرداخت شده در قبال آن را دارد، چراکه علاوه بر امکانات یک دست‌بند تناسب اندام، قابلیت‌های اصلی ساعت‌های‌هوشمند را نیز داشته و همچنین کاربران هر دو پلتفرم اندروید و iOS‌ می‌توانند به‌راحتی از آن استفاده کنند.

کلیه اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی zoomit.ir/ifa-2014/ دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات