گوشی Desire 820 معرفی شد: 64 بیتی اچ‌تی‌سی با تمرکز بر تصویربرداری سلفی

پنج‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷
مطالعه 4 دقیقه
اچ‌تی‌سی تلاش می‌کند عقب افتادن خود از بازار گوشی‌های هوشمند را با پیش‌دستی در ارائه آنچه بازار این روزهای فناوری تب آن را دارد جبران کند. Desire 816 اولین گوشی این شرکت خواهد بود که به پردازنده‌ی 64 بیتی مجهز شده و دوربین 8 مگاپیکسلی قرار گرفته در جلوی آن پاسخگوی علاقه‌ی روزافزون به سلفی خواهد بود.
تبلیغات

گوشی هوشمند Desire 816 که در کنگره جهانی موبایل بارسلونا در ماه فوریه رونمایی شده بود به یکی از موفقیت‌های غیرمنتظره‌ی اچ‌تی‌سی بدل شد. این دستگاه که از رنگ‌های روشن جذابی بهره می‌برد، اسپیکرهای اختصاصی BoomSound این کمپانی را در دل خود جای داده بود که یک صفحه‌نمایش متناسب اما بزرگ 5.5 اینچی نیز آن را همراهی می‌کرد.

Desire 816 خریدارانی که به دنبال دستگاهی مقرون‌ به‌صرفه و در عین حال کاربردی بودند را هدف قرار داده بود و تلاش داشت با اندازه‌ی بزرگ خود دلبری کند. حال به نظر می‌رسد اچ‌تی‌سی امروز نیز به همان فرمول موفقیت تکیه کرده و به همان سبک و سیاق از Desire 820 پرده برداشته است. این دستگاه نیز که همچنان از یک صفحه‌نمایش 5.5 اینچی بهره می‌برد، از رزولوشن 720p برخوردار بوده و دوربین عقب آن نیز همچون مدل 816 به سنسور 13 مگاپیکسلی مجهز شده است. همچنین رنگ‌های درخشان هم با این دستگاه دوباره به محصولات اچ‌تی‌سی باز گشته است.

آنچه که موجب تمایز Desire 820 خواهد شد، نه موارد مذکور بلکه این نکته خواهد بود که این گوشی در میان اولین دستگاه‌های اندرویدی مجهز به یک پردازنده‌ی 64 بیتی (۸ هسته‌ای  Snapdragon 615 ساخت کوالکام با معماری big.LITTLE) قرار دارد. این پردازنده سرانجام در اندروید ال که بزودی منتشر خواهد شد پشتیبانی می‌شود تا اندروید بالاخره از دوران 32 بیتی عبور نماید. اثر کاربردی چنین خصوصیتی همچنان در ابهام است و نمی‌دانیم که آیا این 64 بیتی شدن موجب بهبود خاصی در عملکرد خواهد شد یا خیر؛ اما در هر صورت این قدم، حرکت مهمی در راستای هوشمندتر شدن و توانمندتر شدن چیپ‌های پردازشی خواهد بود. Desire 820 به 16 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی داخلی و 2 گیگابایت حافظه‌ی رم مجهز خواهد بود و از شبکه‌ی نسل چهارم نیز پشتیبانی خواهد کرد. باتری این گوشی هوشمند 2,600mAh (میلی‌آمپر ساعت) ظرفیت داشته که عملکرد آن را باید منتظر ماند و در عمل مشاهده کرد.

HTCDesire820Group

نکته‌ی قابل توجه دیگر که موجب تمایز دیزایر 820 از سایر دستگاه‌ها خواهد شد، برخورداری از دوربین 8 مگاپیکسلی در قسمت جلوی دستگاه به منظور ثبت سلفی‌های بسیار با کیفیت است. این دوربین مسلما تعداد پیکسل‌های فراوانی ارائه خواهد داد؛ اما چنین مساله‌ای در حقیقت برای کیفیت نهایی تصویر به چه معنا خواهد بود؟ هرچه باشد همین HTC شرکتی بود که تلاش داشت ما را با معرفی UltraPixels در دوربین HTC One متقاعد کند که آنچه دوربین را قوی می‌کند به کیفیت بستگی دارد نه به کمیت و تعداد پیکسل. از هر نظر Desire 816 یک گوشی بزرگ جثه بود که تب داغ توجه به سلفی در آن کرد پیدا کرده بود اما به نظر می‌رسد در دیزایر 820 این رویه با شدت بیشتری دنبال شده است.

HTC یک حالت Live Makeup برای دستکاری سلفی‌ها در آن واحد فراهم کرده که با استفاده از آن هنگام گرفتن تصویر، می‌توانید اصلاحات مشخصی را برای بدل ساختن سلفی به آنچه که می‌خواهید بر روی آن اعمال نمایید. این خصوصیت چیزی است که هم‌اکنون نیز راه خود را به نرم‌افزار دوربین گوشی‌های ال‌جی باز کرده که البته اچ‌تی‌سی پا را یک مرحله فراتر گذاشته و بخشی جداگانه برای ترکیب خصوصیات چهره‌ی کاربر با سایر دوستان یا حتی افراد مشهور فراهم کرده است. کاربر حتی می‌تواند ساختار چهره‌ی یک فرد کاملا غریبه را نیز برای بهبود تصاویر خود مورد استفاده قرار دهد. در هر صورت از هر حالتی که برای بهره بردن از این ویژگی استفاده کنید چیزی از عجیب و غریب بودن آن کم نمی‌کند.

طراحی ترکیبی و دو رنگ دیزایر 820 هم به نوبه‌ی خود متمایز و دلچسب است. جنس این دستگاه از پوسته‌ی یک‌تکه‌ی پلی‌کربنات بوده که با تعاریف اچ‌تی‌سی از تکنولوژی ترکیبی رنگ‌ها همراه شده است. اغلب انتخاب های موجود برای دیزایر 820 دارای جنس و رنگ براق هستند اما در این میان یک مدل مات خاکستری رنگ نیز ارائه خواهد شد تا سلیقه‌ی افرادی که شخصیت بیشتری از گوشی خود انتظار دارند نیز برآورده شود. برای آنکه یک مورد دیگر نیز به کلاس و تیپ Desire 820 افزوده شود، باید به اطلاع‌تان برسانیم که این دستگاه از کاور Dot View منحصر به خود نیز برخوردار خواهد بود. Desire 820 از پایان ماه سپتامبر بصورت جهانی عرضه خواهد شد و قابلیت پشتیبانی از دو سیم‌کارت را نیز در نسخه‌ای ویژه برای بازارهای خاص خواهد داشت.

کلیه اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی zoomit.ir/ifa-2014/ دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات