تبلت‌های ویندوزی ارزان قیمت معرفی شدند

پنج‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از تلاش مایکروسافت برای دست‌یابی به بازار ارزان قیمت‌ها گویا تولیدکنندگان سخت افزار و شرکای این شرکت موضوع را جدی گرفته‌اند و در شروع نمایشگاه IFA دو تبلت ارزان قیمت مجهز به ویندوز ۸.۱ معرفی کردند.
تبلیغات

در آغاز نمایشگاه فناوری IFA در برلین شاهد معرفی دو تبلت ارزان قیمت مجهز به ویندوز ۸.۱ از توشیبا و ایسر بودیم در حالی که تولید کنندگان دیگر مانند اچ‌پی و دل هنوز محصولات خود را معرفی نکرده‌اند. این دستگاه‌ها از از مشخصات ضعیفی بهره می‌برند و مجهز به نمایشگرهای ۷ یا ۸ اینچی هستند. اکثرا از سیستم در چیپ‌های Bay Trail اینتل استفاده می‌کنند که نسخه‌ی کامل ویندوز ۸.۱ را در قیمتی بسیار جذاب به کاربران ارائه می‌کنند.

Toshiba Encore Mini از نمایشگر ۷ اینچی 1024 در 600 استفاده می‌کند و پردازنده‌ی آن چهارهسته‌ای Atom Z3735G اینتل است. یک گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی دارد. امکان ارتباط به وسیله‌ی کارت حافظه، USB 2.0 و نسخه‌ی چهارم بلوتوث و وای‌فای را دارا است. این دستگاه به دو دوربین مجهز است اما متاسفانه نمایشگر آن زاویه‌ی دید خوبی ندارد. همراه این دستگاه یک سال امکان استفاده از Office 365 به همراه یک ترابایت فضای ابری Sky Drive عرضه می‌شود. وزن تبلت توشیبا ۳۵۴ گرم است و باتری آن بیشتر از ۷ ساعت عمر می‌کند. قیمت این دستگاه از ۱۲۰ دلار شروع می‌شود.

Acer’s Iconia Tab از مشخصات تبلت توشیبا بهره می‌برد اما نمایشگر آن به ۸ اینچ و رزولوشن آن به 1280 در 800 افرایش یافته است. احتمالا حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۳۲ گیگابایت در آن به کار رفته اما هنوز مشخصات دقیق به دستمان نرسیده است. این دستگاه در مهرماه به قیمت ۱۵۰ دلار عرضه خواهد شد. علاوه بر این دو تبلت اچ‌پی نیز قرار است تبلت جدید ۷ اینچ خود را با نام Stream 7 با همین قیمت معرفی کند.

Iconia-Tab-8-W flat side Win-640x128

با رایگان شدن ویندوز برای دستگاه‌هایی با نمایشگر ۸ اینچ یا کمتر بلاخره تولیدکنندگان می‌توانند دستگاه‌هایی با قیمت‌های معادل دستگاه‌های اندرویدی تولید کنند. البته این باعث پیروزی دستگاه‌های ویندوزی در برابر رقیب اندرویدیشان نخواهد شد اما باعث می‌شود خریداران تبلت‌های اندرویدی گزینه‌ی دیگری هم برای تهیه داشته باشند و البته جذاب است که با اتصال یک موس و کیبورد به این تبلت‌ها، از آن‌ها مثل یک دسکتاپ کوچک استفاده کرد. تبلت‌های ارزان قیمت می‌توانند آغاز خوبی برای اوج گیری مایکروسافت در این بازار باشند که البته با آمدن ویندوز ۹ و نرم‌افزارهای بیشتر در رابط کاربری مدرن ویندوز، این بازار جذاب‌تر نیز خواهد شد.

کلیه اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی zoomit.ir/ifa-2014/ دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات