نگاهی جامع به ویژگی‌های شاخص SmartBand Talk سونی

سه‌شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۰
مطالعه 9 دقیقه
اسمارت‌ بند‌ها یا دست‌بند‌های هوشمند وظیفه مشخصی دارند و آن پیگیری دقیق و دائم انواع فعالیت‌هایی است که ما در طول روز انجام می‌دهیم. یکی از دست‌بند‌های هوشمند بسیار عالی که به‌زودی قادر به خرید آن خواهید بود اسمارت بند تاک از شرکت سونی است. در ادامه به بررسی کامل ویژگی‌های این دست‌بند خواهیم پرداخت. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

سونی پس از معرفی اولین دستبند هوشمند خود با نام SmartBand متوجه بازاری بکر و کم رقیب برای نوآوری و خلاقیت بیشتر شد. اسمارت بند اول سونی مزایای بسیاری داشت و افرادی که به دنبال اینگونه محصولات بودند، از این دست‌بند خوش ساخت استقبال خوبی نشان دادند. به همین خاطر است که در مراسم IFA 2014 شاهد معرفی نسل دوم دست‌بند‌های هوشمند و سلامتی از شرکت سونی بودیم. نسل دوم نام SmartBand Talk را به خود گرفته و نشانه‌ای از عزم راسخ شرکت سونی برای ادامه این راه است. همان‌طور که از نام این محصول پیدا است، شرکت سونی تأکید ویژه‌ای روی قابلیت گفتگو و برقراری تماس با این بند سلامتی دارد و به همین دلیل کلمه تاک یا گفتگو را به آخر اسم دست‌بند خود اضافه کرده است. اما این مچ بند هوشمند از ویژگی‌های زیاد دیگری پشتیبانی می‌کند تا بتواند تمام نیاز‌های مربوط به تناسب اندامی که قصد دارید به آن دست یابید و نگرانی‌هایی در مورد سلامت جسم خود که با ورزش کردن در پی رفع آن‌ها هستید را بر طرف کند و حتی دفترچه خاطراتی تعاملی و همراهی همیشگی برای شما باشد!

IMG 1903

نسل دوم مچ بند هوشمند سونی قادر است تمام حرکات شما را زیر نظر داشته باشد. تمام حرکات و طرز زندگی شما را تشخیص می‌دهد. میزانی که می‌دوید، راه می‌روید یا حتی مقدار زمانی که می‌خوابید. در زمان فعالیت خود چه دویدن و چه راه رفتن با نگاه کردن به این دستگاه می‌توانید تمام فرآیندی که در طول روز پیش برده‌اید را چک کنید. در ادامه به سراغ مشخصات فنی و ویژگی‌های اصلی و مهم اسمارت بند تاک سونی خواهیم رفت.

مشخصات فنی SmartBand Talk سونی:

  • دو بند لاستیکی در دو اندازه بزرگ و کوچک
  • ضد آب تا عمق ۱.۵ متری (دارای مجوز IP68)
  • صفحه‌نمایش ۱.۴ اینچی خمیده از نوع e-ink (جوهر الکترونیک) با رزولوشن ۲۹۶ در ۱۲۸ پیکسل و ۱۹۲ پیکسل بر اینچ
  • دوام باتری تا ۳ روز و تا ۱ ساعت گفتگو
  • پردازنده ۳۲ بیتی از نوع ARM Cortex-M4
  • ظرفیت حافظه فلش ۲ مگابایتی
  • ۲۳.۵ میلی‌متر عرض و ۹.۵ میلی‌متر ضخامت
  • پشتیبانی از بلوتوث نسخه ۴.۰و NFC
  • قابلیت دریافت و برقراری تماس
  • عرضه در چهار رنگ متفاوت، وزن ۲۴ گرم و قیمت ۲۱۰ دلار

ویژگی و قابلیت‌های SmartBand Talk سونی

این نسل از اسمارت بند‌ سونی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در بخش ویژگی‌ها و قابلیت‌های متفاوت داشته است. نسل قبل یک نمونه از شروع کار سونی در این دسته محصولات بود اما این کمپانی ژاپنی همراه با تجربه بیشتر، به این نسل غنای بیشتری در بخش‌های متفاوت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری داده است. در ادامه ویژگی‌های مهم مچ بند سونی را برمی‌شماریم:

اپلیکیشن اندروید Lifelog

Screenshot from 2014-09-30 121803

باید قوی‌ترین ویژگی اسمارت بند جدید سونی را قابلیت سینک و مخابره اطلاعات به اپلیکیشن لایف‌لاگ این شرکت دانست. البته این ویژگی به این معنی نیست که مچ‌بند سونی غیر مستقل است و دائم به گوشی هوشمند اندرویدی شما نیاز دارد، بلکه برای متوجه شدن و آنالیز کاملتر اطلاعات مسلما صفحه‌نمایش کوچک یک مچ‌بند هوشمند جوابگو نخواهد بود و سونی نیز با توجه به همین موضوع اپلیکیشنی بسیار کامل و عالی را برای بررسی کامل اطلاعات ارسالی از مچ‌بند روی گوشی هوشمند اندرویدی شما ترتیب داده است.

این اطلاعات شامل تمام حرکات شما (تعدا قدم‌هایی که برداشته‌اید، مقداری که راه رفته‌اید یا دویده اید و ...)، ارتباطاتی که برقرار کرده‌اید، آهنگی که گوش داده‌اید، فیلمی که تماشا کرده‌اید و همچنین تمام سرگرمی‌هایی که دارید می‌شود. جالب است که لایف‌لاگ می‌تواند تمام اطلاعات ارسالی را در کنار یکدیگر جمع کند و تمام روزی که گذرانده‌اید را برای شما دوباره پخش کند تا متوجه تمام اتفاقات درون زندگی خود شوید. می‌توانید نوع حرکت، تصاویری که گرفته‌اید و چگونگی ارتباط خود با دنیای بیرون را ریز به ریز مشاهده کنید.

smartband-talk-swr30-lifelog-android-app-249793c81b5d67e6b89460f5ee41a8ce-940

اپلیکیشن Lifelog به معنی واقعی یک همراه همیشگی برای شما خواهد بود و با اسمارت بند تاک نیز به خوبی ادغام شده است تا تمام اطلاعات ریز و درشت در مورد زندگی شما را بتواند به نمایش بگذارد و بررسی کند. می‌توان مزیت و برتری اصلی مچ‌بند سلامتی سونی را اپلیکیشن لایف‌لاگ دانست.

دریافت و برقرای تماس

smartband-talk-swr30-calling-on-your-wrist-4ae5f56bce69a9af940910a00879cd49-620

در حین راه‌رفتن یا استراحت می‌توانید صدای خود را ضبط کنید و بعدا آن را در اپلیکیشن لایف‌لاگ قرار دهید، یادداشتی صوتی را ضبط کنید تا بعدا یادآوری شود و حتی به هندزفری خود دستورها صوتی بفرستید.

همان‌طور که گفتیم در نسل دوم اسمارت بند سونی شاهد تعبیه یک بلندگو و میکروفن هستیم که قابلیت برقراری و دریافت تماس را به ما می‌دهد. اگر لایف‌لاگ را قوی‌ترین ویژگی این اسمارت بند بدانیم، قطعا قابلیت گفتگو مهیج‌ترین ویژگی این گجت است. در حین راه‌رفتن یا استراحت می‌توانید صدای خود را ضبط کنید و بعدا آن را در اپلیکیشن لایف‌لاگ قرار دهید، یادداشتی صوتی را ضبط کنید تا بعدا یادآوری شود و حتی به هندزفری خود دستورها صوتی بفرستید.

شاید برقرای تماس و صبحت کردن با شخص مقابل از طریق یک دست‌بند هوشمند بسته شده روی مچ دست آن هم در یک جمع خنده‌دار به نظر آید اما این ویژگی است که در بسیاری از دست‌بند‌ها نمی‌توانید پیدا کنید و اسمارت بند تاک با اتصال به گوشی هوشمند شما به‌راحتی قادر است مکالمه صوتی را نیز به عنوان یکی از ویژگی‌های خوب برای شما مهیا کند.

اعلان‌های صفحه‌نمایش

Screenshot from 2014-09-30 121826

اسمارت بند تاک سونی مرز بین گوشی‌های هوشمند، ساعت‌های هوشمند و دست‌بند‌های هوشمند را بر هم زده و می‌خواهد تمام آن‌ها را با عرضی ۲۳.۵ میلی‌متری روی دست شما بگذارد. بله! اسمارت بند تاک سونی می‌تواند پیام و اعلان‌های متفاوت را هم دریافت کند. در زمان دریافت پیام‌ها دستگاه با ویبره دادن خبر از رسیدن پیام یا اعلان جدید را به شما می‌رساند. می‌توانید با باز کردن آن پیام، فرستنده و موضوع اصلی را متوجه شوید. توانایی دریافت ایمیل‌ها و زنگ‌های بیدار باش صبح را هم به لیست ویژگی‌های هشداردهنده اسمارت بند تاک سونی اضافه کنید.

صفحه‌نمایش E-Ink

SmartBand-Talk-SWR30-white-1240x840-a9d48bdfacd139a50a9f76db852b2b04

یکی دیگر از تفاوت‌های مهم نسل دوم دست‌بند‌های سلامتی سونی با نسل اول آن‌ها، اضافه شدن صفحه‌نمایش جوهر الکترونیک یا E-Ink است. ویژگی این صفحه‌نمایش، کم مصرف بودن آن است، به‌طوری‌که نسل دوم مچ‌بند‌های سونی می‌تواند تا ۳ روز به صورت معمولی برای شما شارژ نگه دارد و تا ۱ ساعت نیز با آن به گفتگو بپردازید. این صفحه‌نمایش تنها زمانی انرژی باتری را مصرف می‌کند که قرار است محتویات نمایش دهنده را تازه یا رفرش کند و همین موضوع یکی دیگر از عوامل کاهش مصرف باتری در اسمارت بند تاک است. همچنین صفحه‌نمایش این دستگاه با ظاهری بسیار خوب و خمیده و همچنین استفاده از جوهر الکترونیک مجهز شده تا از هر نمایی و در هر جایی مثل زیر نور مستقیم آفتاب، خوانا و مشخص باشد.

طراحی

IMG 1887

شبیه به نسل قبل این اسمارت بند نیز از یک Core که بخش اصلی ساعت را تشکیل می‌دهد، سگک برای بستن بند‌های متفاوت و بند‌ مخصوص اسمارت‌ بند تشکیل شده است. همان‌طور که پیش از این در بخش مشخصات فنی محصول گفتیم این دست بند هوشمند در دو اندازه بزرگ و کوچک ساخته شده است تا کاربر حق انتخاب بیشتری داشته باشد. اسمارت بند تاک از شیوه کنترلی خلاقانه‌ و ورودی تپ جدیدی بهره می‌برد که به شما اجازه می‌دهد بین قابلیت‌ها و حالت‌های مشاهده متفاوت جابه‌جا شوید.

مجوز IP68 اجازه می‌دهد این دست‌بند تا عمق ۱.۵ متری زیر آب نیز دوام بیاورد.

طراحی این بند هوشمند شبیه به طراحی دست‌بندی‌های معمول پیگیر سلامت و تناسب اندام دیگر است اما سونی از سوراخ‌های فشرده و متعدد روی ساعت خود استفاده کرده تا کاربر بتواند در مناسب‌ترین حالت و با بهترین ارگونومی این دست‌بند را روی مچ دست خود ببندد. گیره‌های قفل شونده در پشت هر سوراخ نیز محکم و قوی هستند تا در هنگام دویدن و ورزش کردن نگران افتادن دستگاه از روی دست خود نباشید.

این محصول مجوز IP68 را اخذ کرده تا توانایی ضد آب و ضد گردوغبار بودن را به یکی دیگر از قابلیت‌های متعدد خود بیافزاید. با این دست بند می‌توانید ظرف بشویید یا اینکه به حمام بروید. مجوز IP68 اجازه می‌دهد این دست‌بند تا عمق ۱.۵ متری زیر آب نیز دوام بیاورد.

جمع بندی

همان‌طور که مشاهده کردید، کارایی اسمارت بند تاک ساخته شده توسط سونی از یک دست بند هوشمند که تنها پیگیر سلامت، کالری سوزانده، قدم‌های راه رفته و غیره باشد، فراتر رفته است. حال این محصول در نسل دوم خود به تکامل بیشتری رسیده و امکانات متعددی را در اختیار کاربر خود قرار می‌دهد. به خوبی می‌دانیم ساعت‌های هوشمند هنوز به آن درجه پختگی نرسیده‌اند تا نیاز جدیدی را برای ما تعریف کنند، شاید اسمارت بند تاک سونی بتواند تمام‌ کار‌های ساعت‌ها را در قالبی کوچک‌، شیک و رنگارنگ با قیمتی ارزان‌تر در اختیار ما بگذارد.

اگر به دنبال بند‌های سلامتی هستید و می‌خواهید محصولی در اختیار داشته باشید که تنها به تناسب اندام و کالری شما کمک کند، قطعا محصولاتی با قیمت پایین‌تر و مارک‌های گوناگون وجود دارند و به‌راحتی قابل تهیه هستند. اما اگر به دنبال ویژگی‌هایی می‌گردید که در یک دست‌بند هوشمند مثل اسمارت بند تاک سونی پیدا می‌شود، قطعا سونی گزینه‌ای فوق‌العاده با انواع امکانات را برای شما به وجود آورده است. پیگیری دائم سلامتی و تناسب اندام با استفاده نمونه داده‌های متعدد، ضبط کردن زندگی و دفترچه خاطراتی همیشه همراه و تعاملی، توانایی برقراری و دریافت زنگ‌ها و ضبط صدا، باتری با دوام، ارگونومی مطلوب روی دست، قیمت مناسب و یکپارچی با گوشی‌های هوشمند اندرویدی از ویژگی‌هایی است که SmartBand Talk شرکت سونی در اختیار دارد.

در پایان شما از شما دعوت می‌کنم برای آشنایی بیشتر با این محصول را از دست ندهید. همچنین برای مقایسه با نسل قبل می‌توانید بررسی زومیت از SmartBand نسل اول دست‌بند‌های هوشمند سونی را مطالعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات