زوم‌اَپ: Cal، یک تقویم زیبا از گروه Any.Do

سه‌شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اپلیکیشن‌های تقویم بسیار زیادی را با قابلیت‌ها و رابط‌های کاربری متنوع می‌توانید در مارکت‌ها پیدا کنید. Cal بدون شک یکی از مدرن‌ترین و زیباترین آنها است که بهترین گزینه برای طرفداران اپلیکیشن انجام امور روزانه Any.Do است! چرا؟ چون Cal توسط گروه Any.Do توسعه داده شده است.
تبلیغات

Cal که همان مخفف Calendar است، یک اپلیکیشن بسیار زیبا با قابلیت‌ها و امکانات متنوع است. استفاده از این اپلیکیشن در کنار اپلیکیشن مدیریت کارهای روزمره Any.Do می‌تواند شما را از هر گونه تقویم و سررسید و قلم و کاغذی بی نیاز کند. چرا که به کمک این ۲ اپلیکیشن برادر می‌توانید تمام جلسات، قرارهای ملاقات، رویدادهایی که باید در آنها حاضر باشید و کارهایی که باید در طول روز انجام دهید را به سادگی در یک رابط کاربری بسیار زیبا و دلنشین مدیریت کنید.

وقتی اپلیکیشن Cal را اجرا می‌کنید، به طور خودکار به حساب گوگل شما متصل شده و داده‌های تقویم گوگل (شامل تاریخ تولد مخاطبان شما در گوگل) را در این اپلیکیشن ایمپورت می‌کند. اگر از Any.Do استفاده می‌کنید می‌توانید حساب کاربری‌تان را به آن متصل کنید تا مواردی که در Any.Do وارد کرده‌اید را در اپلیکیشن Cal نیز مشاهده کنید. اگر کار مورد نظر را لمس کنید، وارد اپلیکیشن Any.Do می‌شوید تا تغییرات را در آن اعمال کنید. همچنین می‌توانید اپلیکیشن را به حساب فیسبوک خود متصل کنید تا اطلاعات تاریخ تولد دوستان فیسبوکی‌تان نیز در تقویم نمایش داده شود. بدین ترتیب هیچ‌گاه تولد دوستان گوگلی و فیسبوکی خود را از دست نخواهید داد.

Cal-App

وقتی می‌خواهید رویدادی را در تقویم وارد کنید، قابلیت‌های متنوعی وجود دارد. از اضافه کردن یک متن تکمیلی و یادآوری پیش از موعد مقرر که در اغلب اپلیکیشن‌های تقویم مشاهده می‌کنیم بگیرید تا اضافه کردن مخاطبینی که در جلسه حضور خواهند داشت، اطلاع‌رسانی به آنها از طریق ایمیل و ثبت مکان برگزاری آن رویداد، همگی به راحتی در دسترس کاربر هستند. وقتی نام مخاطبی را در رویدادی وارد می‌کنید، از طریق ایمیل به او اطلاع‌رسانی می‌شود و اگر او هم از Cal استفاده کند، رویداد مورد نظر به تقویم او هم اضافه خواهد شد.

پس‌زمینه محیط این اپلیکیشن با عکس‌های بسیار زیبایی که کمی محو شده‌اند پر شده است. اگر بخواهید آن عکس را به شکل کامل ببینید کافی است بخشی از فضای خالی اپلیکیشن را ۲ بار لمس کنید تا همه چیز کنار رفته و تصویر مورد نظرتان نمایش داده شود. برای هر روز یک عکس نمایش داده شده و شما می‌توانید مشخص کنید که این تصاویر از چه شاخه‌هایی (هنر، فشن، غذا، منظره، حیوانات و...) انتخاب شوند. منبع این تصاویر، Tumbler است و به صورت تصادفی از آرشیو Cal انتخاب می‌شوند.

یکی از قابلیت‌های جالب این اپلیکیشن !HeadsUp است. در صورتی که این قابلیت فعال باشد، شما می‌توانید هنگامی که نوتیفیکیشن رویدادی از تقویمتان را دریافت می‌کنید، علاوه بر گزینه‌های Dismiss و Snooze یک گزینه به نام HeadsUp را هم مشاهده کنید. بدین طریق وارد محیطی می‌شوید که می‌تواند بسیار به شما کمک کند. به ناگاه چندین دکمه را جلوی خود می‌بینید. یکی از این اصطلاحا Smart Buttonها Directions است که با لمس آن می‌توانید به سرعت مسیر برای رسیدن به محل برگزاری جلسه یا رویداد مورد نظر را روی نقشه گوگل مشاهده کنید. گزینه بعدی I'm Late نام دارد که به سرعت به تمام مخاطبانتان اطلاع می‌دهد که شما کمی دیرتر به جلسه خواهید رسید. به کمک گزینه Get Taxi می‌توان یک تاکسی به سمت محل مورد نظر گرفت و در بخش Invitees می‌توانید به تمام دعوت شدگان به آن رویداد دسترسی داشته باشید.

 کاربران اندرویدی می‌توانند از ویجت زیبای این اپلیکیشن نیز در صفحه خانه خود استفاده کنند. Cal برای اندروید و iOS ارائه شده و کاربران این پلتفرم‌ها می توانند از قابلیت‌های متنوع آن استفاده کنند. توصیه ما این است که اگر از این اپلیکیشن خوشتان آمده حتما آن را به همراه اپلیکیشن برادرش Any.Do استفاده کنید، چرا که این دو اپلیکیشن مکمل یکدیگرند.

 

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات