نگاه نزدیک زومیت به دستبند هوشمند Smartband Talk سونی

پنج‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۹
مطالعه 5 دقیقه
دستبندهای هوشمند مرتبط با سلامت روز به روز بیشتر و متنوع‌تر می‌شوند و هر کدام نیز قصد دارند با سنسور‌های خود به ما در بررسی کردن میزان فعالیت و ورزشی که انجام می‌دهیم کمک کنند. چندی پیش در زومیت شاهد بررسی نسل اول اسمارت بند‌ بودید و سونی چند ساعت پیش نسل جدید این دستبند را با نام Smartband Talk رونمایی کرد. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا نگاهی نزدیک داشته باشیم به اسمارت بند سونی در IFA.
تبلیغات

 همانطور که در پوشش زنده زومیت از کنفرانس سونی و همچنین مقاله معرفی دستبند جدید سونی خواندید، دست‌بند جدید این شرکت ژاپنی، Smartband Talk نام دارد و قرار است تا پایان سال جاری میلادی برای فروش عرضه شود.  البته سونی اصلا اعلام نکرده که در کدام کشور‌ها در دسترس خواهد بود اما قیمت آن 210 دلار اعلام شده است.

نسل دوم دستبند هوشمند سونی با شکل و شمایل شبیه به نسل قبل تولید شده است اما مهم‌ترین تفاوت آن اضافه شدن صفحه نمایش E-Ink و بسیار کم‌مصرف آن است. در نسل اول عدم وجود نمایشگر، طول عمر باتری دستبند را افزایش می‌داد اما استفاده از این دستگاه را نیز کمی مشکل‌ می‌کرد. در همین راستا سونی تصمیم گرفته تا در اسمارت‌بند جدید خود صفحه نمایش کم‌مصرف e-Ink را اضافه کند.

Smartband Talk از طراحی معمول دست‌بندها پیروی می‌کند و تغییر شگرفی نسبت به این نوع محصولات ندارد. سوراخ‌های فشرده و متعدد این دست بند اجازه می‌دهد در مناسب‌ترین حالت آن را بر روی دست خود ببنیدید. بند آن لاستیکی همراه با گیره‌هایی بسیار کوچک است. این دست‌بند در دو رنگ سفید و مشکی است که به نظر می‌رسد نمونه مشکلی و نارنجی آن ظاهری چشم‌نوازتر دارد.

اسمارت بند جدید سونی کاملا ضد آب است و در زمانی که ظرف می‌شویید به هیچ وجه نیازی نیست نگران خراب شدن آن باشید. به خوبی بر روی دست می‌نشیند و حسی بسیار راحت را به دارنده آن منتقل می‌کند. 

یکی از ویژگی‌های این بند سلامتی صفحه نمایش خمیده و سیاه سفید (جوهر الکترونیک) آن است که اگر به آن دقت کنید تعداد بسیار زیاد نقطه سفید در یک طرف و نقطه سیاه در طرف دیگر می‌بینید که همگی شخصیت این صفحه نمایش را شکل داده‌اند. بر خلاف صفحه نمایش‌های LCD، صفحه‌های سیاه و سفید این دستگاه تنها زمانی انرژی مصرف می‌کنند که قرار است محتویات نمایش دهنده را تازه یا رفرش کنند. 

دستبندر هوشمند

به همین خاطر است که دست بند‌های جدید سلامتی سونی بسیار کم مصرف هستند و برای چند روز می‌توانید با باتری آن سر کنید و دوباره آن را شارژ کنید.

ویژگی‌های عمومی این دست بند نیز شبیه به هر ردگیر تناسب اندام دیگر است: می‌تواند تعداد قدم‌های شما را بشمرد، نشان دهد که تا چه مقدار از مبدا خود دور شده‌اید و همچنین از یک ارتفاع سنج نیز در درون خود بهره می برد. Smartband Talk همچنین توانایی اتصال به گوشی هوشمند شما را دارد و با اپلیکیشن محبوب تناسب اندامی که استفاده می‌کنید نیز سینک می‌شود. گرچه سونی می‌گوید این دستگاه با اپلکیشن LifeLog بهترین عملکرد خود را نشان می‌دهد.

اپ LifeLog پیگیر کننده فعالیت‌هایی است که شما در طول روز انجام می‌دهید و همچنین تمام آمار های مربوط به گوشی، مثل آهنگی که در حال گوش دادن به آن هستید، چه فیلم‌هایی را تماشا کرده اید، چه مدت خوابیده‌اید و چه عکس‌هایی گرفته‌اید را ثبت و ذخیره می‌کند. پس سینک کردن مچ بند تناسب اندام سونی با این اپلیکیشن قطعا مزایای بسیاری برای شما به همراه خواهد داشت. پیش از این به طور مفصل به بررسی Lifelog پرداخته بودیم اگر مایل هستید می‌توانید جزییات مربوط به آن را در این آدرس مطالعه کنید.

اسمارت بند سونی

بخش مهیج این دست بند داشتن میکروفون و اسپیکر درونی است که به شما اجازه می‌دهد تماس دریافت یا برقرار کنید. به این معنی که می‌توانید با دست بند سلامتی خود حرف بزنید! البته قطعا نمی‌توان در مکان‌های عمومی با آن به صحبت پرداخت  و اینکه در این مواقع احتمالا مجبور می‌شوید به شکل عادی با گوشی صحبت کنید. چرا که ممکن است موجب شادی و خنده و دیگران شوید! و البته صدا نیز احتمالا در مکان‌های شلوغ به خوبی منتقل نخواهد شد. به هر حال دستبند جدید سونی زمانی که به تلفن هوشمند شما متصل شود می‌تواند مکالمه صوتی را نیز برایتان فراهم کند.

دستبند هوشمد سونی

سونی همچون نسل قبل هسته دستبند خود را بصورت مستقل از بند آن طراحی کرده و از این بابت کاربر می‌تواند هر زمان که مایل بود بند لاستیکی دستبند خود را به یکی از چندین رنگ متنوع آن تغییر دهد. قیمت این بند‌های لاستیکی نیز نباید خیلی گران باشد و از این بابت می‌توان هر چند وقت یک‌بار یک بند جدید را تهیه کنید.

اگر اهل طراحی ساده و مینیمال باشید، حتما از اسمارت‌بند تاکِ سونی خوشتان خواهد آمد و مایل به بستن آن به روی دست خود خواهید شد. انتظار می‌رود نسل دوم دستبند سونی نیز همچون نسل اول با قیمت مناسب و به مراتب پایین‌تر از دستبندهای ورزشی مجهز به صفحه‌نمایش‌های رنگی روانه بازار شود.

طول عمر باتری این دستبند حدود ۳ روز اعلام شد اما باید آن را در آزمایشگاه زومیت به بررسی بگذاریم تا ببینیم چقدر دوام می‌آورد.

با اینکه تنها در مورد صحبت کردن با یک دست بند نمی‌توان زیاد از ویژگی‌های این دستگاه راضی شد اما Smartband Talk ویژگی‌هایی دارد که می‌توان درباره آن‌ها به هیجان آمد. صفحه نمایش سیاه سفیدی که فعالیت‌های تناسب اندامی که انجام می‌دهید را نشان می‌دهد، ضدآب بودن که می‌توان حتی آن را به زیر دوش حمام برد، از ویژگی‌های خوب این دستگاه هستند. قیمت این دست بند ارزان نیست اما ارزشش را دارد که به تعداد دست بند‌هایی نگاه کنید که برای نشان دادن کوچکترین اطلاعات حتما نیاز به اتصال و سینک با تلفن همراه دارند. خوشبختانه مچ بند جدید سونی را می‌توان از این لحاظ تقریبا مستقل دانست.

نظر شما در باره‌ی نسل جدید دستبند سونی چیست؟ تغییرات اعمال شده در این دستبند را در مقایسه با نسل قبل چقدر مثبت ارزیابی می‌کنید؟

کلیه اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی zoomit.ir/ifa-2014/ دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات