سامسونگ از اولین تلفن خمیده از سری گلکسی نوت خود با نام ‌Galaxy Note Edge رونمایی کرد

چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۲
مطالعه 3 دقیقه
یک سال و نیم پیش سامسونگ یک تلفن مفهومی خمیده به نام Youm را رونمایی کرد و امروز در قالب یک محصول نهایی به نام Note Edge رونمایی شد. این تلفن که از نظر شکل و شمایل ظاهری شباهت زیادی به Youm دارد به همراه رابط کاربری جدید سامسونگ و قلم دیجیتال راهی بازار می‌شود.
تبلیغات

گلکسی نوت اج از جنبه‌های مختلف بسیار شبیه به گلکسی نوت ۴ است. این تلفن از صفحه نمایش ۵.۶ اینچ با رزولوشن +QHD بهره می‌برد که البته لبه‌ی آن خمیده شده تا قابلیت‌های جدیدی را در اختیار کاربران قرار دهد. QHD+ به معنی ۱۶۰ ردیف بیشتر از پیکسل‌ها است که  نوت اج در مقایسه با صفحه نمایش‌های QHD در اختیار دارد. این پیکسل‌ها در لبه‌ی خمیده دستگاه مورد استفاده قرار می‌گیرند. طراحی قسمت جلوی اج با تمام تلفن‌هایی که تا به امروز راهی بازار شده متفاوت است. این تلفن ۳.۸ میلی‌متر عریض‌تر از نوت ۴ است و از یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد.

در این تصویر از لبه‌ی تلفن برای دسترسی سریع به اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های مهم استفاده شده است

اگر پیش از این با نوت ۳ کار کرده باشید و ابعاد بزرگ آن شما را اذیت کرده باشد، همان مشکل را در Edge نیز خواهید داشت. عرض تلفن بزرگ است و در دست گرفتن آن چندان آسان نیست مخصوصا اینکه لبه‌ خمیده صفحه نمایش سُر است و امکان افتادن تلفن از دست را افزایش می‌دهد.

اما لبه‌ی منحنی شکل این تلفن به چه کاری می‌آید؟ سامسونگ چند قابلیت جذاب را برای این تلفن کاملا جدید خود در نظر گرفته تا کاربر بتواند از خمیده بودن لبه‌ی آن نهایت استفاده را ببرد. سامسونگ برخی از نرم‌افزارهای خود را تغییر داده تا بتوانند از فضای اضافی لبه خمیده بهره ببرند. همچنین SDK استفاده از این بخش در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفته تا بتوانند اپلیکیشن‌های خود را با آن سازگار نموده و ایده‌های خلاقانه‌ایی برای استفاده از این فضا بیابند. مثلا از لبه‌ی دستگاه می‌توان برای مشاهده نوتیفیکیشن‌ها، ساعت، تقویم و مواردی از این دست استفاده کرد. به تصویر زیر با دقت نگاه کنید:

P9013800

اما صفحه‌ی خمیده در برخوردهای احتمالی تلفن با زمین می‌تواند ریسک آسیب پذیری تلفن را افزایش دهد.

Galaxy Note Edge Samsung

 سامسونگ در کنفرانس امروز خود از نسخه‌ی جدید از رابط کاربری UX پرده برداری کرد که در آن ویجت‌ها بصورت نیمه شفاف بر روی صفحه قرار می‌گیرند. سامسونگ در رابط کاربری جدید خود از صفحه‌ی قفل پویا بهره می‌برد که امکان تعویض تصویر پس زمینه‌ی آن به ۱۰۰۰ تصویر با کیفیت که سامسونگ برای نوت‌ها در نظر گرفته میسر شده است.

Galaxy Note Edge

مشخصات فنی Galaxy Note Edge سامسونگ

  • صفحه نمایش خمیده ۵.۷ اینچ با رزولوشن ۱۶۰۰ در ۲۵۶۰ پیکسل
  • باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی
  • دوربین ۱۶ مگاپیکسل به همراه لرزش‌گیر اپتیکال
  • قلم S-Pen
  • اندروید ۴.۴
  • پردازنده Snapdragon 805 یا Exynos 5433

کلیه اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی Zoomit.ir/ifa-2014/ دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات