سامسونگ ساعت هوشمند منحنی شکل Gear S را معرفی کرد

چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۶
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ در مراسم Unpacked امروز خود در نمایشگاه IFA 2014 از ساعت هوشمند جدید Gear S رونمایی کرد. این ساعت هوشمند از سیستم عامل تایزن بهره‌ می‌برد و علاوه بر بلوتوث و وای‌فای، اتصال 3G را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد.
تبلیغات

سامسونگ ششمین ساعت هوشمند خود طی ۱۲ ماه گذشته را معرفی کرده است. گلکسی گیر، گیر 2، گیر فیت، گیر 2 نئو، گیر لایو و حالا گیر S! این موضوع نشان‌دهنده آن است که سامسونگ در حال آزمایش مشخصات متنوع و قابلیت‌های مختلف روی ساعت های خود و گرفتن بازخورد از مشتریانش است.

گیر اس، ششمین ساعت هوشمند سامسونگ است، ولی از منظری دیگر اولین است! این محصول، اولین ساعت هوشمند سامسونگ است که بدون نیاز به اتصال به یک تلفن هوشمند کار می‌کند.

Samsung-Gear-S-2

به لطف درگاه سیم‌کارت نانویی که در این ساعت قرار داده شده، کاربر می‌تواند با استفاده از ان تماس تلفنی برقرار کرده و ایمیل بفرستد، چرا که یک کیبورد لمسی روی این دستگاه وجود دارد تا کاربر بتواند روی ساعت هوشمند خود تایپ کند. بی شک این ساعت شباهتی به سایر محصولات سامسونگ ندارد. اما این که تا چه حد، چنین ابزاری می‌تواند طرفدار داشته باشد، بر همگان پوشیده است!

علاوه بر این که گیر اس، سامسونگ را به عنوان اولین کمپانی تولیدکننده ساعت هوشمند بی‌نیاز از تلفن مطرح می‌کند، این محصول، بزرگترین ابزار پوشیدنی سامسونگ نیز محسوب می‌شود. نمایشگر خمیده دو اینچی این ساعت روی مچ دست بسیار بزرگ به نظر می‌رسد و بی‌شک اگر آن را به مچ‌تان ببندید، توجه همگان را به خود جلب خواهید کرد. اما از آن جا که سامسونگ می‌خواسته به هر قیمت قابلیت تماس تلفنی و ارسال ایمیل را روی Gear S قرار دهد، کمی زیبایی ظاهری و ظرافت را فدای این ویژگی‌ها کرده است. نمایشگر خمیده این محصول باعث شده تا روی مچ دست به شکل راحت‌تر و شکیل‌تری قرار گیرد.

در مجموع نمی‌توان طراحی این ساعت هوشمند را ظریف و مناسب قلمداد کرد، چرا که در این صورت امکان قرار دادن نانوسیم‌کارت و صفحه کلید مجازی بر روی آن وجود نداشت. در ساخت بدنه این محصول از فلز استفاده شده است و امکان تعویض بند آن وجود دارد. بند این ساعت در دو رنگ سفید و مشکی ارائه خواهد شد. چیزی که مشخص است این است که در ساخت این ساعت، بیش از آن که به ظاهر و طراحی توجه شود، به کارایی و قابلیت‌های بیشتر اهمیت داده شده است.

با وجود آن که سامسونگ، پس از معرفی پلتفرم اندروید ویر توسط گوگل، یک ساعت مبتنی بر این سیستم عامل را معرفی کرده بود، اما در محصول جدید ترجیح داده همچون گیر 2 به پلتفرم تایزن خود تکیه کند.

نمایشگر این ساعت از نوع Super AMOLED است و قابلیت‌های نرم افزاری بسیاری، چون ژست‌های لمسی برای کنترل ساعت و منوی Setting برای تنظیمات روی آن مشاهده می‌شود. کاربر می‌تواند با استفاده از اپلیکیشن تقویم قرار ملاقات‌های خود را ثبت کرده و بادآورها را تنظیم کند.

نوتیفیکیشن‌های ایمیل‌ها و پیامک‌ها و تماس‌های وارده به همراه اطلاع‌رسانی‌های مربوط به شبکه‌های اجتماعی، یادآورها و... با کشیدن انگشت به سمت چپ در دسترس کاربر قرار می‌گیرند. علاوه بر کیبورد وارد کردن دستورات با استفاده از قابلیت صوتی S Voice سامسونگ نیز وجود دارد. گیر اس دارای ماژول جی‌پی‌اس نیز هست و سامسونگ امکانات نرم‌افزاری ویژه‌ای برای مسیریابی و همگام شدن با اپلیکیشن‌های ورزش و سلامتی چون +Nike را در آن قرار داده است.

کلیه اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی zoomit.ir/ifa-2014/ دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات