توشیبا خود را برای معرفی ۲ کروم‌بوک جدید آماده می‌کند

چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۹
مطالعه 3 دقیقه
از قبل می‌دانستیم که توشیبا از جمله تولیدکنندگانی است که خود را برای معرفی مدل‌های جدید کروم‌بوک آماده می‌کند و اکنون اندکی اطلاعات بیشتر در این خصوص به دست‌مان رسیده است. با زومیت همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به مشخصات و قیمت احتمالی این دو دستگاه جدید مبتنی بر کروم.
تبلیغات

 گفته می‌شد که کروم‌بوک جدید توشیبا به صفحه‌نمایش 13.3 اینچی مجهز خواهد شد و در حقیقت یک ارتقا نسبت به دستگاهی خواهد بود که این شرکت پیش‌تر و در اوایل سال میلادی نسبت به معرفی و عرضه‌ی آن اقدام کرده بود. تفاوت اصلی در این دو مدل، جایگزین شدن پردازنده‌ی Intel Celeron Haswell سال گذشته با چیپ Intel Celeron دو هسته‌ای Bay Trail بوده است. پردازنده جدید در فرکانس کاری 2.16GHz کلاک خواهد شد و به کمک ۲ گیگابایت حافظه‌ی رم امور پردازشی سیستم‌عامل کروم را سر و سامان خواهد داد. از دیگر مشخصات این کروم‌بوک، حافظه‌ی ذخیره‌سازی داخلی 16 گیگابایت از نوع SSD و عمر باتری 10.5 ساعته را می‌توان نام برد. بنا بر گزارش OMG Chrome، یکی از منابع ناشناس در حقیقت اعلام کرده که دو مدل کروم بوک در سری محصولات جدید توشیبا حضور خواهد داشت. انتظار می‌رود توشیبا تا ماه نوامبر نسبت به عرضه‌ی گسترده‌ی این دستگاه اقدام کند که البته همان منبع ناشناس اعلام کرده که امکان ثبت سفارش پیش از عرضه‌ی رسمی برای این محصولات فراهم خواهد بود.

اما در نهایت تفاوت میان این دو مدل کروم‌بوک در چه مواردی خواهد بود؟ قابل انتظارترین و اولین تفاوت، بحث قیمت‌گذاری خواهد بود که بر اساس آن احتمالا توشیبا یک مدل را در رده‌ی مقرون به‌صرفه عرضه خواهد کرد در حالی که مدل دوم از خصوصیات فنی قوی‌تری برخوردار بوده و قیمت بالاتری نیز خواهد داشت. کروم‌بوک مقرون به‌صرفه‌ی توشیبا به یک صفحه‌نمایش استاندارد HD با رزولوشن 7568 × 1366، ۲ گیگابایت حافظه رم، و عمر باتری احتمالی 11 ساعته مجهز خواهد بود. انتظار می‌رود این دستگاه برچسب قیمت 149.99 دلار را بر روی خود داشته باشد. در نقطه‌ی مقابل، مدل دوم کروم‌بوک توشیبا با رزولوشن صفحه‌نمایش Full HD یعنی 1080 × 1920 همراه خواهد بود که حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی در دل آن جای خواهد گرفت. از منظر عمر باتری نیز انتظار می‌رود این کروم بوک گران‌تر چیزی حدود 9 ساعت کاربر را همراهی کند که این کاستی نسبت به مدل ارزان‌تر، بخاطر تراکم پیکسلی بالاتر صفحه‌نمایش حاصل شده است. انتظار می‌رود کروم‌بوک دوم با قیمتی معادل 329.99 دلار روانه‌ی بازار مصرف شود.

هر دو دستگاه به همان پردازنده‌ی Bay Trail مذکور مجهز خواهند بود بنابراین از جنبه‌ی منطقی، تفاوت قیمت 80 دلاری زمانی که دو برابر شدن رم و رزولوشن بسیار بهتر صفحه‌نمایش را در نظر بگیرید هزینه‌ی زیادی نخواهد بود؛ اگرچه کاهش اندک عمر باتری اندکی موجبات نا امیدی را فراهم می‌کند. در هر صورت این بود آخرین اطلاعاتی که از کروم بوک‌های جدید توشیبا بدست‌مان رسیده بود. همانطور که گفته شد انتظار می‌رود این دو دستکاه بصورت رسمی در ماه نوامبر عرضه شوند اگرچه منبع ارائه دهنده‌ی این اطلاعات گفته که احتمالا این دو مدل پیش‌تر از تاریخ عرضه‌ی رسمی در بازارها حضور خواهند یافت.

کلیه اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی zoomit.ir/ifa-2014/ دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات