سامسونگ احتمالا تلویزیون نقطه کوانتومی خود را در IFA 2014 رونمایی می‌کند

چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸
مطالعه 2 دقیقه
بنا بر یک گزارش بدست آمده از تایمز کره، سامسونگ ممکن است در IFA 2014 از  اولین تلویزیون‌های نقطه کوانتومی (Quantum Dot) خود رونمایی کند. یک نقطه کوانتومی از مواد نیمه‌هادی ساخته شده و ۱۰ هزار برابر نازک‌تر و ظریف‌تر از موی انسان است.
تبلیغات

 نقطه کوانتومی قادر است انرژی الکتریکی را به نور و رنگ‌های بسیار دقیق تبدیل کند که نتیجه‌ی نهایی آن، کیفیت بسیار بهتر رنگ‌ها و زاویه‌ی دید وسیع‌تر در پنل‌های نمایشگر خواهد بود. سامسونگ هم‌اکنون نام تجاری QDOT را در اداره‌ی ثبت نام‌های تجاری و نیز پتنت‌های ایالات متحده به ثبت رسانده است. یک مقام اجرایی در زنجیره‌ی تامین محلی سامسونگ می‌گوید:

سامسونگ الکترونیکز ممکن است یک نمونه‌ی اولیه از تلویزیون‌های نقطه کوانتومی خود را در نمایشگاه IFA به معرض نمایش گذاشته تا همگان از تکنولوژی پیشرفته و جدید تلویزیون‌های این شرکت آگاه شوند. سامسونگ همیشه تلاش داشته با عرضه‌ی پایدار و مداوم محصولات، خود را از سایر رقبا متمایز کند.

Samsung Display که یکی از مجموعه‌های وابسته به کمپانی سامسونگ است اعلام کرده که این بخش آماده است تا به هنگام درخواست شرکت مرکزی، نسبت به تامین پنل‌های QD مورد نیاز اقدام کند. هنوز اطلاعاتی در خصوص اینکه آیا این پنل‌ها از استاندارد 4K تبعیت خواهند کرد یا خیر در دست نیست. اگرچه سامسونگ و ال‌جی پیش‌تر به معرفی تلیویزیون‌های OLED خود پرداخته‌اند، اما این احتمال وجود دارد که سامسونگ هم‌میهن خود را در بازار OLED اندکی تنها گذاشته و تمرکز خود را بر روی نسل بعدی پنل‌های نقطه کوانتومی قرار دهد.

کلیه اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی zoomit.ir/ifa-2014/ دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات