ZBOX B1320؛ ویندوز 8.1 در در یک جعبه‌ی کوچک

چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶
مطالعه 3 دقیقه
شرکت Zotac چندین سال است که سیستم‌های جمع و جور کامپیوتری را در قالب جعبه‌های خوش‌ساخت ارائه می‌کند اما مدت زیادی از روی آوردن این سازنده به ویندوز 8.1 نمی گذرد. اکنون این شرکت از Box-PC جدید خود با نام ZBOX B1320 پرده برداشته که از یک پردازنده‌ی کم‌مصرف Celeron اینتل بهره برده و آخرین نسخه‌ی سیستم‌عامل ویندوز را اجرا می‌کند.
تبلیغات

 همچون اغلب محصولات این شرکت، از باکس جدید نیز نمی توان انتظار تراوش قدرت داشت! این دستگاه از یک پردازنده‌ی Intel Celeron 2957U استفاده می‌کند که یک دو هسته‌ای با نهایت توان 1.4 گیگاهرتز به شمار می‌رود. بر همین اساس می‌توان متوجه شد که پردازنده گرافیکی این باکس نیز از نوع Intel HD خواهد بود. این سیستم بصورت پیشفرض به ۲ گیگابایت رم مجهز شده در حالی که گفته می‌شود توانایی پشتیبانی افزایش تا ۱۶ گیگابایت برای آن پیش‌بینی شده است. ZBOX B1320 برای حافظه‌ی ذخیره‌سازی بر یک mSATA با ظرفیت ۶۴ گیگابایت متکی بوده اما وروودی درایو 2.5 اینچی امکان ارتقای این ظرفیت به اندازه‌ی دلخواه را برای کاربر فراهم می‌کند. مسلما امکان اجرای بازی‌های AAA بر روی این باکس وجود ندارد اما قدرت سخت‌افزاری آن در حدی متناسب است که بتوانید امور کامپیوتری روزمره خود را به آن بسپارید. همه‌ی این گفته‌ها در صورتی معیار خواهد بود که شما نیاز به یک باکس مجهز به سیستم‌عامل ویندوز داشته باشید.

Zotac هم‌اکنون باکس‌های ZBOX را بصورت کامل در موجودی خود دارد که آخرین مورد آن‌ها Nano D518 نام دارد که ماه پیش شاهد رونمایی آن بودیم. البته دستگاه مذکور از یک چیپ Freescale ARM بهره می‌برد و به اندروید 4.3 مجهز شده بود. بنابراین در صورتی که نیازهای شما چیزی فراتر از توانایی‌های اندروید یا Chrome OS است، ZBOX B1320 می‌تواند گزینه‌ی مناسب شما باشد. همچنین قیمت 219.99 دلاری این دستگاه نیز معامله‌ی خوبی پیش روی کاربر قرار می‌دهد.

zotac-zbox-b1320-2

تصمیم برای روی آوردن به ویندوز 8.1 در حالی که مدت زیادی از پیشتاز بودن آن باقی نمانده اندکی عجیب به نظر می‌رسد. انتظار می‌رود بزودی مایکروسافت ویندوز 9 را بصورت رسمی معرفی کند که اطلاعات مربوط به آن از دفتر چین خود این شرکت بدست آمده است. این نسخه که نام رمز Windows Threshold یا ویندوز آستانه بر آن نهاده شده، به گونه‌ای توسعه یافته که بسیاری از ایرادات و گلگی‌های کاربران در خصوص ویندوز 8 را پاسخ‌دهی کند. با در نظر گرفتن این مساله که همچنان جزئیات و مشخصات مربوط به Windows 9 در پس پرده پنهان مانده، امکان بروزرسانی این باکس نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. آنچه گفته شد فاکتوری است که می تواند حتی در خصوص چنین دستگاه مقرون بصرفه‌ای نیز کاربران را متقاعد به اندکی صبر و تحمل بیشتر کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات