لنوو از لپ تاپ بازی غول پیکر Y70 Touch با بالاترین پیکربندی و صفحه‌نمایش لمسی رونمایی کرد

چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
لپ‌تاپ‌های بازی همیشه دستگاه‌هایی سنتی بوده‌اند که طراحی عجیب و غریب آن‌ها قدرت سخت‌افزاری فراوانی را در دل خود جای می‌داده است. در هر حال طی سال‌های گذشته شرکت‌هایی نظیر Alienware و Razer تلاش کرده‌اند اندکی به این لپ‌تاپ‌های بزرگ رژیم لاغری بدهند تا ضمن نازک‌تر و کوچک‌تر شدن، اندکی طراحی ظریف‌تری بتوان برای آن‌ها متصور بود. از سوی دیگر به نظر می‌رسد لنوو جریان را از مسیر دیگری پیش گرفته است.
تبلیغات

 لپ‌تاپ بازی جدید لنوو با نام Y70 Touch (که Y می‌تواند کوتاه شده‌ای بر عبارت YOLO باشد) حدود 7.5 پوند معادل با 3.4 کیلوگرم وزن داشته و در عین حال لنوو مدعی است که آن را از سایر لپ‌تاپ‌های موجود در این کلاس سبک‌تر و نازک‌تر ساخته است. این صحبت لنوو احتمالا از جنبه‌هایی صحیح است چرا که Y70 Touch بر خلاف تولیدات Alienware و Razer به صفحه‌نمایش 13 یا 14 اینچی بسنده نکرده و لنوو یک صفحه‌نمایش بزرگ 17 اینچی برای آن تدارک دیده است. چنین سایزی از زمانی که افراد علاقه‌ی بیشتری به قابلیت حمل و نقل ساده‌ی لپ‌تاپ‌های بازی نشان دادند تقریبا در میان دستگاه‌های این کلاس نادر بوده است.

Lenovo-Y70-Touch 3

در هر حال در ساخت Y70 Touch یک نکته‌ی ظریف رعایت شده و همانطور که احتمالا حدس زده‌اید صفحه‌نمایش این دستگاه کاملا لمسی است. با اینکه اغلب قریب به اتفاق بازی‌ها از قابلیت لمسی بودن صفحه‌نمایش استفاده‌ای نمی‌کنند، اما در کاربردی بودن آن بعنوان یک خصوصیت مثبت در این سیستم جای تردید نیست. لنوو همچنان مشخصات فنی اصلی را برای این لپ‌تاپ منتشر نکرده اما در بالاترین پیکربندی می‌توانید انتظار پردازنده‌ی 4 هسته‌ای هسول Core i7 اینتل، گرافیک Nvidia GTX با واحد پردازش گرافیکی 860M با ۴ گیگابایت تا سقف 16 گیگابایت حافظه‌ی رم، و انتخاب بین هارد دیسک 1 ترابایت یا دیسک SSD با ظرفیت 256 گیگابایت را داشته باشید. اسپیکرهای JBL نیز کیفیت صدای خروجی این دستگاه را تضمین می‌کنند. در این میان اما، متاسفانه صفحه‌نمایش لمسی مورد استفاده چندان چشمگیر نبوده و از رزولوشن 1080 در 1920 برخوردار است در حالی که بسیاری از نمونه‌های کوچک‌تر اکنون گزینه‌های 1800 در 3200 یا 1440 در 2560 پیکسل را در اختیارتان قرار می‌دهند. عمر باتری این دستگاه همانطور که می‌توان حدس زد در سطح متوسط قرار می‌گیرد و حداکثر 5 ساعت شما را همراهی خواهد کرد. البته شاید این زمان ارائه شده در فشار سنگین بازی سنجیده نشده باشد.

از منظر طراحی و استایل، همیشه بحث سلیقه در میان است. اما مسلما این روزها دستگاه‌های خیره‌کننده‌تری نیز به چشم دیده‌ایم. بجز صفحه‌نمایش، این لپ‌تاپ شباهت بسیاری با مدل Y50 این شرکت دارد که از شاسی فلزی طرح‌دار بهره می‌برد و نور زمینه‌ی قرمز رنگی برای کیبرد آن تدارک دیده شده است. Y70 Touch از ماه اکتبر با قیمت پایه‌ی 1,299 دلار عرضه خواهد شد که البته هنوز نمی دانیم این قیمت برای چه پیکربندی در نظر گرفته شده است. لنوو این دستگاه را در کنار PCهای مخصوص بازی جدید خود در IFA به نمایش خواهد گذاشت.

کلیه اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی zoomit.ir/ifa-2014/ دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات