اکسپریا Z3 سونی معرفی شد: پردازنده Snapdragon 801، حافظه رم 3 گیگابایت، صفحه نمایش 1080p و دوربین 20.7 مگاپیکسلی

چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
همانطور که در پوشش زنده زومیت از کنفرانس سونی مشاهده کردید، این کمپانی امسال در نمایشگاه IFA برلین حضور پر رنگی داشت و از چندین محصول مختلف رونمایی کرد. یکی از این محصولات اکسپریا Z3، پرچمدار نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۴ این شرکت است. شایعاتی که پیش از این درباره Z3 سونی وجود داشت، از تغییرات بسیار اندک این دستگاه حکایت می‌کرد که به‌نظر همگی صحیح بودند.
تبلیغات

 سونی در مراسمی که همین چند دقیقه پیش اجرا شد، از پرچم‌دار جدید خود رونمایی کرد. سونی اکسپریا Z3 را نسبت به نسل قبل خود می توان یک بهبود در بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دانست، چراکه سونی قصد نداشته پرچم‌دار جدید خود را با یک ارتقا مهم و اساسی همراه کند.

 مشخصات این گوشی هوشمند بدین شرح است: صفحه نمایش ۵.۲ اینچ با رزولوشن ۱۰۸۰p، دوربین عقب ۲۰ مگاپیکسل و ضد آب و بدنه‌ای که اکنون با فریم فلزی ضخیم‌تر همراه شده است. پردازنده این دستگاه نسبت به نسل قبل سریع‌تر شده و از Snapdragon 801 با فرکانس ۲.۵ گیگاهرتز استفاده می‌کند. در اکسپریا Z2 همین پردازنده را با فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز دیده بودیم. حافظه‌ی رم ۳ گیگابایتی و حافظه‌ی ذخیره‌سازی 16/32 گیگابایتی قابل افزایش با کارت حافظه از دیگر مشخصه‌های اکسپریا زد۳ سونی هستند. در دل این پرچمدار نیز یک باتری 3100 میلی‌آمپری خفته که انرژی دو روز کار مداوم آن را به ادعای سونی تامین خواهد کرد.

 سونی در کنار اکسپریا Z3 از دو دستگاه دیگر با نام‌های اکسپریا Z3 Compact و تبلت Z Tablet Compact نیز رونمایی کرد. اما زد ۳ سونی یک دستگاه با قابی آلومینیومی و طراحی مهندسی شده‌ی معمول محصولات سونی همراه شده است. ضخامت این دستگاه ۷.۳۳ میلی‌متر و وزن آن نیز ۱۵۲ گرم است. این دستگاه همچنین توانسته مجوز IP65/68 که به معنی ضد آب بودن این دستگاه است را نیز بدست بیاورد. اکسپریا زد۳ با ضخامت 7.3 میلی‌متر و وزن 152 گرم ارائه شده است.

 از نظر نرم‌افزاری اکسپریا Z3 سونی اندروید ۴.۴ کیت کت را اجرا می‌کند و از نرم‌افزار‌های دوربین شبیه به نسل قبل خود به علاوه سنسور ۱/۲.۳ اینچ ExmorRS بهره می‌برد. دوربین ۲۰ مگاپیکسلی این دستگاه توانایی ضبط ویدیو‌های درخشان 4k را دارد و چیپ پردازشی BIONZ نیز در آن تعبیه شده. بنابراین کمپانی ژاپنی بخوبی در زمینه‌ی دوربین آنچه از بزرگ‌ترین سازنده‌ی سنسورهای تصویربرداری انتظار می‌رود را برآورده کرده است. سونی در این محصول تعداد زیادی اپلیکیشن و ویژگی جدید مثل برنامه ساخت فیلم، Multi Camera و Sound Photo را نیز اضافه کرده است.

همانطور که در پوشش زنده نیز ذکر آن رفت، این دستگاه در کنار دو برادر دیگر خود که همزمان با آن رونمایی شدند از قابلیت PS4 Remote Play پشتیبانی می‌کند که به موجب آن کاربر قادر است بازی در حال اجرا بر روی پلی استیشن 4 خود را بر روی گوشی ادامه دهد. انتظار می‌رود اکسپریا زد۳ در پاییز امسال بصورت جهانی عرضه شود.

کلیه اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی Zoomit.ir/ifa-2014/ دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات