گلکسی نوت 4 معرفی شد: پردازنده اسنپ‌دراگون 805، حافظه رم 3 گیگابایتی و صفحه نمایش 5.7 اینچ AMOLED با رزولوشن QHD

چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۵
مطالعه 5 دقیقه
همانطور که در پوشش زنده زومیت از کنفرانس Unpack سامسونگ مشاهده کردید، سامسونگ از نسل چهارم فبلت خود با نام Galaxy Note 4 رونمایی کرد. این تلفن که با سخت‌افزار روز دنیا مجهز شده است، بر روی امکانات متنوع مرتبط با قلم دیجیتال S-Pen متمرکز شده است. در ادامه با زومیت همراه باشید تا به معرفی فبلت جدید این شرکت بپردازیم.
تبلیغات

دقایقی پیش نسل جدید گلکسی‌نوت ۴ سامسونگ معرفی شد که از نظر ظاهری نسل جدید فبلت سامسونگ که آغازکننده‌ی نسل جدیدی از تلفن‌های‌هوشمند بوده تغییراتی چندانی نکرده و شبیه به نسل پیشین این تلفن‌هوشمند است. سامسونگ در این محصول از وجود حاشیه‌ی فلزی دو تلفن‌هوشمند بهره برده است که بسیار شبیه به اولین تلفن‌‌هوشمند تمام فلزی آن یعنی گلکسی آلفا است. سامسونگ همچنان از پوشش چرم مصنوعی در پشت بهره گرفته و پوشش صفحه‌ی نمایش نیز گوریلا‌گلس ۲.۵ است.

همانطور که گفتیم سامسونگ در طراحی همچون نسخه‌ی پیش از چرم مصنوعی در پشت تلفن‌هوشمند بهره برده و همانطور که در آخرین محصولات سامسونگ نیز می‌توان به‌روشنی دید، استفاده از حاشیه‌ی فلزی به‌همراه لبه‌های گردتر در گلکسی‌نوت ۴ نیز کاملاً مشهود است. به‌نظر می‌رسد سامسونگ در نظر دارد تا امضا خود در طراحی محصولات را از طریق بکارگیری چرم‌مصنوعی، لبه‌های فلزی و همچنین لبه‌های گرد در تمامی محصولات خود بکار گیرد تا بدون دیدن نام و نشان سامسونگ روی گوشی به این نتیجه رسید که این محصول متعلق به سامسونگ است. لازم به‌‌ذکر است که سامسونگ همچنان از قاب پشتی قابل جدا شدن در این محصول نیز استفاده کرده. پوشش گوریلا‌گلس ۲.۵ بکار برده شده در این تلفن‌هوشمند به این معنا است که صفحه‌ی نمایش کاملا تخت نیست و از این‌رو مقاومت گوشی در برابر ضربات بسیار بهتر از نسل‌های پیشین است.

در مقایسه با نسل پیشین سامسونگ از اندازه‌ی مشابه گلکسی‌نوت ۳ برای صفحه‌ی نمایش این محصول استفاده کرده است. این تلفن‌هوشمند در مقایسه با نسل پیشین ضخامت ۸.۳ میلی‌متری خود را حفظ کرده، اما در مورد سایر ابعاد شاهد افزایشی ۲.۵ میلی‌متری در درازا و ۰.۶ میلی‌متری در عرض تلفن‌هوشمند هستیم. شاید این موضوع کمی عجیب به‌نظر برسد، چراکه دو نسل پیشین گلکسی‌نوت سامسونگ در مقایسه با نسل‌‌های پیشین شاهد کاهش در ابعاد بودند، با این وجود در گلکسی‌نوت جدید شاهد افزایش ابعاد بدنه هستیم.

طبق انتظارات قبلی، گلکسی‌نوت ۴ به‌همراه پیشرفت‌های بسیاری در مقایسه با نسل‌های پیشین روانه‌ی بازار شده که بخشی از آن مربوط به مشخصات سخت‌افزاری این تلفن‌هوشمند است. صفحه‌ی نمایش عظیم‌الجثه‌ی این تلفن‌هوشمند علی‌رغم ثابت ماندن اندازه‌ شاهد ۴ برابر شدن رزولوشن شده و از این رو رزولوشن این تلفن‌هوشمند ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل است. دوربین پشتی مورد استفاده دارای رزولوشنی ۱۶ مگاپیکسلی است. باتری گلکسی‌نوت دارای ظرفیتی ۳۲۲۰ میلی‌آمپرساعتی است . دوربین مخصوص ثبت تصاویر سلفی شاهد بهبود بوده و رزولوشن آن به ۳.۷ مگاپیکسل افزایش یافته که با وجود گشودگی f/1.9 باید شاهد ثبت تصاویر با کیفیت سلفی توسط کاربران باشیم. همچون پرچمداران پیشین سامسونگ، این تلفن‌هوشمند نیز در دو نسخه و بهره‌گیری از دو تراشه‌ی مختلف روانه‌ی بازار خواهد شد که برای مثال نسخه‌ای که در کشورمان عرضه خواهد شد نیز از وجود تراشه‌ی اگسینوس ۵۴۳۳ بهره خواهد برد که در آن چهار هسته‌ی مخصوص انجام کارهای سنگین با فرکانس ۱.۹ گیگاهرتزی و چهارهسته برای انجام پردازش‌های نسبتا سبک با فرکانس کاری ۱.۳ گیگاهرتزی به انجام وظیفه خواهند پرداخت. اما نسخه‌ی دیگری از این محصول اسنپ‌دراگون ۸۰۵ با فرکانس کاری ۲.۷ گیگاهرتزی را به آغوش کشیده است که از پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۴۲۰ با فرکانس کاری ۶۰۰ مگاهرتز بهره می‌برد. هر دو نسخه از وجود حافظه‌ی رم ۳ گیگابایتی بهره می‌برند. سامسونگ برای ذخیره‌سازی داده‌ها یز حافظه‌های داخلی ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی را در نظر گرفته که می‌توان ظرفیت آن‌ها را با استفاده اسلات میکرو SD تا ۱۲۸ گیگابایت افزایش داد. همچون گلکسی اس۵ در گلکسی‌نوت ۴ نیز می‌توان از وجود سنسور اثر انگشت بهره برد، اما گلکسی‌نوت ۴ میزبان قابلیتی دیگری نیز هست و آن وجود سنسور سنجش اشعه‌ی ماورا بنفش در قسمت پشتی است. گلکسی‌نوت ۴ همچون گلکسی اس۵ دارای سنسور ضربان قلب نیز هست.

گلکسی‌نوت ۳ سامسونگ به‌همراه رابطی با بهره‌گیری از USB 3.0 روانه‌ی بازار شده بود، حال آنکه سامسونگ در گلکسی‌نوت ۴ دوباره به استفاده از USB 2.0 بازگشته، چرا که براساس گفته‌های مدیر پروژه‌ی سامسونگ تعداد معدودی از کاربران از این قابلیت در نوت۳ استفاده می‌کردند، از این‌رو سامسونگ با حذف این قابلیت فضای مورد نیاز در داخل گوشی برای پشتیبانی از چنین امکانی را برای سایر کاربردها بکار برده است. براساس ادعای سامسونگ کاربران می‌توانند با استفاده از شارژری که همراه نوت ۴ عرضه خواهد شد، تلفن‌هوشمند خود را ۳۰ درصد سریع‌تر شارژ کند. کره‌ای‌ها فناوری اختصاصی خود را به‌کار گرفته‌اند، هرچند این تلفن‌هوشمند را می‌توان با استفاده از شارژرهایی که از فناوری QuickCharge کوالکام نیز پشتیبانی می‌کنند نیز شارژ کرد.

سامسونگ سنسور دوربین مورد استفاده در پشت گلکسی‌نوت ۴ را به‌همراه لرزش‌گیر اپتیکال روانه‌ی بازار کرده تا لرزش‌های ایجاد شده در زمان ثبت تصاویر تاثیر چندانی روی تصویر خروجی نداشته باشد. به‌نظر می‌رسد تمرکز سامسونگ بیشتر روی دوربین جلوی گلکسی‌نوت ۴ بوده و این سنسور با امکانات و ویژگی‌های فراوانی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت که از جمله‌ی آن می‌توان به بالا بردن زاویه‌ی ثبت تصویر اشاره کرد. در حالت نرمال این دوربین قادر است تا تصاویری با زاویه‌ی ۹۰ درجه ثبت کند که در صورت فعال کردن قابلیت Wide Selfie زاویه‌ی تصاویر سلفی تا ۱۲۰ درجه نیز افزایش می‌یابد. سامسونگ گلکسی‌نوت ۴ را با ۳ میکروفون همراه ساخته با استفاده از آن‌ها نوت ۴ قادر است بصورت خودکار میزان صدای محیط را سنجیده و با توجه به صداهای مزاحم موجود در محیط صدای گوشی را تنظیم کند. ضبط‌کننده‌ی صدای این تلفن‌هوشمند نیز قابلیت جالبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، بطوریکه با استفاده از گلکسی‌نوت ۴ و اپلیکیشن ضبط صدای آن می‌توان جهت ضبط صدا را از بین ۸ گزینه‌ی موجود انتخاب کرد.

گلکسی‌نوت ۴ از اندروید کیت‌کت و همان رابط‌کاربری مورد استفاده در گلکسی اس۵ بهره می‌برد، اما نباید این نکته را از یاد برد که با سری نوت سامسونگ روبرو هستیم و S Pen وجه تمایز این محصول است که قابلیت‌های فراوانی را در رابط‌کاربری پیش‌روی کاربران قرار می‌دهد. سامسونگ در گلکسی‌نوت ۴ میزان حساسیت قلم خود را دوبرابر افزایش داده است. همچنین در زمان نوشتن می‌توان حالت را به روی استفاده از قلم تنظیم کرد که در اینصورت با بالارفتن حساسیت قلم نوشته‌ها شکل بهتری گرفته و بسیار بهتر می‌شود.

سامسونگ اعلام کرده که گلکسی‌نوت ۴ را از ماه اکتبر یعنی نیمه‌ی دوم مهرماه روانه‌ی بازار خواهد کرد. این تلفن‌هوشمند را می‌توان در چهار رنگ مشکی، طلایی، سفید و صورتی خریداری کرد. هنوز اطلاعاتی از قیمت این تلفن‌هوشمند منتشر نشده است. مطمئناً با بررسی این تلفن‌هوشمند می‌توان به نتایج بهتری در مورد قابلیت‌های این محصول رسید. با زومیت همراه باشید.

نظر شما در مورد نسل جدید گلکسی‌نوت سامسونگ چیست؟ دیدگاه‌های خود را با ما و دوستان خود به اشتراک بگذارید.

کلیه اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی Zoomit.ir/ifa-2014/ دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات