شرکت ژاپنی Softbank درصدد خرید استودیو انیمیشن‌سازی Dreamworks است

دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
غول صنعت ارتباطات ژاپن، شرکت SoftBank که در یک سال اخیر به خاطر خرید شرکت، Supercell سازنده‌ی بازی محبوب آنلاین Clash of Clans و اپراتور بزرگ Sprint در آمریکا، بسیار خبرساز شده بود، باز هم در راس اخبار قرار گرفت. این اپراتور که ظاهرا سعی دارد در همه‌ی شاخه‌ها فعالیت داشته باشد، حال در صدد خرید استودیو بزرگ انیمیشن‌سازی Dreamworks به ارزش ۳.۴ میلیارد دلار است.
تبلیغات

به گزارش دو منبع معتبر هالیوود ریپورتر و وال‌ استریت ژورنال، اپراتور ژاپنی SoftBank در حال مذاکره با استودیو سازنده‌ی انیمیشن‌های مطرحی مانند شرک و ‌،How To Train Your Dragon‌ یعنی DreamWorks است. در گزارشات آماده که ماسایوشی سان، مدیرکل اپراتور SoftBank قصد دارد تا با خرید این استودیو بزرگ، راه تجارت در هالییود را برای خود باز کند و از آن به عنوان ابزاری تبلیغاتی علیه دیگر اپراتورها استفاده کند.

این اپراتور ژاپنی در سال‌های اخیر حرکت‌های بسیار بزرگی برای گسترش خود بیرون از مرزهای ژاپن انجام داده است که یکی از این کارها، خرید بخشی از سهام گروه «علی‌بابا»، ابرشرکت حوزه تجارت الکترونیکی در چین بود که میلیون‌ها دلار را به جیب صاحبات SoftBank سرازیر می‌کند.

هنوز شایعه‌ی خرید اپراتور T-Mobile نیز توسط اپراتور ژاپنی به قوت خود باقی است و در صورتی که این اپراتور بتواند دو خریدی که از منابع معتبر گزارش‌های‌شان منتشر شده، انجام دهد، باید شاهد شکوفایی و گسترش هرچه بیشتر این غول ژاپنی باشیم. در طرف دیگر، این خرید می‌تواند برای استودیو DreamWorks بسیار سودمند باشد چراکه این استودیو در حال حاضر به خاطر فروش ضعیف فیلم‌های خود در گیشه، زیر تیغ قرار گرفته و از سوی دیگر اگر توافق صورت بگیرد، می‌تواند فعالیت‌های خوبی در بازار ژاپن و آسیا داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات