اندروید One در مقابل موتو E: کدام یک بهتر است؟

دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵
مطالعه 3 دقیقه
خلاقیت گوگل در ساخت اندروید وان باعث شده تا مواد تولید ارزان قیمتی به دست تولیدکنندگان وسایل الکترونیک در بازار‌های در حال توسعه برسد و از این طریق مشتریان نیز بتوانند با هزینه‌ای بسیار کمتر طعم اندروید خالص را بر روی گوشی‌های هوشمند با سخت افزار مناسب بچشند. اولین موج گوشی‌های مبتنی بر اندروید وان در بازار هند عرضه شده‌اند و قیمت آن‌ها شبیه به تلفن موتو E از شرکت موتورلا است.
تبلیغات

تمام هدف پروژه اندروید وان بر مبنای در دسترس پذیری راحت‌تر دنبال می‌شود. در دسترس بودن تجربه اندروید گوگل برای هرکس هدفی است که غول جستجوی اینترنت با پروژه جدید خود دنبال می‌کند. به همین دلیل بوده که گوگل چنین معامله بزرگی را برای ارزان کردن گوشی‌ها تا قیمتی زیر ۱۰۰ دلار انجام داده است.

البته در موج اولی که از دستگاه‌های اندروید وان شاهد بودیم، قیمت‌ها کمی بیشتر از ۱۰۰ دلار بود و به دلار آمریکا قیمت گوشی‌های مبتنی بر این پروژه در کشور هند بین ۱۱۵ تا ۱۶۵ دلار رسیده است. اولین گوشی اندروید وان از شرکت Spice با نام Android One Dream UNO Mi-498  و قیمت ۱۱۵ دلاری (دقیقا هم‌قیمت با موتو E) عرضه شده است.

AndroidPIT-Spice-Android-One-Dream

قیمت این دستگاه در پایین‌ترین حد بین بازه قیمتی ۱۱۵ تا ۱۶۵ دلار انتخاب شده است، اما اگر بخواهیم مشخصات این دستگاه را با گوشی هوشمند ارزان قیمت موتورولا یعنی موتو E مقایسه کنیم، داستان جالب خواهد شد. در بسیاری از زمینه‌ها هر دو دستگاه مشخصاتی مشابه دارند: حافظه رم ۱ گیگابایت، حافظه ذخیره سازی داخلی ۴ گیگابایت، اندروید کیت‌کت ۴.۴.۴، دو سیم کارت، پشتیبانی از کارت‌های میکرو SD و دوربین ۵ مگاپیکسل پشتی، از مشخصات یکسان در هر دو دستگاه به حساب می‌آیند.

با این حال هر دو تلفن مقرون به صرفه تفاوت‌هایی نیز دارند: پردازنده به کار رفته در موتو E از نوع Snapdragon 200 با فرکانس ۱.۲ گیگاهرتز و پردازنده موجود در گوشی شرکت Spice از MediaTek با فرکانس ۱.۳ گیگاهرتز انتخاب شده، دوربین جلوی ۲ مگاپیکسلی در گوشی Spice و عدم وجود دوربین جلو در موتو E، صفحه نمایش ۴.۵ اینچی در Spice و ۴.۳ اینچی در موتو E از تفاوت‌های بارز این دو گوشی هوشمند به حساب می‌آیند.

MotoE

موتو E از ظرفیت باتری بیشتری برخوردار است (۱۹۸۰ میلی آمپر ساعت در مقابل ۱۷۰۰ میلی آمپر ساعت) و همچنین این گوشی پشتیبانی قدرتمند شرکت موتورولا را در اختیار دارد. حال سوال اینجا است که آیا دستگاه‌های مبتنی بر اندروید وان می‌توانند تبدیل به رقیبی برای موتورلا شوند در شرایطی که قیمت آن‌ها برابر باشد؟

حتی با عرضه بیشتر دستگاه‌های اندروید وان در آینده و با مشخصات بهتر یا بدتر از موتو E، مزیت بزرگ اندروید وان قطعا باقی ماندن در قیمت‌های پایین و با تنوع بیشتر در ظاهر و مشخصات نسبت به موتو E شرکت موتورولا خواهد بود. دستگاه‌های مبتنی بر اندروید وان همگی دستگاه‌های جدید، در یک بازه یکسان از نظر قیمت و مشخصات هستند که می‌توانند نیاز‌ افرادی که به دنیال گوشی‌‌های مقرون به صرفه هستند را برآورده کند. در واقع نمی‌توان نقطه ضعف شاخصی را در مقایسه این دو تلفن با یکدیگر نام برد، هر دو با قیمت و مشخصاتی بسیار مشابه عرضه می‌شوند و به راحتی می‌توانند بر اساس سلیقه نیاز قشر‌های متفاوت را برآورده کنند.

نظر شما درباره این دو دستگاه چیست؟ کدام را خواهید خرید؟ آیا فکر می‌کنید دستگاه‌های مبتنی بر اندروید وان هنوز قیمت زیادی دارند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات