GoPro اکشن‌کم HERO4 را با قابلیت فیلم‌برداری 4K و صفحه‌ی نمایش لمسی معرفی کرد

یک‌شنبه ۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۶
مطالعه 3 دقیقه
کمپانی GoPro نسل جدید اکشن‌کم خود یعنی HERO4 را با برخورداری از قابلیت‌های خارق‌العاده‌ای معرفی کرد. همانطور که پیش از این نیز گزارش‌هایی در این مورد منتشر شده بود، اکشن‌کم جدید GoPro با قابلیت فیلم‌برداری با رزولوشن 4K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه و صفحه‌ی نمایش لمسی همراه شده است.
تبلیغات

GoPro دوربین جدید خود را در دو نسخه‌ی نقره‌ای و سیاه روانه‌ی بازار خواهد کرد که ویژگی‌های برشمرده فقط در نسخه‌ی سیاه رنگ در دسترس کاربران خواهد بود. در واقع نسخه‌ی سیاه رنگ را باید به‌عنوان قوی‌ترین نمونه‌ی اکشن‌کم تولید شده توسط این کمپانی خواند، چراکه تصاویر ثبت شده توسط این تلفن‌هوشمند کیفیت بالاتری داشته و قدرت پردازشی پردازنده‌ی مورد استفاده نیز دو برابر نسخه‌های پیشین است.

HERO4 قادر است تا ویدئوهایی را با رزولوشن 4K در با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه ثبت کند که در مقایسه با نسل‌های پیشین ۱۵ فریم بر ثانیه افزایش یافته است که از این‌رو تصاویر ثبت شده به مراتب بهتر از نسخه‌های پیشین خواهد شد.

رزولوشن فیلم‌برداری با استفاده از دوربین قابل تنظیم است، بطوریکه رزولوشن 4K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه، 2.7K با نرخ ۵۰ فریم بر ثانیه، 1440p با نرخ ۸۰ فریم بر ثانیه، 1080p با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه و 720p با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه قابل فیلم‌برداری است. با توجه به اطلاعات منتشر شده به نظر می‌رسد همچون گذشته نمی‌توان ویدئوهایی را با نرخ ۲۴۰ فریم بر ثانیه با استفاده از این ویدئوها ثبت کرد.

GoProHERO4Int

برای ثبت تصاویر نیز کاربران می‌توانند تصاویری به رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل را با نرخ ۳۰ فریم در هر ثانیه ثبت کنند که امکان از دست رفتن صحنه‌های اکشن را کمتر و کمتر می‌کند.

سیستم صوتی برای ضبط صدا نیز پیشرفت کرده است، بطوریکه قابلیت ضبط صدای پویا دوبرابر بهتر شده است.

HERO4 از یک لنز بسیار عریض بهره می‌برد که در زمان فیلم‌برداری نیز می‌توان زاویه‌ی دید را در سه حالت Ultra Wide، Medium و Narrow تنظیم کرد.

همچنین در مورد ضیط ویدئو و ثبت تصاویر نیز تنظیمات جدیدی ایجاد شده است که از جمله‌ی آن می‌توان تنظیم رنگ، حساسیت سنسور یا ایزو، اکسپوژر و شماری دیگر از تنظیمات اشاره کرد.

نسل جدید اکشن‌کم GoPro قادر است تا ۴۰ متر زیر آب نیز در برابر نفوذ آب مقاومت کند. از جمله‌ی سایر قابلیت‌های این اکشن‌کم می‌توان به قابلیت اتصال به وای‌-فای، بلوتوث، تنظیمات نوردهی برای تصویربرداری در شب، HiLight Tag برای مشخص کردن لحظات خاص، تنظیم خودکار نور و QuikCapture برای روشن‌کردن و آغاز فیلم‌برداری در کوتاه‌ترین زمان ممکن اشاره کرد.

هر دو نسخه‌ی سیاه و نقره‌ای قابلیت استفاده با لوازم جانبی دوربین‌های فیلم‌برداری GoPro را دارند.

نسخه‌ای نقره‌‌ای HERO4 امکان فیلم‌برداری در رزولوشن 4K‌ را تنها با نرخ ۱۵ فریم بر ثانیه در اختیار کاربران قرار می‌دهد، اما همچنان این نسخه از وجود صفحه‌ی نمایش لمسی نیز بهره می‌برد. با وجود این صفحه‌ی نمایش می‌توان دوربین را کنترل کرده و به تماشای محتویات ضبط شده از قبیل فیلم و عکس نشست.

GoProHERO4Int1

در مورد ضبط تصاویر ویدئویی در سایر رزولوشن‌ها نیز نسخه‌ی نقره‌ای رنگ در رزولشن 4K با نرخ ۱۵ فریم بر ثانیه، 2.7K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه، 1440p با نرخ ۴۸ فریم بر ثانیه، 1080p با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه و 720p با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه تصاویر ویدئویی را ثبت می‌کند. در مورد عکس‌برداری نیز نسخه‌ی نقره‌ای همچون نمونه‌ی سیاه‌رنگ عمل می‌کند. از جمله‌ی لوازم جانبی که در کنار این دوربین معرفی شده‌اند باید به پوشش مشکی رنگ مات، باتری قابل تعویض، شارژ باتری دوقلو که می‌تواند دو باتری را همزمان شارژ کند، ریموت ضد آب و گیره‌ی مخصوص نگه‌داری دوربین اشاره کرد.

نسخه‌ی نقره‌ای رنگ نیز دارای قابلیت‌های ارتباطی همچون نسخه‌ی سیاه‌رنگ بوده و همچنین ضدآب نیز هست. این دوربین از تاریخ ۸ اکتبر ۲۰۱۴ به بازار عرضه شده و در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات