سونی اکسپریا Z3 و Z3 Compact در برابر Z2 و Z1 Compact

یک‌شنبه ۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۹
مطالعه 6 دقیقه
پرچمداران جدید سونی یعنی Xperia Z3 و Xperia Z3 کامپکت به زودی در تمام دنیا قابل خریداری خواهند بود. بر روی کاغذ این نسل از تلفن همراه سونی با نسل قبلی تفاوت عمده‌ای نکرده است اما در طراحی شاهد بهبودهای زیادی بوده‌اند. در این مقاله این تفاوت میان آن‌ها را به صورت تصویری مقایسه خواهیم کرد.
تبلیغات

سونی تصمیم گرفته هر ۶ ماه نسل جدیدی از پرچمداران خود را به بازار بفرستد اما آیا سرعت پیشرفت تکنولوژی اجازه‌ی این را داده است که این شرکت بهبودهای قابل لمسی را نسبت به نسل گذشته در پرچمداران خود ایجاد کند؟ در بررسی‌های گذشته مشخص شده که از نظر تکنولوژی نمایشگر و مصرف باتری در این نسل پیشرفت خیلی خوبی به وجود آمده است اما یک پیشرفت دیگر و شاید مهمتر نیز وجود دارد. بهبود در طراحی ظاهری

از راست به چپ: اکسپریا Z3 کامپکت , اکسپریا Z3 , اکسپریا Z2 و اکسپریا Z1 کامپکت

z-8-1
z-6-1
z-5-1
z-7-1

همانطور که می‌بینید سونی در اکسپریا Z3 (تلفن بالایی) زبان طراحی خود را با لبه‌های گرد شده بهبود بخشیده است.

از بالا به پائین: اکسپریا Z3 کامپکت , اکسپریا Z1 کامپکت , اکسپریا Z3 و اکسپریا Z2

z-10-1
z-11-1

فریم فلزی در اکسپریا Z1 کامپکت با پلاستیک در Z3 کامپکت تعویض شده است، اما به علت استفاده از شیشه در قسمت پشت به جای طلق در Z1 کامپکت حس لوکس بودن بیشتری را منتقل می‌کند.

از چپ به راست در جهت عقربه‌های ساعت: اکسپریا Z3 , اکسپریا Z2 , اکسپریا Z3 کامپکت و اکسپریا Z1 کامپکت

بدنه‌ی اکسپریا Z3 نسبت به اکسپریا Z2 نازک‌تر شده است و همچنین وزن آن نیز کاهش یافته و کوتاه‌تر شده است. اکسپریا اکسپریا Z3 کامپکت با در نظر گرفتن نمایشگر بزرگتر ۴.۶ اینچی در برابر ۴.۳ اینچی در اکسپریا Z1 کامپکت از ضخامتش کاسته شده است.

z-13-1

سونی در هر ۴ تلفن همراه پرچمدارش از سنسور 20.7 مگاپیکسلی برای دوربین استفاده کرده است اگرچه در اکسپریا Z3 از لنز گسترده‌تری استفاده شده است.

از بالا چپ در جهت عقربه‌های ساعت: اکسپریا Z1 کامپکت، اکسپریا Z3 کامپکت، اکسپریا Z2 و اکسپریا Z3

z-16-1
z-15-1

دکمه‌ها و محل اتصال سیم‌کارت و کارت حافظه در هیچ کدام از این مدل‌ها تغییری نداشته است. با تغییر نوع سیم‌کارت از میکرو به نانو سیم در اکسپریا Z3 درپوش محل اتصال سیم‌کارت نیز کوچکتر شده است.

z-20-1
z-21-1
z-18-1
z-19-1

اکسپریا Z3 کامپکت مشکی رنگ با وجود نمایشگر بزرگتر به دلیل کناره‌ی باریک‌تر نسبت به اکسپریا Z1 کامپکت سفید رنگ، تغییر اندازه‌ای نداشته است.

z-24-1
z-25-1
z-21-1
z-22-1
z-21-1

با وجود طراحی مشابه به دلیل گرد شدن کناره‌ها اکسپریا Z3 نسبت به اکسپریا Z2 خوش‌دست تر است.

z-4-1

و سرانجام سیم‌کارت نانو در اکسپریا Z3 و اکسپریا اکسپریا Z3 کامپکت نسبت به نسل گذشته کوچک‌تر شده است. تفاوت اندازه در این تصویر مشخص است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات