مایکروسافت سهوا از نام رمز نسخه بعدی ویندوز پرده برداشت: Windows TH در راه است!

یک‌شنبه ۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۵
مطالعه 3 دقیقه
غول‌ ردموندی احتمالا روز سه‌شنبه، نسخه جدید سیستم عامل فراگیر خود، ویندوز را رونمایی خواهد کرد. به نظر نمی‌رسد این شایعات اشتباه باشد، چرا که این کمپانی به تازگی به صورت اشتباهی سایتی را پیش از موعد راه‌اندازی کرده که در آن به نسخه بعدی سیستم عامل خود، تحت عنوان Windows TH اشاره کرده است.
تبلیغات

مایکروسافت احتمالا روز سه‌شنبه نسخه جدید سیستم عامل ویندوز خود را معرفی خواهد کرد. اما این کمپانی به صورت اشتباهی کمی زودتر از موعد در سایتی به نام Windows TH اشاره کرده است. به نظر می‌رسد که Windows TH مخفف Windows Threshold باشد، همان نام رمزی که بسیاری ادعا می‌کردند مربوط به ویندوز 9 خواهد بود. در سایتی با عنوان "Windows Technical Preview for Enterprise" مایکروسافت در لیستی نام Windows TH را آورده بود و در بخش جزئیات آن نیز صریحا نوشته بود: «نسخه بعدی سیستم عامل ویندوز»! گمانه‌زنی‌ها حاکی از انند که روز سه‌شنبه در سان فرانسیسکو، مایکروسافت این سیستم عامل را به صورت رسمی معرفی خواهد کرد، اما تا اوایل اکتبر خبری از نسخه پیش‌نمایش آن نخواهد بود. مطمئنا Windows TH نام نهایی این نسخه از ویندوز نخواهد بود و به نظر می‌رسد دلیل نام‌گذاری کنونی این است که هنوز ردموندی‌ها در انتخاب یک نام مناسب برای آن به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌اند.

windows-th

 در این وب‌سایت در کنار نام Windows TH لینک‌هایی با عنوان "What's New" مشاهده می‌شود که وقتی بر روی آنها کلیک می‌کنید به یک صفحه خالی ارجاع داده می‌شوید و به نظر می‌رسد هنوز صفحه توضیحات قابلیت‌های نسخه جدید اماده نشده است. انتظار می‌رود نسخه پیش‌نمایش Threshold شامل یک منوی استارت جدید، مرکز اطلاع‌رسانی‌ها، قابلیت دسکتاپ مجازی و چند تغییر جزئی در رابط کاربری باشد. مایکروسافت همچنین یک برنامه با نام "Windows Insider Preview Program" را نیز تدارک دیده تا به کمک آن، آخرین نسخه‌های آزمایشی ویندوز Threshold را برای توسعه‌دهندگان و مشتاقان فناوری فراهم آورد تا به سرعت بازخورد این کاربران به تغییرات را بسنجد.

این وب‌سایت پس از آن که خبر مربوط به راه‌اندازی اشتباهی ان در بین رسانه‌های حوزه تکنولوژی پخش شد، توسط مایکروسافت حذف شد، اما دیگر کار از کار گذشته و برخی موارد لو رفته‌اند. از جمله مهم‌ترین قابلیت‌های نسخه آتی ویندوز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش امنیت و بهبود قابلیت‌های مدیریتی با امکانات جدید و بهبودیافته برای تجارت و کسب و کار
  • دفاع در برابر تهدیدهای امنیتی مدرن
  • بهبود قابلیت‌های بهره‌وری برای کارمندان
  • بهبود ویژگی‌های حوزه موبایل و کلاد
  • امکان بروزرسانی از طریق بسته‌های کوچک آپدیت، بدون نیاز به صبر کردن برای ارائه نسخه کاملا متفاوت و جدید
  • ارائه در هر دو نسخه ۳۲ و ۶۴ بیتی

نظر شما در این باره چیست؟ آیا نسخه آتی ویندوز، مهم‌ترین و بزرگ‌ترین سیستم عامل دنیا تجربه کاربری مناسب‌تری را نسبت به نسخه ۸.۱ ارائه خواهد داد؟ باید تا روز سه‌شنبه منتظر بمانیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات