چیپ‌ورکس کشف کرد: آیفون۶ و آیفون۶ پلاس از دو سنسور شتاب‌سنج بهره می‌برند

شنبه ۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۴
مطالعه 2 دقیقه
اپل در دو تلفن هوشمند جدید خود، آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس، از دو شتاب‌سنج بهره برده است. گروه چیپ‌ورکس در کالبدشکافی که از این دو گوشی انجام دادند، متوجه شدند اپل از یک شتاب‌سنج سه محور BMA280 شرکت بوش و یک شتاب‌سنج ۶ محور شرکت Invensense مدل MPU-6700 در دو گوشی هوشمند خود استفاده کرده است.
تبلیغات

دلیل استفاده از دو شتاب‌سنج چیست ؟ گروه چیپ‌ورک معتقد است اپل برای کاهش مصرف انرژی و افزایش بازده کاربری سیستم خود دست به یک چنین کاری زده است. شتاب‌سنج InvenSense دارای حساسیت بیشتری نسبت به شتاب‌سنج بوش است ولی هر دوی آن‌ها انرژی زیادی نیز مصرف می‌کنند.

در هر صورت، اپل از این دو سنسور برای پخش کردن وظایف حرکتی استفاده کرده است. در هنگام انجام بازی و یا اپلیکیشن‌هایی که از «قابلیت‌های پیچیده سنجش حرکتی» بهره می‌برند،دستگاه از سنسور InvenSense که دارای حساسیت بیشتر است استفاده می‌کند. اما برای امور ساده‌ای مثل چرخش تصویر نمایشگر یا شمارش تعداد قدم‌های کاربر، آیفون از سنسور بوش استفاده می‌کند.

این حقه‌ی مهندسی بسیار زیرکانه که توسط اپل انجام شده، نه تنها باعث کاهش مصرف انرژی در دستگاه‌ها می‌شود، بلکه سهولت کاربری را نیز افزایش می‌دهد. سرعت شروع به کار سنسور بوش به طور قابل توجهی بیشتر از سنسور InvenSense است که ۳میلی ثانیه در مقابل ۳۰ میلی‌ثانیه خواهد بود. این به معنی کمترین میزان تاخیر است که به هیچ‌وجه قابل مشاهده نیست.

اپل در ۹ سپتامبر سال جاری طی کنفرانسی از دو تلفن هوشمند آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس رونمایی کرد که هر دوی آن‌ّها دارای نمایشگری بزرگتر، طول عمر باتری بهتر، بدنه‌ای نازکتر و سخت افزاری قدرتمند و بهینه‌تر نسبت آیفون 5s، هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات