سونی پس از ۶ سال، دنیای مجازی PlayStation Home را از کار خواهد انداخت

شنبه ۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶
مطالعه 2 دقیقه
سونی قصد دارد تا شبکه‌ی اجتماعی و به نوعی دنیای مجازی PlayStation Home را اوایل سال آینده پس از ۶ سال به طور کامل از کار بیاندازد. این درحالی است که امید می‌رفت این شبکه‌ی اجتماعی به کنسول‌های پلی‌استیشن۴ و پلی‌استیشن ویتا نیز راه پیدا کند اما ظاهرا امیدی به این قضیه نخواهد بود.
تبلیغات

شبکه‌ی اجتماعی PlayStation Home، یک دنیای مجازی است که ۶ سال پیش توسط سونی برای کاربران کنسول پلی ‌استیشن۳ ساخته شد و کاربران می‌توانند در این دنیای مجازی، آواتار خود را ساخته و در محیطی جهان‌باز، با دیگر کاربران و دوستان خود به مانند یک دنیای مجازی، دیدار داشته باشند و کارهای مختلفی نیز انجام دهند.

سونی امید داشت تا این دنیای مجازی، همان‌طور که از اسمش پیداست، تبدیل به یک زندگی دوم برای کاربرین پلی ‌استیشن شود اما این هدف هیچ‌گاه تحقق پیدا نکرد. سونی تلاش‌های زیادی در سال‌های اخیر برای این شبکه اجتماعی کرد و حتی در سال ۲۰۱۱ تصمیم گرفت تا این چالش‌های بازی مانندی در این دنیای مجازی ایجاد کند که آن هم ناکام ماند.

PlayStation Home 1

ماه پیش بود که شعبه‌ی ژاپن سونی اعلام کرد که این دنیای مجازی را در محدوده‌ی ژاپن از کار خواهد انداخت اما شعبه‌های اروپا و آمریکا در بیانیه‌ای جداگانه، پشتیبانی خود از این سرویس را در محدوده‌های خود اعلام کردند.

سونی از ۱۲ نوامبر سال جاری، دیگر هیچ محتوای جدیدی را برای دنیای مجازی PlayStation Home منتشر نخواهد کرد. از ۳ دسامبر هم کاربرین می‌توانند هر محتوایی که می‌خواهند بصورت رایگان در این دنیای مجازی دریافت کنند و در تاریخ ۳۱ مارچ ۲۰۱۵ نیز به طور کامل این دنیای مجازی، خاموش خواهد شد.

PlayStation Home 2

هنوز سونی برنامه‌ی خاص دیگری برای راه‌اندازی شبکه‌ی جدید اجتماعی و یا دنیای مجازی پس از PlayStation Home اعلام نکرده است ولی با ورود تکنولوژی‌هایی مانند هدست واقعیت مجازی و به طور کل، پتانسیل‌های بالای کنسول‌های نسل هشتم پلی‌استیشن، سونی می‌تواند فکرهای خوبی راجب این قضیه در سر داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات