این لیزر کوچک می‌تواند کلید ساخت اتومبیل‌های بدون راننده‌ی ارزان قیمت باشد

شنبه ۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
با وجود فعالیت‌های گوگل و الون ماسک دنیا به این باور رسیده است که روزی که اتومبیل‌های بدون سرنشین خیابان‌‌ها را فرا گیرند نزدیک است.
تبلیغات

اتومبیل‌های بدون سرنشین همانند رانندگان امروزی به چشم، گوش و ذهنی که بتواند اتومبیل را در مسیر مطمئن قرار دهد احتیاج خواهند داشت. شرکتی به نام Velodune در این راه قدم برداشته و لیزر کوچکی را ابداع کرده است که با اسکن جاده‌ی اطراف به سیستم هدایت اتومبیل گوگل مسیر حرکت و محیط اطراف را نشان می‌دهد. قبلا گوگل چنین اسکنری را ساخته بود، اما فرق این مدل با مدل گوگلی در قیمت آن است که کمتر از یک‌دهم خواهد بود. تصور کنید ۹ دستگاه بیشتر با هزینه‌ی ۱ دستگاه!

539f2 Goog-self-driving-1 610x363

برای این که بیشتر با هزینه‌ی ساخت این دستگاه آشنا شوید در حالی که برای ساخت هر واحد کنترل اتومبیل گوگل ۷۵٫۰۰۰ دلار نیاز است برای تولید واحد کنترلی با این سیستم جدید فقط ۸٫۰۰۰ دلار نیاز خواهد بود که باعث استقبال خریداران از این سیستم خواهد شد. این سنسور LiDAR از ۱۶ شعاع لیزر برای اسکن محیط اطراف استفاده می‌کند در صورتی که در سیستم‌های گران قیمت از ۶۴ شعاع لیزری استفاده می‌شود. البته مقدار داده‌های این مدل از محیط اطراف بسیار کمتر از مدل‌های گران قیمت است، اما قیمت مناسب احتمال به کارگیری این تکنولوژی را توسط کمپانی‌های اتومبیل‌سازی میسر خواهد کرد.

vehicle-blog-post-image
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات