آمازون به ابزار‌های پوشیدنی و خانه‌های هوشمند چشم دوخته است

چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
شرکت بزرگ آمازون پیش‌ از این تبلت‌های کتاب‌خوان الکترونیک و گوشی هوشمند خود را معرفی کرده و مسلما در این جایگاه متوقف نخواهد شد.
تبلیغات

در کنار پول و پشتوانه مالی قوی، یکی از چیز‌های بسیار خوب در مورد مدیریت بزرگترین فروشگاه خرده فروشی آنلاین جهان این موضوع است که این خرده فروش در زمان واقعی و بلادرنگ  متوجه خواسته مشتریان خود در سراسر جهان شود.

به گزارش رویترز، جف بزوس در حال سرمایه‌گذاری عظیم برای افزایش کارکنان بخش مخفی Lab126 است. در این بخش طراحان دستگاه‌های تلفن همراه آموزن کار می‌کنند، شاید بتوان این موضوع را شروعی بر گرایش جدید این فروشگاه آنلاین بزرگ در زمینه‌ خانه‌های هوشمند و دستگاه‌های پوشیدنی دانست.

گزارش شده که این تیم جدید در حال آزمایش دستگاه‌‌هایی است که مجهز به اتصال وای‌فای هستند و می‌توانند در آشپزخانه یا محل‌های مختلف در یک مغازه گذاشته شوند و سپس مشتریان با فشردن یک دکم خیلی راحت بتوانند سفارش‌های خود را صادر کنند. این منبع می‌گوید آمازون قصد دارد خانه‌ها را به سنسور‌هایی مجهز کند که دستگاه‌ها در زمان نیاز داشتن به سرویس یا تعویض یک بخش، آن را متوجه شوند و به صاحب خانه اطلاع دهند. شبیه به گوشی هوشمند Fire Phone آمازون که قادر است کتاب‌ها و محتوا‌های رسانه‌ای را از یکدیگر تشخیص دهد.

قطعا این تکنولوژی خانگی با آن چیزی که از Nest شرکت گوگل می‌بینیم تفاوت‌های زیادی دارد، زیرا هدف گوگل کاهش انرژی مصرفی و باهوش‌تر کردن وسایل خانگی است. البته کسانی که منبع این خبر بوده‌اند تاکید کرده‌اند که ممکن است این آزمایشات و تکنولوژی آمازون هیچگاه رنگ روز را به خود نبینند و در نهایت تجاری نشود. در هر حال با این گفته می‌توان به تمرکز جف بزوس، مدیر عامل آمازون، بر روی گسترش نیروی کار برای تکنولوژی‌های جدید و همچنین نقشه‌ای که او برای آینده شرکت تحت اختیارش دارد، تا حدودی پی‌برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات