اپل برای سومین سال متوالی برترین برند سال انگلیس شناخته شد

سه‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
افراد زیادی هستند که معتقدند اپل خاص و برتر بودن خود را از دست داده است و نمی‌تواند دیگر شبیه به قبل نوآور و یکه‌تاز باشد. اما بر خلاف این صحبت‌ها، اپل هنوز مقدار بسیار زیادی پول نقد را در اختیار دارد که با سرعت خارق‌العاده‌ای در حال افزایش آن است. به اعتقاد بسیاری نیز اپل شرکتی جا افتاده و کاربلد است که قرار است هنوز با محصولاتش برتری خود و برندش را حفظ کند.
تبلیغات

این کمپانی آمریکایی که ۱۶ سال پیش با بازگشت اسیتو جابز، جان دوباره‌ای گرفت و معروف به تولید محصولاتی خلاقانه شد هنوز به اعتقاد بسیاری حتی پس از مرگ جابز خلاق و نوآور است. اپل هربار که قصد رونمایی یا عرضه محصولات جدیدی را می‌کند افراد مشتاق زیادی هستند که دوست‌دار محصولات جدیدند و برای خرید و داشتن آن‌ها از چند روز قبل صف می‌بندند.

امسال اپل برای سومین سال متوالی برترین برند انگستان شناخته شده است و توانسته برند‌های معروفی همچون استون مارتین و نایک را به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم جای بگذارد. برترین برند انگلیس توسط مرکز تحلیل برند این کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد. افراد‌های مختلف از صنعت‌های مختلف به برند‌های متفاوت رای می‌‌دهند که از جمله‌ آن‌ها می‌توان به جولین مک‌دونالد طراح مد، سدی فراست بازیگر، جودی کید هنرمند، چارلی XCX خواننده و دیگر افراد از صنعت‌های مختلف را نام برد. فاکتور‌های انتخاب برند‌های برتر نیز شامل نوآوری، ابتکار، اصالت، مطلبویت و منحصر به فرد بودن است که در نهایت CoolBrand را مشخص می‌کند.

غول دیگر دنیای تکنولوژی یعنی گوگل که باز هم یک کمپانی آمریکایی است، فاصله زیادی با اپل ندارد و در جایگاه ششم درست یک پله بالاتر از یوتیوب که باز هم برندی از گوگل به حساب می‌آید، قرار گرفته است. برای اولین بار Netflix به لیست ده برند برتر سال وارد شده و مرتبه دهم را از آن خود کرده است.

سرویس اشتراک گذاری عکس اینستاگرام نیز در رتبه ۱۴ قرار گرفته که نکته جالبی به حساب می‌آید، چون رقیب قدرتمند خود در شبکه‌های اجتماعی، توییتر را با فاصله زیادی پشت سر گذاشته است. ۲۰ برند برتر سال کشور انگلیس را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید:

Apple .۱Aston Martin .۲Nike .۳Chanel .۴Glastonbury .۵Google .۶YouTube .۷Dom Perignon .۸Rolex .۹Netflix .۱۰Bang & Olufsen .۱۱Ray-Ban .۱۲Alexander McQueen .۱۳Instagram .۱۴Bose .۱۵Liberty .۱۶Selfridges .۱۷Sony .۱۸Virgin Atlantic. ۱۹Stella McCartney .۲۰

شرکت‌های مختلفی در این لیست ۲۰ عددی حاضرند و شرکت‌های تکنولوژی نیز سهم تقریبا زیادی از این لیست دارند. سخنگوی CoolBrands می‌گوید « ما این لیست را تازه کردیم تا برند‌های منحصر به فرد و خوبی مثل اینستاگرام و نت‌فلیکس نیز به این لیست اضافه شوند. هر دو شرکت تاثیر زیادی بر بازار داشته‌اند و وضعیت شرکت‌های دیگر را سخت و رقابت‌ را جذاب‌تر کرده‌اند».

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات