موج دوم دستگاه‌های مبتنی بر اندروید وان دسامبر ۲۰۱۴ از راه می‌رسند

دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
هنوز زود است که درباره پروژه اندروید وان گوگل نتیجه‌ای بگیریم اما این طور که پیداست بازار‌های در حال توسعه به شدت از محصولات ارزان قیمت و رده میانی ساخته شده بر مبنای این پروژه استقبال می‌کنند. اندروید وان می‌تواند پیشگام تولید محصولات تکنولوژی با قیمت بسیار مقرون به صرفه باشد.
تبلیغات

گوگل همواره قصد داشته گوشی‌های هوشمند یا تبلت‌هایی را تولید کند که قیمت آن ها بر خلاف مشخصات بالا بسیار مقرون به صرفه باشند. این قصد و نیت گوگل را خیلی خوب می‌توان در تولید سری محصولات نکسوس پیدا کرد. غول جستجوی دنیای اینترنت همیشه پیشگام کاهش قیمت محصولات تکنولوژی بوده و در این راستا قدم‌های بزرگی برداشته است. آخرین اقدام گوگل به کنفرانس اردیبهشت Google I/O باز می‌گردد که این شرکت از پروژه Android One رونمایی کرد.

Android One قرار است به شرکت‌های تولیدی گوشی‌های هوشمند امکاناتی را بدهد که آن‌ها بتوانند با هزینه کمتر گوشی‌های هوشمندی خوب و با قیمتی بسیار ارزان عرضه کنند. گوگل شخصا پشتیبانی نرم‌افزاری گوشی‌های تولیدی بر مبنای این پروژه را قبول کرده است.

مخاطبین و خریداران گوشی‌های اندروید وان بیشتر در شرق و همچنین کشور‌های در حال توسعه هستند. به همین خاطر گوگل چند وقت پیش اولین موج عرضه گوشی‌های ساخته شده مبتنی بر این پروژه را در کشور هند شروع کرد و حال این شرکت بزرگ آمریکایی قصد دارد موج دوم از گوشی‌های اندروید وان را در کشور هند و در دسامبر ۲۰۱۴ عرضه کند.

Screenshot from 2014-09-22 160813

شاخص‌ترین شرکای اولیه گوگل در این پروژه Karbonn ،Spice و Intex هستند که قرار است تا چند ماه دیگر موج دوم عرضه گوشی‌های اندروید وان را عرضه کنند. در میان شرکای اولیه تاکنون Karbonn سریع‌تر از باقی آن‌ها کار کرده و گوشی Sparkle V را عرضه کرده است. هر سه شرکت ذکر شده تمرکز اصلی خود را بر روی بازار هند گذاشته‌اند، پس به احتمال فراوان موج دوم عرضه محصولات اندروید وان نیز محدود به همین کشور خواهد بود. اچ‌تی‌سی، ایسوس و لنوو نیز احتمالا نیاز‌های کشور‌های غربی را پوشش خواهند داد.

شرکت Karbonn آمادگی خود برای عرضه محصولات جدید را در دسامبر اعلام کرده و پیرو آن نیز Intex در ژانویه ۲۰۱۵ و Spice در بین ماه‌های مارس و ژانویه ۲۰۱۵ محصولات خود را آماده عرضه خواهند کرد.

خصیصه اصلی محصولات جدیدمی‌تواند قیمت پایین در حد ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلاری آن‌ها باشد با این حال آیا موج دوم دستگاه‌های هوشمند مبتنی بر اندروید وان از پردازده یا به طور کلی سخت‌افزار بهتری برخوردار خواهند بود؟ تا چند ماه دیگر جواب این سوال روشن خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات