آیفون 6 و تفکیک قطعات سخت افزاری آن توسط تیم NIC

دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۹
مطالعه 10 دقیقه
فروشگاه NIC که پیش‌فروش آیفون 6 و آیفون 6 پلاس را آغاز کرده، این تلفن هوشمند را کالبدشکافی کرده تا جزئیات سخت‌افزار آن را به نمایش بگذارد.
تبلیغات

قسمت اول: Unboxing آیفون 6

آیفون 6 با شماره مدل A1586 ارایه شده است. همان طور که در عکس ها مشخص است قسمت لنز دوربین پشت سری جدید آیفون بر خلاف سری‌های قبلی در حدود 0.6 میلیمتر برجسته‌تر است.

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

ظاهر آیفون ۶ با گوشه‌های منحنی شکل با الهام از نسل اول آیفون شمای منحصر به فرد را برای این گوشی به ارمغان آورده است.

00

مشخصات سخت افزاری آیفون 6

  • پردازنده A8 با ساختار 64 بیتی
  • پردازنده Motion Processor - M8 نسل دوم
  • حافظه 16، 64 و 128 گیگابایتی
  • صفحه نمایش 4.7 اینچی رتینا HD با تراکم پیکسل 326 پیکسل بر اینچ (رزولوشن 1334 در 750 پیکسل)
  • دوربین iSight با وضوح 8 مگاپیکسل (نسل جدید) به همراه تشخیص چهره با تراکم 1.5 میکروپیکسل - دوربین جلو (فیس تایم) با وضوح 1.2 مگاپیکسل
  • سنسورها:‌ اسکنر اثر انگشت (Touch ID) - فشار سنج - ژیروسکوپ سه محوره - شتاب سنج - سنسور نور محیط
  • شبکه های بی سیم: UMTS - WiFi 802.11a/b/g/n/ac1 - بلوتوث نسحه 4 - NFC (فقط برای استفاده از سیستم پرداخت Apple Pay) - اتصال LTE و HSDPA
  • سیستم ناوبری GLONASS و GPS برای مکان یابی ماهواره ای
iphone6-cover
iphone6-3

قسمت دوم: تفکیک قطعات سخت افزاری آیفون 6

مرحله اول: باز کردن صفحه نمایش

پس از باز کردن 2 پیچ پایین، ال‌سی‌دی را به کمک ابزار مکنده از دستگاه جدا می‌کنیم. در سری جدید آیفون با توجه به شکل منحنی صفحه نمایش در نوارهای حاشیه‌ای، به مراتب آسیب‌پذیری این دستگاه نسبت به نسل قبلی بهبود یافته است.

iphone6-1
iphone6-2

مرحله دوم:

باز کردن شیلد فلزی محافظ روی فلت ال‌سیدی و تاچ آی‌دی که همانند سری‌های قبل توسط پیچ‌های فیلیپس در جای خود فیکس شده‌اند.

iphone6-5

مرحله سوم: جدا کردن دکمه Home از پنل ال‌سی‌دی

در سری جدید آیفون به نسبت نسل قبل لاستیک محافظ دکمه Touch ID باریک‌تر و ظریف‌تر شده و از چسبندگی بالاتری برای عدم نفوذ رطوبت به سنسور اسکنر اثر انگشت برخوردار است.

iphone6-7

مرحله چهارم:

جدا کردن دوربین و سنسور های نورمحیط و مجاورت و اسپیکر که در قسمت بالایی ال‌سی‌دی واقع است. همانند دو نسل قبلی میکروفن دوم جهت فیلمبرداری و استفاده از فیس‌تایم مجهز به فیلتر آنتی نویز است که بر روی این فلت تعبیه شده است.

iphone6-6

مرحله پنجم:

در نهایت جدا کردن صفحه فلزی محافظ پشت ال‌سی‌دی که شامل دو قابلیت است:

۱. فیکس نگه داشتن ال سی دی به روی شاسی دستگاه

۲. کاور کردن فلت Touch ID که از قسمت پایین روی Buzzer در نسل های قبل به قسمت بالا در کنار سوکت ال سی دی و تاچ منتقل گردیده و این امر باعث شده تا خرابی‌های متعددی که درنسل قبلی حین تعمیرات سخت افزاری متوجه تاچ آی‌دی می‌شد مرتفع گردد.

okiphone6-19

مرحله ششم: جدا کردن باطری از شاسی دستگاه

در این نسل از آیفون از باطری لیتیوم 3.82 ولت استفاده شده که ظرفیت آن از 1560 میلی‌آمپرساعت به 1810 میلی‌آمپرساعت افزایش پیدا کرده است.

این باطری 28گرمی قابلیت 14 ساعت مکالمه با شبکه 3G را برای کاربر به ارمغان آورده است و با یک سیکل شارژ، حداکثر تا 250 ساعت در حالت استندبای قرار می‌گیرد.

iphone6-17.1
iphone6-18

مرحله هفتم:

جدا کردن دوربین عقب که بر خلاف دو نسل قبلی با دو پیچ به شاسی دستگاه فیکس شده و انتظار می‌رود مشکلات متعددی که در دو نسل قبلی بر اثر ضربه برای دوربین آیفون بوجود می‌آمد بر طرف شود.

iphone6-8
iphone6-9

مرحله هشتم:

جدا کردن فلت آنتن گوشی که به نسبت نسل قبل منحصرا جداگانه طراحی شده و به راحتی قابل تعویض است.این فلت واسط سخت افزاری برای شبکه دیتا بین بورد اصلی و آنتن‌های تعبیه شده در بالا و پایین دستگاه است که خطوط آنتن به سهولت در پشت قاب آن قابل رویت است.

iphone6-10
okiphone6-11
iphone6plus

مرحله نهم:

بالاخره به مرحله کلیدی و قلب دستگاه می‌رسیم.

باز کردن بورد اصلی (Logic Board)

iphone6-17

مرحله دهم:

جدا کردن ویبراتور که به نسبت نسل های قبل تغییراتی داشته. با توجه به ظاهر، به نظر می‌رسد ویبراتو به صورت خطی است که مشابه آن در آیفون 4 اس استفاده شده بود.

iphone6-12
iphone6-

مرحله یازدهم:

جدا کردن اسپیکر اصلی (Buzzer) که با تغییراتی اندک مشابه نسل قبلی طراحی گردیده و از وضوح و تفکیک صدای بالاتری برخوردار است که تست ویدیویی آن را می‌توانید در بخش رسانه سایت مشاهده کنید.

okiphone6-14
iphone6-15

مرحله دوازدهم: جدا کردن سوکت Lightning وجک هدفون

iphone6-16

نکته قابل توجه در تولید این محصول قرار گرفتن لوگوی اپل بر روی تمامی فلت‌ها و بورد اصلی است که این موضوع می تواند اطمینان خاطری باشد برای افرادی که نیاز به تعویض قطعات اورجینال دارند.

iphone6-4

محصول نهایی کالبدشکافی آیفون 6 توسط تیم سخت افزاری NIC Apple Store در زیر قابل مشاهده است و قابل ذکر است که تمامی تصاویر استفاده شده در این مطلب توسط دوربین آیفون 6 گرفته شده‌اند که برای انتشار در وب بهینه شده‌اند.

لازم به ذکر است که واحد پشتیبانی و سخت افزار NIC قادر به تامین قطعات اوریجینال برای تمامی محصولات اپل می باشد و علاوه بر خدمات برای محصولات دارای گارانتی NIC این واحد قادر به تعمیر تمامی محصولات شما است.

iphone6-19
iphone6-20

پایان رپورتاژ آگهی/.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات