فروشگاه Oculus Platform و کیت توسعه‌ی نرم‌افزاری هدست Gear VR معرفی شدند

یک‌شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۶
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ در مسیری واحد به همکاری با آکیولس پرداخته تا هر دو شرکت در فضای واقعیت مجازی نیروی متمرکزی داشته باشند. اولین هدست واقعیت مجازی سامسونگ یعنی Gear VR قرار است پاییز امسال عرضه شود. این دو شرکت همچنین در حال کار بر روی یک نسخه‌ی مخصوص توسعه‌دهندگان با نام Gear VR Innovator Edition نیز بوده‌اند که آن هم طی ماه آینده ارائه خواهد شد.
تبلیغات

 به منظور فراهم آوردن پلتفرمی برای توسعه‌دهندگان برای فروش اپلیکیشن‌ها و محتوای مجازی، شرکت آکیولس که زیرمجموعه‌ی فیسبوک به شمار می‌رود از فروشگاه Oculus Platform رونمایی کرد. توسعه‌دهندگان از این پس قادر خواهند بود محتوای مورد نظر خود برای هدست Samsung Gear VR را از طریق این پلتفرم بصورت عمومی عرضه کنند. آکیولس تصمیم دارد این پلتفرم را بر بستر اپلیکیشن‌های بومی موبایل، مرورگرهای موبایل و همچنین دستگاه‌های واقعیت مجازی در دسترس قرار دهد.

gear-vr-innovator-edition-1

تعدادی از اپلیکیشن‌هایی که خود آکیولس به توسعه و تولید آن‌ها اقدام کرده نیز همزمان با این مرکز نرم‌افزاری و محتوایی در دسترس قرار خواهند گرفت که برنامه‌های Oculus 360 Photos و Videos و نیز Oculus Cinema از آن جمله هستند. این برنامه در حالت عمومی بعنوان یک لانچر برای دستگاه‌های واقعیت مجازی عمل خواهد کرد و امکان دسترسی ساده به محتوا و اپلیکیشن‌ها را برای کاربر فراهم می‌کند.

gear-vr-innovator-edition-2

در پاییز امسال توسعه‌دهندگان قادر خواهند بود هدست Gear VR Innovator Edition را سفارش داده و دریافت کنند. پیش از پایان ماه آینده‌ی میلادی، کیت توسعه‌ی نرم‌افزاری (SDK) موبایل این سیستم از طریق Oculus Developer Center برای دانلود در دسترس توسعه‌دهندگان و کاربران قرار خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات