پلتفرم Open WebOS با نام LuneOS برای نکسوس 4 و تاچ‌پد اچ‌پی ارائه شد

سه‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵
مطالعه 1 دقیقه
مدتی بود که خبری از پروژه Open WebOS در دست نبود، اما توسعه این سیستم عامل هنوز ادامه دارد. اینطور که پیدا است نام این پلتفرم به LuneOS تغییر یافته و اولین گوشی‌ هوشمند مبتنی بر این سیستم عامل اکنون در دسترس قرار گرفته است.
تبلیغات

 نسخه خاصی از این پلتفرم که حالا بر روی گوشی هوشمند حاضر شده، Affogato خوانده می‌شود. این نسخه از پلتفرم می‌تواند از تبلت HP TouchPad، نکسوس 4، گلکسی نکسوس و نکسوس 7 (مدل ۲۰۱۲ وای‌فای) پشتیبانی کند اما تیم توسعه دهنده می‌گوید تمرکز را بر روی دو دستگاه نکسوس 4 و TouchPad قرار داده است.

دارندگان دستگاه‌های دیگر نیز ممکن است این نسخه پورت شده را بتوانند بر روی سخت‌افزار خود نصب کنند (برای مثال گوشی وان‌پلاس‌وان که در تصویر بالا می‌بینید). سیستم عامل Open WebOS یک پلتفرم مبتنی بر لینوکس است که در ابتدا توسط شرکت اچ‌پی توسعه داده می‌شد، اما بعد از مدتی اچ‌پی تصمیم گرفت کدهای این سیستم عامل را به صورت آزاد منتشر کند تا رشد آن به شکل یک جامعه توسعه دهنده دنبال شود.

اگر ویژگی‌های خاص اندروید و iOS را از این پلتفرم انتظار دارید، باید گفت که توسعه این سیستم عامل هنوز راه بسیار طولانی در پیش دارد. اما تیم توسعه دهنده قول داده که تمرکز اصلی خود را بر توسعه این پلتفرم قرار دهد و آپدیت‌های ماهانه ارسال کند. اگر دوست دارید Open WebOS را امتحان کنید، دستور نصب آن را می‌توانید از اینجا مطالعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات