10 ویژگی iOS 8 که کمتر به آنها پرداخته شده است

پنج‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶
مطالعه 5 دقیقه
هرگاه شرکت اپل از یک نسخه جدید از iOS رونمایی می‌کند، ویژگی‌های جالبی از این سیستم عامل هستند که در کنفرانس اپل به آنها بطور جدی پرداخته نمی‌شود. در ادامه به 10 ویژگی از iOS 8 می‌پردازیم که کمتر در مورد آنها صحبت شده است.
تبلیغات

10- ویدیو و تصاویر GIF در متن

ydkt1z2pdmyzhqedtvbi

حالا متن‌ها از تصاویر GIF و ویدیو پشتیبانی می‌کنند. فقط کافی است که یک تصویر GIF را کپی نمایید یا تصویر با این فرمت را از آلبوم خود انتخاب کرده و به صورت یک تصویر متحرک وارد متن خود کنید.

9- شماره کارت اعتباری خود را اسکن کنید

vgk8kgz4bimppyskupef

اگر نمی‌خواهید که هنگام انجام یک خرید آنلاین وقت خود را با تایپ کردن شماره‌ی کارت اعتباری خود هدر دهید، می‌توانید از کارت اعتباری خود عکس بگیرید. زمانی که در هنگام وبگردی با سافاری نیاز به وارد کردن شماره کارت اعتباری خود داشته باشید، گزینه‌ای با عنوان وارد کردن تصویر کارت اعتباری نیز مشاهده خواهید کرد.

8- هِی سیری

pybvje7khinutwpwfkgj

اپل در مورد این ویژگی در کنفرانس خبری خود صحبت کرد ولی شاید با معرفی ویژگی‌های دیگر کم‌کم این قابلیت به حاشیه رفت. حالا می‌توانیم وقتی آیفون در حال شارژ شدن است، بدون این که آن را در دست بگیریم از سیری استفاده کنیم. برای انجام این کار کافی است تا در قست تنظیمات، General، سیری، گزینه‌ی Allow Hey Siri را فعال کنیم. حالا وقتی آیفون شما به برق متصل است، شما می‌توانید با گفتن عبارت Hey Siri از دستیار صوتی خود استفاده کنید. شاید در ابتدا این ویژگی چندان کاربردی نباشد ولی با استفاده از این قابلیت، استفاده از سیری برای مثال در داخل ماشین بسیار ساده‌تر از قبل خواهد شد.

7- پنهان‌سازی تصاویر

dbrloafiwcf8jbwr1921

با استفاده از قابلیت‌های جدید موجود در iOS 8 حالا می توانید تصاویر مورد نظر خود را پنهان نمایید. کافی است تا دست خود را روی یک عکس نگاه دارید، در این صورت می توانید با انتخاب گزینه Hide تصویر مورد نظر را پنهان سازید.

6- تعامل ساده با مرکز اعلانات

eelrptdkodhobahhvglc

با کشیدن دست خود به سمت چپ می توانید قسمت اعلانات را ببینید. البته این ویژگی در هر نرم‌افزار با کمی تفاوت کار می‌کند.

5- شخصی سازی Share Sheets

ad9vdglxjb8v2z7fuafb

در iOS 8 شما می‌توانید به اشتراک‌گذاری صفحات را سازماندهی کنید. برای انجام این کار کافی است که در هر نرم‌افزاری که این قابلیت را پشتیبانی می‌کند (مثلا Safari) روی آیکون Share کلیک کنید.

4- حالت سیاه و سفید

haq5dhmailpg1p0cdkms

اگر خیلی به صفحات رنگارنگ علاقه ندارید و همچنین می‌خواهید تا باتری کمتری مصرف شود، iOS 8 حالت سیاه و سفید جدیدی برای شما دارد. برای فعال‌سازی آن کافی است به تنظیمات رفته و سپس به قسمت Accessibility بروید و گزینه Grayscale را انتخاب نمایید.

3- صفحه خانگی خالی از آیکون ایجاد کنید

y6ttjcyywmj2kgnt3ukn

در iOS 8 می‌توانید تمام آیکون‌ها را از صفحه خانگی خود حذف کنید، فقط کافی است تا دست خود را بر روی یک اَپ نگه دارید و وقتی اَپ‌ها در حال تکان خوردن هستند، آنها را از صفحه خانگی اول بیرون ببرید. شما می توانید کل صفحه را با انجام این کار خالی کنید یا فقط برخی از اَپ‌های کاربردی را در پایین صفحه باقی بگذارید.

2- اعلانیه‌هایی برای ایمیل‌های مهم خود ایجاد کنید

j0cs4h43dpcbc5d3ntad

ممکن است مکاتبه ایمیلی مهمی داشته باشید که بخواهید به محض دریافت ایمیل جدیدی از آن مکاتبه، اعلانیه‌ای برای شما به نمایش در بیاید ولی برای سایر ایمیل‌های خود خواستار چنین اعلاناتی نیستید. فقط کافی است بر روی  ایمیل مورد نظر دست خود را به سمت چپ بکشید و گزینه More را انتخاب نمایید و سپس گزینه‌ی Notify Me را انتخاب کنید. در این صورت تنها اعلانات مربوط به آن ایمیل را دریافت خواهید کرد.

1- آمار مصرف باتری

xiyjcllbtodgzzwxhywr

اگر می‌خوهید بدانید که چه نرم افزارهایی بیشترین مصرف باتری آیفون شما را دارند، کافی است تا مسیر تنظیمات، Battery Usage ،Usage ،General را دنبال کنید تا تمامی نرم‌افزارهایی را که در حال مصرف باتری شما هستند، مشاهده کنید.

لطفا شما هم تجربیات خود را در مورد ویژگی‌های iOS 8 با ما و خوانندگان زومیت در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات