آمازون از ۳ تبلت جدید Fire HDX 8.9 , Fire HD 6 و HD 7 با سخت‌افزار قوی و قیمت ارزان رونمایی کرد

پنج‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۳
مطالعه 3 دقیقه
آمازون پس از معرفی تلفن‌هوشمند فایرفون، امروز نسل جدیدی از تبلت‌های خود را معرفی کرده که شامل قوی‌ترین تبلت و ارزان‌ترین تبلت معرفی شده در تاریخ تبلت‌های آمازون می‌شوند. بزرگ‌ترین خرده‌فروشی دنیا، ۳ تبلت جدید Fire HDX 8.9، Fire HD 6 و Fire HD 7 را تولید نموده که در ادامه به بررسی مشخصات فنی آن‌ها خواهیم پرداخت. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

قوی‌ترین نمونه‌ی معرفی شده، Fire HDX 8.9 نام دارد که از نظر ظاهری شبیه نسخه‌ای است که سال گذشته روانه‌ی بازار شد، اما از نظر مشخصات فنی این تبلت پیشرفت‌هایی را شاهد بوده است. نسل جدید تبلت Fire HDX از وجود پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای با فرکانس کاری ۲.۵ گیگاهرتزی اسنپ‌دراگون ۸۰۵ بهره می‌برد که با پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 420 مجتمع شده است. از این‌رو این تبلت را باید اولین محصولی از دنیای تبلت‌ها بدانیم که تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۰۵ را میزبانی می‌کند. از دیگر ویژگی‌های جدید این تبلت باید به سیستم صدای Dolby Atmos اشاره کرد که امکان پخش صدایی رسا و شفاف را به بلندی دوبرابر صدای آیپد ایر اپل فراهم می‌کند. صفحه‌ی نمایش ۸.۹ اینچی این تبلت از رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پشتیبانی می‌کند که در نسخه‌ی پیشین نیز شاهد استفاده از آن بودیم. آمازون این تبلت را با حافظه‌ی ذخیره‌سازی داخلی ۱۶ گیگابایتی و قیمتی برابر ۳۷۹ دلار پیش‌فروش می‌کند که نمونه‌های پیش فروش شده از ۲۱ اکتبر به دست خریداران خواهد رسید.

FireHD

 حال نوبت به ۲ تبلت ارزان‌قیمت‌تر آمازون می‌رسد. Fire HD 6 را باید ارزان‌ترین تبلت آمازون بنامیم. این تبلت از صفحه‌ی نمایشی ۶ اینچی با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل، پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای با فرکانس کاری ۱.۵ گیگاهرتز، دوربین ۲ مگاپیکسلی در پشت و VGA در جلو و ۸ یا ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی بهره می‌برد. Fire HD 6 را می‌توان با پرداخت ۹۹ دلار برای نمونه‌ی ۸ گیگابایتی از آن خود کرد که از ۲ اکتبر در دسترس خریداران خواهد بود. در کنار Fire HD 6، آمازون نمونه‌ی دیگری را نیز با نام Fire HD 7 معرفی کرده که تفاوت آن با نمونه‌ی ۶ اینچی در بکارگیری یک صفحه‌ی نمایش ۷ اینچی با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل است. این تبلت نیز از ۲ اکتبر با قیمت ۱۳۹ دلار به فروش خواهد رسید.

FireHDKid

تبلت‌های Fire HD 6 و Fire HD 7 دارای نسخه‌های کودکان نیز هستند که با قیمت ۱۴۹ دلار به فروش خواهند رسید.این نمونه‌ها دارای قاب‌های مخصوص کودکان، ۲ سال گارانتی و قابلیت دسترسی و کنترل والدین و همچنین اشتراک ۱ ساله در سرویس Amazon FreeTime Unlimited هستند.

تمامی نسخه‌های معرفی شده با سیستم‌عامل Fire OS 4 Sangria همراه خواهد شد که نسخه‌ی تغییر یافته‌ی اندروید است. نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل آمازون که همراه تبلت‌ها معرفی شد، دارای بهینه‌سازی‌ها و بهبود‌هایی است که از جمله‌ی آن باید به قرارگرفتن بسیاری از سرویس‌ها و امکانات اختصاصی آمازون همچون Firefly اشاره کرد که برای اولین بار در فایرفون معرفی شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات