آیا نکسوس 6 تلفن‌هوشمند 64 بیتی خواهد بود؟

چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
با وجود اینکه اندروید L یک سیستم‌عامل ۶۴ بیتی است، آیا نکسوس ۶ نیز با سخت‌افزار مناسب همراه شده و شاهد عرضه‌ی اولین تلفن‌هوشمند از سری نکسوس با پشتیبانی از پردازش‌ ۶۴ بیتی خواهیم بود یا نسل جدید تلفن‌هوشمند نکسوس نیز همچون سایر پرچمداران اندرویدی ۳۲ بیتی باقی خواهد ماند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

شاید یکی از موانع برای عرضه‌ی یک تلفن‌هوشمند اندرویدی ۶۴ بیتی رده بالا، عدم وجود گزینه‌های متنوع برای انتخاب پردازنده باشد. هرچند کوالکام نسخه‌های مختلفی از پردازنده‌ی ۶۴ بیتی خود شامل اسنپ‌دراگون ۸۰۸ و ۸۱۰ را معرفی کرده اما باید در انتظار ارائه‌ی محصولات مبتنی بر آن در سال آتی میلادی باشیم. نمونه‌هایی از تراشه‌های اگسینوس سامسونگ نیز وجود دارند که عدم پشتیبانی از شبکه‌های ارتباطی LTE ‌بصورت خودکار این تراشه‌ها را از دامنه‌ی انتخاب خارج می‌کند. تنها گزینه‌ی ۶۴ بیتی موجود بین پردازنده‌ها تگرا کی‌وان انویدیا است که آن هم ظاهرا امسال تولید انبوه نخواهد شد.

به این ترتیب انتظار می‌رود که نکسوس ۶ به‌همراه اسنپ‌دراگون ۸۰۱ یا ۸۰۵ عرضه شود که این امر بدین معنا است که نکسوس ۶ یک تلفن‌هوشمند ۶۴ بیتی نخواهد بود. گوگل نرم‌افزار مورد نیاز برای تلفن‌های‌هوشمند ۶۴ بیتی را آماده کرده در حالی که هنوز خبری از سخت‌افزار مناسب این بستر نیست. به‌نظر می‌رسد همچنان و تا زمان عرضه‌ی سخت‌افزار مناسب شاهد ظهور تلفن‌های‌هوشمندی با نرم‌افزار ۶۴ بیتی و سخت‌افزار ۳۲ بیتی خواهیم بود.

با توجه به اینکه هنوز شاهد استفاده از حافظه‌های رم ۲ گیگابایتی در تلفن‌های‌هوشمند هستیم، یکی از بزرگ‌ترین مزیت استفاده از پردازنده‌ی ۶۴ بیتی، قابلیت آدرس دهی ۶۴ بیتی است که با استفاده از آن می‌توان از حافظه‌های رم ۴ گیگابایت یا بیشتر نهایت استفاده را برد. البته تنها برتری پردازنده‌های ۶۴ بیتی نسبت به ۳۲ بیتی در پشتیبانی از حافظه‌ی رم بالاتر نیست و بازده پردازش این پردازنده‌ها به مراتب بالاتر از پردازنده‌های ۳۲ بیتی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات