اپل فناوری NFC را در آیفون ۶ محدود به سرویس Apple Pay کرده است

سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۳
مطالعه 2 دقیقه
اپل سرانجام در نسل جدید گوشی‌های هوشمند خود از NFC پشتیبانی کرد؛ اما برطبق اخبار به دست آمده٬ این تکنولوژی در آیفون ۶ استفاده‌ی کاملا متفاوت و به نسبت محدودتری در قیاس با گوشی‌های اندرویدی و ویندوزی دارد.
تبلیغات

اپل وقتی از قابلیت Apple Pay در کنفرانس معرفی آیفون ۶ رونمایی کرد٬ تکنولوژی NFC را وسیله‌ای برای استفاده در سامانه پرداخت الکترونیکی دانست که این یک حرکت انقلابی و عظیم در صنعت تجارت بانکی محسوب می‌شود. اما ظاهرا تکنولوژی NFC در آیفون ۶ قرار است فقط در همین راه استفاده شود و بر طبق گزارش منبع Cult of Mac‌ ٬ برخلاف دستگاه‌های اندرویدی و ویندوزی٬ آزادی عملی را در استفاده از این قابلیت برای کارهای دیگر مانند همسان‌سازی با اسپیکرهای بلوتوث٬ انتقال مخاطبین٬ نشانی وب٬ عکس یا موسیقی را نخواهیم داشت. اما با این حال امکان اضافه شدن یک چنین قابلیت‌هایی در آینده به واسطه‌ی آپدیت رسمی نرم‌افزاری یا قفل‌گشایی ممکن است.

در نسل پیش آیفون که اپل از تکنولوژی شناسایی اثر انگشت استفاده کرد٬ این فناوری محدود شده بود ولی در آیفون ۶ ٬ اپل اجازه‌ی استفاده از این سنسور را برای توسعه‌دهندگان دیگر داد که بتوانند بر اساس آن٬ اپلیکیشن‌های خود را در صورت نیاز مجهز به یک چنین قابلیتی کنند. اگر به این مثال اعتماد داشته باشیم٬ امیدی به بازشدن قابلیت‌های دیگر NFC در آینده وجود خواهد داشت.

NFC مخفف Near Field Communication٬ یک فناوری ارتباطی بی‌سیم است که به وسیله‌ی آن می‌توان دو دستگاه در مجاورت هم و در فاصله‌ای چند سانتی‌متری را به هم متصل کرد و اقدام به نقل و انتقال اطلاعات کرد. اولین بار سه شرکت نوکیا٬ فیلیپس و سونی از این تکنولوژی با همکاری یکدیگر استفاده کردند و اولین گوشی دارای قابلیت NFC به نام نوکیا 6131 در سال ۲۰۰۶ به بازار عرضه شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات