دیسپلی‌میت: صفحه نمایش گلکسی نوت ۴ بهترین صفحه نمایش بازار است

سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
دسیپلی میت شیفته‌ی صفحه نمایش AMOLED سامسونگ در گوشی گلکسی نوت ۴ شده است.
تبلیغات

دیسپلی‌میت، معتبرترین وب‌سایت بررسی و تحلیل نمایشگر به شمار می‌رود. این وب‌سایت در آزمایش‌های اخیری که بر روی صفحه نمایش AMOLED تلفن گلکسی نوت ۴ داشته از این صفحه نمایش ۵.۷ اینچ با عنوان بهترین صفحه‌نمایش حال حاضر بازار یاد کرده است.گلکسی نوت ۴ از یک صفحه نمایش ۵.۷ اینچ با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل بهره می‌برد که تراکم پیکسلی ۵۱۸ پیکسل در اینچ را ارائه می‌کند. براساس اطلاعاتی که دیسپلی‌میت ارائه کرده، سامسونگ در توسعه و بهبود صفحه‌نمایش این تلفن بسیار خوب عمل کرده است.

نمایشگرهای AMOLED عموما رنگ‌ها را بصورت اشباع شده و غیر طبیعی نمایش می‌دهند، اما ظاهرا صفحه نمایش گلکسی نوت ۴ از این قاعده مستثنی است. این نمایشگر به خوبی قادر است طیف رنگی استاندارد sRGB/Rec.709 را با بالاترین دقت نمایش دهد. دیسپلی‌میت دقت نمایش رنگ‌ها در این صفحه نمایش را بالاتر از تمام تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های حال حاضر بازار عنوان کرده است. جالب است بدانید که وقتی در گلکسی نوت ۴ حالت Photo Mode را فعال می‌کنید، صفحه نمایش خود را برای نمایش رنگ‌های Adobe RGB  سازگار می‌کند که ۱۷ درصد وسیع‌تر از استاندارد SRGB/Rec.709 است.

صفحه نمایش‌های AMOLED از نظر زاویه دید بی‌رقیب هستند و نمایشگر گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۴ نیز در این زمینه خوب عمل می‌کند. با این حال دیسپلی‌میت گزارش کرده که در زوایای مختلف تا ۱۹ درجه از شدت روشنایی نمایشگر نوت ۴ کاسته می‌شود و تغییر کمی در رنگ‌ها ایجاد می‌شود. این کاهش کیفیت تصویر از زاویه‌ی دید بیش‌تر از ۳۰ درجه شروع می‌شود. با این حال نمایشگر نوت ۴ از نظر زاویه‌ی دید، رتبه‌ی بسیار خوب را از دیسپلی‌میت کسب کرده است.

سامسونگ از فناوری جدیدی برای کاهش انعکاس نور در صفحه نمایش گلکسی نوت ۴ استفاده کرده است که در آن انعکاس نور در تمام جهت‌ها تنها ۴.۸ درصد است. بهترین صفحه نمایشی که دیسپلی میت‌ در این زمینه بررسی کرده انعکاس ۴.۴ درصدی داشته است. (اشاره نشده که کدام نمایشگر انعکاس ۴.۴ درصدی داشته است.)

در نهایت از آنجایی که صفحه نمایش نوت ۴ از رزولوشن 1080p در نسل قبل به رزولوشن QHD ارتقاء یافته است بسیاری از کاربران نگران افزایش مصرف انرژی و کاهش طول عمر باتری در گلکسی نوت ۴ هستند. براساس این گزارش، صفحه نمایش نوت ۴ حدود ۱۴ درصد بهینه‌تر از گلکسی نوت ۳ است. نکته جالب توجه دیگر اینکه، آزمایش‌های دیسپلی‌میت نشان می‌دهند که مصرف انرژی در این صفحه نمایش ۴۰ درصد کمتر از صفحه‌نمایش‌های 1080p بکار رفته در HTC One و Xperia Z2 است!

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات