خالق بازی قدیمی Lode Runner در سن ۵۴ سالگی درگذشت

دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
حتما گیمرهای قدیمی که زمانی کنسول‌های آتاری و کومودور داشتند٬ با بازی خاطره‌انگیز Lode Runner آشنا هستند. متاسفانه طبق اعلام استودیو Tozai Games‌ ٬ آقای Douglas E.Smith خالق و طراح اصلی این بازی در سن ۵۴ سالگی دارفانی را وداع گفت.
تبلیغات

این استودیو در اعلامیه‌ای رسمی٬ ابراز تاسف عمیق خود را از این اتفاق ناگوار عنوان کرد و افزود‌:‌

از دست دادن دوست و همکارمان٬ داگلاس اسمیت٬ خالق بازی ماندگار و نمادین لود رایدر٬ غم بسیار بزرگی برایمان بود. دعای ما در این زمان سخت٬ پشت و پناه خانواده داگلاس است.
dougesmith2012

لود رانر اولین بار در سال ۱۹۸۳ بر روی کامپیوترهای اپل ۲ و سپس سایر پلتفرم‌ها منتشر شد. این عنوان اولین بازی ویدیویی بود که در آن Level Editor قرار داشت تا بازیکنان مراحلی به دلخواه خود در بازی بسازند. وب سایت مطرح گیم‌اسپات این بازی را در لیست برترین بازی‌های تاریخ قرار داده است و مجله‌ی تایم نیز لود رانر را صدرنشین لیست ده بازی برتر کامپیوترهای Apple 2 قرار داده است. خالق بازی تتریس٬ آقای Alexey Pajitnov نیز در اظهار نظری سابقا گفته بود لود رانر تا سال‌ها جزو بازی‌های محبوبش بوده است.نسخه‌ی بازسازی شده‌ی این بازی در سال ۲۰۰۸ بر روی ایکس‌باکس لایو منتشر شد که دارای جلوه‌های بصری کاملا جدید و مدرن نسبت به نسخه‌ی قدیمی بود.

Lode runner
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات