شایعه: پروژه‌ی مایکروسافت برای اجرای بازی‌های ایکس‌باکس در مرورگرهای اینترنتی

یک‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۸
مطالعه 1 دقیقه
اخیرا گزارشی از منبعی معتبر منتشر شده است که نشان می‌دهد مایکروسافت در حال کار روی سیستمی است که به وسیله‌ی آن بازی‌های ایکس‌باکس ۳۶۰ و ایکس‌باکس وان را به‌صورت استریم روی مرورگر‌های اینترنتی اجرا کند.
تبلیغات

منبع این خبر می‌گوید که مایکروسافت روی پروژه‌ی استریم بازی‌های کنسولی خود ازطریق مرورگرهای اینترنتی کار می‌کند و امکان دارد تمامی این بازی‌ها به‌صورت ۶۰ فریم اجرا شوند. این پروژه مایکروسافت می‌تواند یک حرکت انقلابی و متحول‌کننده در آینده‌ی صنعت بازی‌های ویدیویی باشد.

در این گزارش آمده است که داشبود ایکس ‌باکس ۳۶۰ به‌طور کامل روی مرورگرهای اینترنتی قابل اجرا خواهد بود و مایکروسافت آن را محدود به اینترنت اکسپلورر نمی‌کند. به این معنا که کاربرین می‌توانند از مرورگر‌‌های دیگر مانند گوگل کروم نیز استفاده کنند. مایکروسافت سابقا اعلام کرده بود که یک چنین پروژه‌ای در دست تحقیق و بررسی است و گروه کوچکی از کاربران را نیز برای تست آن انتخاب کرده است.

با اینکه هنوز هیچ‌گونه تاریخ انتشار یا حتی رونمایی رسمی از این سیستم تعیین نشده است، اما منبع فاش‌کننده‌ی گزارش معتقد است که حتی ممکن است این پروژه هیچ وقت عملی نشود و در حد آزمایش باقی بماند. در سوی دیگر٬ مایکروسافت کم کم به سمت سیستم ابری Azure در حال نقل مکان است و شاید به واسته‌ی حرکت مایکروسافت به سمت سیستم‌های ابری٬ احتمال رونمایی از پروژه‌ی اجرای ‌بازی‌های ایکس‌باکس روی مرورگر زودتر از آن‌چیزی که فکرش را می‌کنیم به وقوع بپیوندد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات