سونی: کنسول دستی پلی‌استیشن ویتا جایگاه واقعی خود را پیدا کرده است

یک‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
با اینکه روزهای طلایی و بزرگ پلی‌استیشن ویتا٬ زمانی‌که بازی‌های بزرگ انحصاری و First Party از سوی استودیوهای سونی ساخته می‌شد٬ کم کم به سرآمده٬ اما سونی معتقد است این کنسول دستی درحال‌حاضر جایگاه واقعی خود را به‌عنوان یک دستگاه تخصصی با عملکرد‌های استثتایی پیدا کرده است و هنوز می‌تواند بین خانواده پلی‌استیشن حرفی برای گفتن داشته باشد. در ادامه با زومیت و سخنان مدیر بخش بریتانیا برند پلی‌استیشن و سونی همراه باشید.
تبلیغات

مدیر بخش بریتانیا برند پلی‌استیشن٬ آقای فرگال گارا در مصاحبه‌ی خود با سایت یوروگیمر اظهار داشت که ویتا جایگاه خود را به‌عنوان یک کنسول قابل حمل‌ برای علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی پیدا کرده است. وی افزود:

درحال‌حاضر ویتا سال به سال رشد می‌کند و از اینکه می‌بینیم امسال می‌تواند به واسطه‌ی عرضه ی قدرتمند و بزرگ بازی ماین‌کرفت٬ سال بسیار خوب و سالمی برای کنسول دستی‌ ما باشد٬ بسیار خرسند هستیم. این یک فرصت فوق‌العاده برای ویتا خواهد بود.

آقای گارا در ادامه‌ می‌گوید:

ما شاهد درخشش کنسول پلی ‌استیشن ۴ هستیم و بخشی از این درخشش نیز مربوط به تکنولوژی Remote Play  ویتا است. با اینکه کنسول پلی ‌استیشن ویتا جایگاه حقیقی خود را پیدا کرده٬ اما معتقد هستیم که این برترین جایگاه ممکن در دنیا نیست و سعی می‌کنیم عادلانه‌تر به این قضیه نگاه کنیم. این بهترین عملکرد در زمانی است که ما شاهد دستگاه‌های زیادی هستیم که به نوعی کار کنسول بازی دستی را نیز انجام می‌دهند. اما مطمئنا اگر گیمرها به‌دنبال دستگاهی خاص برای تجربه‌ای خاص‌تر هستند٬ کنسول دستی پلی ‌استیشن ویتا می‌تواند نقش یک همراه قدرتمند را به خوبی ایفا کند.

آقای گارا در مورد سیاست‌های فروش ویتا معتقد است که این دستگاه می‌تواند عملکرد بهتری را در ماه‌های پیش رو به واسطه‌ی عرضه شدن بازی‌های بزرگ داشته باشد و این عملکرد خوب اگر به‌همراه عرضه‌ی باندل ویتا به‌همراه این بازی‌ها باشد٬ به مراتب موفق‌تر ظاهر خواهد شد. برای مثال ۲۶ سپتامبر٬ سونی قصد دارد تا باندل فیفا ۱۵ کنسول ویتا را به قیمت ۱۹۹ پوند عرضه کند که به نسبت از قیمت خوبی برخوردار است.

sony-insists-vita-isnt-going-anywhere-141043180771

سابقا مدیر کل استودیو‌های شرکت سونی٬ آقای یوشیدا اظهار داشت که شرکت فعلا تمایلی به ساخت بازی‌های بزرگ انحصاری و First-party مانند Uncharted : Golden Abyss و killzone : Mercenary برای کنسول ویتا نخواهد داشت. در ماه ژوئیه نیز مدیر کل بخش سرگرمی‌های شرکت سونی آقای اندرو هوس تأیید کرد که کنسول‌های دستی عملکرد بسیار خوبی در ژاپن دارند، اما در باقی نقاط دنیا شانس کمتری برای موفقیت‌های بزرگ مشاهده می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات